דיאטה מהירה – אוכל דיאטטי, מה לאכול?

כשאנחנו מדברים על אוכל דיאטטי, אנחנו מתכוונים למכלול המזונות שאנו אוכלים כשאנו ב'דיאטה' ומשתדלים לרזות. גם כשאנחנו בדיאטה מהירה, אנו עדיין אוכלים מספר ארוחות ביום ואין שום סיבה שלא נהנה מהן.

אוכל דיאטטי אינו אמור להיות משעמם או לא טעים.
אבל רבים שואלים לגבי דיאטה מהירה:
אוקיי…

דיאטה מהירה, אוכל דיאטטי, מה לאכול?

תפריט הדיאטה שלכם, בו בחרתם אמנם יכיל ברוב המקרים הרבה ירקות טריים או מבושלים, חלבונים רזים וכדומה אך גם ממזונות אלה ניתן להכין אינספור מאכלים טעימים ומהנים.

כמובן שאם בחרתם בתפריט דיאטה ללא פחמימות, תחפשו מתכונים למאכלים שאינם מכילים פחמימות, או אם בחרתם דיאטת מרק כרוב, תחפשו מתכון מעניין למרק כרוב… על פי העיקרון הזה תוכלו למצוא הרבה מאוד מתכונים בריאים לארוחה דיאטטית: מתכונים עם חזה עוף (חלבון דל שומן בעל שימושים רבים), מתכונים לארוחת שבת דיאטטית או אוכל דיאטטי לערב.

על מנת לבשל אוכל דיאטטי יש צורך להבין את העקרונות מאחורי הבישול הבריא, דל השומן שמתאים לתוכנית דיאטה, ולכם מתכונים דיאטטיים יכולים להועיל לכם מאוד.

מתכונים דיאטטים הם מתכונים בהם כמות השומן, הקמח, הסוכר ושאר מזונות משמינים מופחתת, אך לא על חשבון טעמו של האוכל.

מזון דיאטטי הינם מאכלים המבושלים ומוכנים על פי מתכונים דיאטטיים המקפידים על מרכיבים דלי שומן ועתירים במרכיבי תזונה חיוניים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

אכילת אוכל דיאטטי מבטיחה את צמצום כמות הקלוריות היומיות ובהכרח תשמור על יציבות משקל הגוף ואפילו לירידה במשקל.

אוכל דיאטטי לא צריך להיות משעמם או תפל.

הוא בהחלט יכול להיות מגוון וטעים.

אחד הרעיונות הבסיסיים מאחורי מתכוני מזון דיאטטי הוא שימוש בירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות וכדומה.
מרכיבים אלה הינם בעלי תכונות בריאותיות, מסייעים בשמירה על תפקודי הגוף השונים, מונעים מחלות מסוימות ובהיבט הדיאטטי אינם מכילים הרבה קלוריות ולכן אינם תורמים את חלקם להשמנה.

לפניכם מספר עקרונות על פיהם תוכלו לבנות לעצמכם

את תפריט הדיאטה היומי שלכם ולרזות:

– השתמשו בטבלת קלוריות לבקר את הערך הקלורי של מאכל מסוים ולסכם את צריכת הקלוריות היומית שלכם.
תפריט הרזיה בריא צריך להיות חסר שומן. ניתן לבשל כמעט ללא שמן ובנוסף להחליף את סוג השמן בו אתם משתמשים לשמן ללא כולסטרול.
(שמן זית עדיף על פני מרגרינה. בדקו זאת במחשבון קלוריות או טבלת קלוריות)
החליפו את השמן ברוטב למיץ הדרים – תוספת מרעננת לטעם האוכל וחיסכון בקלוריות.
החליפו את הגבינה הצהובה שלכם לזו שיש לב רק 9% שומן. אותו טעם , הרבה פחות קלוריות.
– השתמשו במחבתות וסירי טפלון כדי לחסוך בשמן ולחסוך בקלוריות מיותרות.
– נסו לאפות בגריל מזון אשר בדרך כלל הייתם מטגנים. צ'יפס בתנור טעים לא פחות מצ'יפס בטיגון עמוק.
– מגוון מוצרי החלב דלי השומן הוא גדול ומפתה. שימו לב רק לתכולת הסוכר במוצרים אלה. יתכן שהם דלים בשומן ומלאים סוכר.
– השתמשו בשני חלבוני ביצה במקום ביצה אחת שלמה. כך תחסכו את החלמון המשמין והגדוש בכולסטרול.
– אכלו רק כאשר אתם חשים רעב אמיתי. ובזמן האכילה אל תעשו שום דבר אחר. אכילה מול הטלוויזיה משמינה. זה פשוט, איננו שמים לב לאוכל הנאכל תוך כדי צפייה בטלוויזיה ולכן כמות האוכל שאנו אוכלים גדולה יותר.
– השתמשו בספריי שמן בעת אפייה או טיגון. כך תשתמשו בהרבה פחות שמן והמזון יכיל פחות קלוריות.

באמצעות העקרונות מעלה תוכלו להפוך כל מתכון למתכון דיאטטי, לבשל על פי מתכונים דלי קלוריות ולהמשיך ליהנות מאוכל בלי ייסורי מצפון וללא השמנה.

מתכונים לדיאטה ניתן למצוא ברשת כמו גם אצלנו באתר 'דיאטה מהירה'.
מתכונים למנות ראשונות דיאטטייות, למנות עיקריות דיאטטיות ואפילו לקינוחים המתאימים לדיאטה.

אוכל דיאטטי

עוד על אוכל דיאטטי – מתכונים ותפריטי דיאטה
הקליקו למגוון מתכונים לאוכל דיאטטי

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • מתכונים לאוכל דיאטטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *