בית » דיאטה כללי » 10 מזונות להגברת חילוף החומרים והרזיה

10 מזונות להגברת חילוף החומרים והרזיה

חילוף חומרים הוא התהליך המתבצע בגוף על מנת להמיר מזון לאנרגיה.
כשאנו בתהליך של הרזיה חילוף החומרים הוא אחד הגורמים המרכזיים הקובעים את קצב הירידה במשקל, כמו גם לגבי מקרים של עצירת ההרזיה או הפסקתה לגמרי.
אם אתם בדיאטה והמשקל לא יורד, הסיבה יכולה להיות מנגנון חילוף החומרים בגוף.
על מנת להניע את חילוף החומרים, לגרום לו לאפשר הרזיה, אפשר לכלול בתפריט האכילה היומי מאכלים המעוררים את חילוף החומרים, מגבירים ומאיצים את ההרזיה.

מאכלים המגבירים את חילוף החומרים

יוגורט יווני ולימון
צמד דינמי זה יעזור לך להתחיל את היום שלך עם דחיפה רצינית לחילוף חומרים.
הויטמין C שבלימון עוזר לגוף לספוג את הסידן שביוגורט ושניהם יחד יכולים להניע את חילוף החומרים.

תה מרווה
אחת ההשפעות של המרווה היא העברת מסר לתאי הגוף המניע אותם לפרק חומרים מזינים ולשחרר אותם לטובת הזנת הגוף. כוס תה מרווה בארוחת הבוקר מניע את חילוך החומרים לכל היום.

פלפל צ’ילי חריף
פלפל צ’ילי חריף מכיל חומר בשם קפסאיצין, המעלה את חום הגוף, מגביר את שריפת האנרגיה בגוף ומרגיע את התיאבון. שילוב של פלפלים אדומים חריפים בתפריט היומי, כמו גם תיבול המזון ברוטב טבסקו ואכילת פלפלים חריפים אחרים יגרמו לשריפת אנרגיה מוגברת והאצת חילוף החומרים.

פעילות דומה לזו של הקפסאיצין שבפלפל הצ’ילי החריף יש גם בדיאטת הפטל

לקריאה נוספת >>>  ממתיקים מלאכותיים – העובדות שחשוב לדעת

חומץ
בישול עם חומץ יכול להאט את הספיגה של פחמימות בגוף ולסייע במניעת עליות ברמת הסוכר בדם, ובכך לגרום לגוף לשרוף קלוריות במקום לצבור אותן כשומן בגוף. שימוש בחומץ במאכלים השונים יכול גם להאט את מעבר המזון דרך מערכת העיכול וליצור תחושת שובע למשך זמן ארוך יותר.

זה גם הבסיס של תוכנית דיאטת חומץ תפוחים

מי קרח
שתיית מים קרח מאלצת את גוף לשרוף קלוריות בגלל הצורך של הגוף להגיע לרמת הטמפרטורה הרגילה וההשפעה של מי הקרח המצננת את הגוף. שתיית שמונה כוסות של מים קרח ביום יכולה לשרוף כ 70 קלוריות!
בנוסף, שתיית כוס מי קרח מלאה לפני ארוחה תעזור להרגיש שובע מהר יותר ותשמור מפני אכילת יתר.

למען האמת יש תוכנית דיאטה שלמה המבוססת על קרח – דיאטת הקרח

פלפל שחור
פלפל שחור מכיל piperine אלקלואיד, אשר יכול לעזור להאיץ את חילוף החומרים.
נסו לתבל את האוכל בפלפל שחור טחון במקום במלח ובכך תפחיתו את צריכת הנתרן ותגבירו את חילוף החומרים.
פלפל שחור טחון בתוך מיץ עגבניות הוא מומלץ במיוחד כיון שהעגבניות מכילות ליקופן, נוגד חימצון המסייע להגן על בריאות התאים במקביל לפעולה המעוררת של הפלפל השחור על חילוף החומרים.

תה אולונג
תה אולונג מכיל פוליפנולים שעשויים לעזור לחסום את ספיגת השומן בגוף. מחקרים מראה כי תה אולונג עשוי להגביר את חילוף החומרים לעד כמה שעות לאחר כל כוס תה. תה אולונג העשוי מעלי תה צעירים מכיל פחות קפאין מאשר תה או קפה, ולכן החלפה של הקפה בספל תה יכולה להפחית גם את צריכת הקפאין שלכם.

לקריאה נוספת >>>  דיאטת חלבונים - לאזן את אבות המזון בדרך להרזיה בטוחה

התה ובמיוחד תה ירוק מככבים בתוכניות דיאטה שונות – הקליקו למידע נוסף על תה ודיאטה

פפאיה
הפפאיה מכילה אנזים בשם פפאין, אשר משפר את עיכול וספיגת החלבון בגוף. הפפאין נחשב לפעיל ביותר בהאצת חילוף החומרים ושריפת השומן בגוף.
בארץ קצת קשה להשיג פפאיה טריה, ומחירה מעט גבוה, אך זהו פרי על מצוין לדיאטה.

תפריט דיאטה מהירה

ניבס קקאו
ניבס קקאו הם קקאו גולמיף פולי קקאו כתושים ולא ממותקים. זהו חומר הגלם ממנו עושים שוקולד.הניבס של הקקאו מכילים פוליפנולים, אנטי דלקתיים המפרקים שומן בבטן.

את ניבס הקקאו ניתן להשיג בבתי טבע.

ג’ינג’ר
אכילת ג’ינג’ר (זנגביל) טרי עוזרת לא רק  לעיכול אלא גם מגבירה את חילוף החומרים בכ- 20% בפרק הזמן שלאחר אכילתו. פרוסות דקות וקטנות של ג’ינג’ר בירקות מופצים מוסיפים טעם ייחודי לירקות ומשפרים את פעילות חילוף החומרים.

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • האצת חילוף חומרים
  • מאכלים המגבירים את חילוף החומרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: