דיאטה דלת שומן – לבריאות והרזיה מאוזנת

Hand with pear

דיאטה דלת שומן אינה רק דיאטה להרזיה. מטרת דיאטה דלת שומנים ברא ושראשונה למנוע בעיות בריאות הנובעות ישירות מאכילה של שומנים רוויים ללא הגבלה. בעיות לב, כולסטרול, טרשת עורקים ועוד נגרמות ישירות על ידי אכילת מזונות עשירים בשומן רווי, הנקרא גם שומן טרנס.
כשעוברים לדיאטה דלת שומן אחת התוצאות היא הרזיה.

כיום ידוע שאסור להוריד מהתפריט היומי את כל סוגי השומן אלא רצוי להמשיך לצרוך שומנים בתפריט היומי תוך הגבלת כמותם והתמקדות בשומן בלתי רווי.
גם בדיאטת הרזיה מהירה ודרסטית יש לכלל כמות מוגבלת של שומן מדי יום.
הסיבה לכך היא שהשומן הבלתי רווי, השומן הטוב, חיוני לפעילות תקינה של מערכות שונות בגוף והימנעות מוחלטת ממזון עם שומן עלולה לפגוע בפעילות התקינה של הגוף.

דיאטה דלת שומן

על מנת לעזור בבחירת סוגי המזון המכילים שומן בלתי רווי והחשובים לבריאותנו, לפניכם רשימה של מזון דל שומן אשר מומלץ לאכול ממנו מדי יום גם אם אנו נמצאים בתהליך של דיאטה להרזיה.

בשר: רצוי לאכול בשר בקר רזה או להעדיף הודו אדום ועוף ללא שומן שניתן לראות אותו ובלי עור.

דגים: צריכת דגים בתפריט היומי חשובה ובמיוחד אלו המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3.

קטניות: אפונה יבשה, שעועית יבשה, פולי חומוס, גרגירי פול, עדשים וסויה עשירים בסיבים תזונתיים מסיסים. אם אפשר רצוי לאכול אותם יחד עם מנת דגנים כמו אורז מלא או גריסים.

דגנים ומוצרי מאפה: דגנים מלאים מחיטה מלאה, שיבולת שועל, דגני בוקר מועשרים בסיבים וכדומה.

ביצים: צריכה קבועה של 4-3 חלמוני ביצה בשבוע.

מוצרי חלב: מוצרי חלב דלי שומן: מוצרי חלב ניגרים עד 1.5% שומן, גבינות רכות עד 5%, גבינות צהובות או מותכות מופחתות שומן ("לייט").

פירות וירקות: מגוון ירקות ופירות. 3-2 מנות פרי ליום וירקות ללא הגבלה. עדיף לאכול ירקות ופירות בקליפתם.

שמן: שמן זית, קנולה, אבוקדו, זיתים ושקדים המכילים שומן חד בלתי רווי. כמו כן שמן סויה, שמן קנולה, שמן אגוזים ואגוזי מלך וזרעי פשתן המכילים חומצות שומן אומגה 3.

חשוב לשים לב לכך שכשקונים מזון מעובד או מתועש רצוי להתחיל לקרוא את התוויות על המזון. באותיות הקטנות ניתן לגלות את מרכיבי האוכל. תוך קריאה תוכלו לגלות שמזון מתועש מכיל כמויות גדולות של שומנים מכל הסוגים. לעיתים מזון שאינו מרגיש לכם שמן, הוא זה המכיל כמויות בלתי צפויות של שומן רווי ומסוכן. ככלל, רצוי להימנע מאכילת כל סוג של מזון מתועש בכל סוג של דיאטה להרזיה או לשיפור הבריאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שינוי גודל גופנים