אוכל דיאטטי ובריא לעונת החורף

כשנכנסת עונת החורף אנחנו מרגישים צורך לאכול “אוכל מחמם”, “אוכל מנחם”, נזידים, מרקים, תבשילי קדירה וכדומה.
הבעיה היא שהאוכל המחמם והמנחם הזה —- משמין.
וזו בעיה למי שעושה דיאטה, בעונת החורף.

דיאטה בחורף היא רעיון מצוין, כיון שאנו מכינים את הגוף לקראת הקיץ והחשיפה שעונת הקיץ מביאה עלינו.

הבעיה עם דיאטה בחורף היא שיש לנו חשק לאוכל חם, עשיר… ומה לעשות, משמין.

למה גורם לנו החורף לאכול כפי שאנו אוכלים?

האתר של מכון הכושר “הולמס פלייס” מסביר:

הירידה במספר שעות האור ביממה והתקררות מזג האוויר משפיעים ישירות על מצב רוחנו ועל התיאבון שלנו. ההשפעה על התיאבון נגרמת כתוצאה משינויים בהפרשת סרוטונין לדם (חומר המופרש לדם ומשפיע על המוח). רמה גבוהה של סרוטונין בדם תורמת לתחושת נינוחות ושובע. עם ההפחתה בשעות האור, רמתו בדם יורדת והתוצאה היא דכדוך, רעב בלתי מוסבר ותשוקה למתוק. הפרשת סרוטונין מהמח לדם מושפעת מאכילת פחמימות ולכן מומלץ להגביר את כמותן בתפריט חורף. בחירה “בפחמימות הטובות” תסייע לנו להמשיך בתהליך ההרזיה ולשמור על מצב רוח מרומם.

קבלו שלושה סרטוני וידאו המביאים לכם רעיונות לאוכל מחמם ומנחם שהוא גם בריא וגם דיאטטי – אוכל דיאטטי ובריא לעונת החורף.
ברעיונות המובאים יש דגש חזק על הערכים התזונתיים של האוכל, על מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות, שמירה על רמת קלוריות נמוכה, לבריאות והרזיה.

לקריאה נוספת >>>  נשנושים ב- 100 קלוריות למנה

הוידאו הראשון – על אוכל מחמם בחורף.

אוכל דיאטטי אוכל בריאות מחמם לעונת החורף

הוידאו הבא מביא רעיונות למרק עדשים מחמם ומנחם לחורף.

אכילת קטניות היא אחד הטיפים המנצחים שחברים בקבוצות שומרי משקל מעידים עליהם כעוזרים מאוד בתהליך ההרזיה בחורף.

הקטניות מתאימות לחורף. הן דורשות בישול ממושך ומתאימות מאוד למרקים ותבשילי קדירה. הן משביעות מאוד ולאורך זמן ואכילתן מעלה את רמות הסרוטונין בדם, מה שנחוץ במיוחד בחורף, עונה בה אנו נוטים להיות רעבים יותר.

קטניות הן כל אותם גרעינים שאנו נדרשים להשרות במים לפני הבישול:

אפונה יבשה, חומוס, פולי סויה, עדשים כתומים או ירוקים, פול ירוק, פול מצרי, פול גדול יבש, שעועית מש, שעועית ירוקה, שעועית לבנה קטנה, שעועית מנומרת, שעועית שחורה אזוקי, תורמוס ועוד.

עדשים, ספציפית, הן עשירות בברזל, דלות מאוד בשומן ותורמות לאיזון רמות הסוכר בדם.

מרק עדשים בריא ודיאטטי

בשני הסרטונים עד כה, קיבלנו מושג לגבי תבלינים מחממים, עשבי תיבול, שימוש בירקות שורש ומרכיבים בריאים אחרים בתפריט הדיאטה לחורף.

והוידאו האחרון בסדרה זו, מדבר על משקאות מיוחדים לעונת החורף ומעניק גם טיפים לחמין בייתי … חורף או לא חורף…?

משקאות בריאות לחורף

פיליס גלזר, כוהנת בריאות בעיני, מבשלת “מחוץ לקופסא”, מערבבת מרכיבים מעניינים לקבלת טעמים ייחודיים.

הרעיונות והטיפים המובאים בסרטוני הוידאו עשויים לגרום לכם לבשל מעט שונה מאשר אתם רגילים, להכניס לתבשיל מרכיבים שאינכם מורגלים להכניס למתכון

לקריאה נוספת >>>  חנוכה ודיאטה - סופגניה דיאטטית

 וליהנות מטעמים יחודיים ומעניינים.

היא הוציאה עד כה ארבעה ספרים (נראה  לי)… כולם עוסקים בבישול בריא שמטבעו הוא גם דיאטטי.

הספרים נמכרים בחנויות הספרים… למעוניינים.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

%d בלוגרים אהבו את זה: