לא אוכלים כלום ולא מרזים

מה לאכול כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר?

מה שאנחנו אוכלים משפיע על מצב בריאותנו. מה שאנחנו אוכלים משפיע על משקל גופנו, ומה שאנחנו אוכלים יקבע אם ועד כמה המשקל יירד.

אכילה בריאה ומאוזנת תשמור על בריאותכם ועל משקל גוף תקין. אבל כשאתם רוצים לראות את המשקל יורד חשוב להקפיד על אכילה בריאה ומאוזנת ביתר הקפדה ולאכול בכוונה אוכל שתורם להרזיה.

מה לאכול כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר?

כבר אמרתי פעמים רבות שהחבר הכי טוב שלנו כשאנחנו בדיאטה הוא הירקן.
חנות הירקות הקרובה אליכם היא מאגר של מזון בריא, מגוון ודיאטטי שיאפשר לכם לאכול, ליהנות ולרזות.

ירקות הם המזון האידאלי לדיאטה להרזיה.

בירקות יש מרכיבים תזנותיים חשובים, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ומרכיבים נוספים שהגוף שלנו זקוק להם באופן שוטף.
בנוסף, יש בירקות איכות חשובה נוספת. הם משביעים, גורמים למערכת העיכול לעבוד ביעילות, והכי חשוב – הם לא משמינים, כך שניתן ואף רצוי לאכול מהם בכמויות גדולות.

איזה ירקות לאכול?

ודאי שמעתם על ה”חוק” שאומר שחשוב לאכול ירקות בחמישה צבעים.
אכילת ירקות בכל הצבעים היא דרך פשוטה לוודא שתקבלו את מגוון מרכיבי התזונה החשובים שיש בירקות.
בכל ירק בצבע כזה או אחר יש ויטנים אחרים וערכים תזונתיים אחרים. אז במקום ללמוד מה יש בכל סוג ירק… במקום ללמוד להרכיב סלט ירקות בריא… פשוט איכלו חמישה צבעים.

ירקות

כמה ירקות לאכול?

אולי שמעתם על ה”חוק” שאומר שבכל ארוחה שחצי מהמנה תהיה מורכבת מירקות בכל צורת הכנה שהיא.
הכוונה היא שחצי צלחת תהיה עמוסה בירקות ובחצי השני תניחו את מנת החלבונים ו/או את מנת הפחמימות שלכם.

לקריאה נוספת >>>  מה אתם אוכלים שגורם לכם להשמין?

הקפדה על חצי צלחת ירקות מבטיחה שהארוחה תהיה עשירה בסיבים תזונתיים ומרכיבי תזונה חשובים ושרוב האוכל יהיה דל קלוריות לפחות באופן יחסי.

למי שרוצה לקבל מושג ברור יותר לגבי כמות הירקות הרצויה בתפריט דיאטה, הנה:
בספל רגיל יש כ- 200 גר’ ירקות, אם ממלאים אותו בירקות חתוכים לקוביות.
אכילה של חמישה ספלים כאלה ביום מומלצת כשמעוניים לרזות.
קילו ירקות בערך.

הסלט האידאלי להרזיה ולבריאות.

אכילה של סלט המורכב מעגבניה ומלפפון, עם או בלי בצל אינה נחשבת בעיני לאכילת סלט.
יש הבדל עצום בין אכילה של עגבניה ומלפפון לבין אכילה של סלט ירקות.

סלט ירקות עשיר שיש בו חסות ועלעלים, נבטים , פטריות, גזר, כרוב, פלפלים בכל מיני צבעים, עשבי תיבול כמו פטרוזיליה וסלרי, כשהוא מתובל במיץ לימון טרי וקצת שמן זית הוא המנה האידאלית לדיאטה.

אכילה של מגוון עשיר של ירקות תורמת לאיזון של הגוף וגוף מאוזן לא נכנס לבולמוסי אכילה של פחמימות ומתוקים.
אכילה ללא שליטה של פחמימות ומתוקים היא הגורם המרכזי להשמנה ולכם שמירה על הזנה מאוזנת של הגוף חשובה כשרוצים לרזות.

לבשל את הירקות או לאכול אותם “חיים”?

אכילה של ירקות במצבם הטבעי תמיד מומלצת. המצב ה”חי” מכיל את כל הויטמינים, המינרלים ושאר המרכיבים שיש בירקות, בישול עלול להרוג חלק מהם, חימום עלול לחסל מצבורים של ויטמינים בירקות ולכם אכילה של ירקות טריים עדיפה.

לקריאה נוספת >>>  סנדביצים בלי לחם

מה עם שימורי ירקות וירקות קפואים?

ירקות משומרים מכילים חומרים כימיים משמרים ותהליך השימור הורג חלק גדול ממרכיבי התזונה שבירקות.
תוך כדי שימור הירקותמוסיפים להם לא רק חומרים כימיים משמרים אלא גם חומרי טעם וצבע ותוספים אחרים שהם מיותרים ואפילו מזיקים.
לעומת זאת ירקות קפואים מכילים את רוב הויטמינים והמינרלים ולכן הם מהווים אופציה לא רעה לאכילה של ירקות.
נסו שלא לבשל את הירקות הקפואים יותר מדי… כשי לשמור על האיכויות התזונתיות שלהם.

רעיונות כייפיים לאכילת ירקות.

לא כולם אוהבים ירקות, לא כולם אוהבים את כל הירקות ולכן ניתן לנסות לאכול ירקות בדרך קצת שונה, נעימה וכייפית יותר.

מגש ירקות עם מטבל בריא
ירקות מגוונים חתוכים לרצועות, וקערית יוגורט שקצצתם אל תוכו בצל ירוק, או פטרוזיליה, שתיבלתם אותו במעט שום כתוש… רק לטבול את הירק בדיפ הבריא ולנשנש.

ירקות כנשנוש זמין
הכינו במקרר קערה ובה ירקות שטופים, מנוגבים וחתוכים כך שיהיה נוח להחזיק ביד ולנשנש.
כך לא תתפתו לנשנש חטיפים מזיקים אלא תהיה לכם האופציה לחטוף ירקות טריים.

 איזה ירקות כדאי לאכול

בראש הרשימה נמצאים הירקות העליים: חסות מכל הסוגים עלי בייבי, עלי תרד, קייל ואחרים.
אחריהם ברשימה נכנסים כל הירקות שאינם פחמימתיים:
עגבניות, מלפפונים, צנון, בצל, שום, חצילים, כרוב, כרובית, ברוקולי, קולרבי, קישואים, תרד, שעועית ירוקה וצהובה, במיה, פלפלים מכל הסוגים, ארטישוק, אספרגוס, סלרי, תירס גמדי, כרוב ניצנים, סלק, גזר, פטריות, שומר, לבבות דקל, לפת, נבטים מכל הסוגים, דלעת מבושלת, כרוב סגול, אפונה ירוקה…. וכולי וכולי.
שימו לב שתפוחי אדמה אינם כלולים ברשמה הזו.
שמתם לב?
מצוין.

לקריאה נוספת >>>  עוגה דיאטטית אישית במיקרו

מה עם ירקות שלא אוהבים?

לא אוהבים ירק אחד או שניים מהרשימה? אל תאכלו אותו. איכלו ירקות אחרים.
לא אוהבים ירקות בכלל? הנה הסבר לעודף המשקל שלכם 🙂

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

שינוי גודל גופנים
%d בלוגרים אהבו את זה: