בית » דיאטה להרזיה » דרכים להתמודד עם דיאטה בפסח

דרכים להתמודד עם דיאטה בפסח

לקראת חג הפסח המתקרב, עזבתי את כל ההכנות וצילמתי עבורכם וידאו קצר, סרטון הכנה לקראת הפסח והאתגרים שהחג הזה מציב בפני הדיאטה שלנו.

חג הפסח ידוע כעתיר קלוריות ועתיר שומן. רוב האנשים משמינים בו כשלושה קילוגרמים.
המטרה שלנו לשמור על המשקל הקיים ואם אפשר אפילו לרזות קצת.

איך מתמודדים עם חג הפסח?
איך שומרים על המשקל הקיים?
איך לא משמינים בפסח?
מה עושים עם דיאטה בפסח?
הקליקו להסבר בוידאו למטה.

להתמודד עם דיאטה בפסח

ולמי שאוהב לקרוא קבלו את התמליל של הוידאו:

כבר כמעט כמעט פסח.

ופסח ידוע כחג שעלול לעלות לנו לא מעט מבחינת משקל הגוף. ליל הסדר עצמו, טיולים משפחתיים, נופש בארץ או בחו”ל, מתארחים ומקבלים אורחים… והכל הכל קשור לאוכל, ולהמון קלוריות.

בוידאו הזה נעבור על אסטרטגיה להתארגנות לקראת ליל הסדר ולהתנהלות משך שבעת ימי החג שימזערו נזקים.

קודם נסדר את הראש.
נגיד שברגע מסוים אנחנו קולטים שאכלנו יותר מדי וחרגנו מהתפריט היומי.
המחשבה הראשונה שעולה היא “טוב… הרסתי את הדיאטה…” וכעס עצמי והענשה של עצמנו על ידי המשך אכילה כי “כבר לא חשוב… הכל הרוס ממילא”.
אז לא.
גם אם אכלנו עכשיו יותר מדי וחרגנו ב- 200 קלוריות מהחשבון הקלורי היומי, למה להפוך את זה לחריגה של 1000 קלוריות?
אני תמיד אומרת שכאנחנו יוצאים לדרך ונוסעים ברכב ליעד מסוים, ובדרך טעינו וירדנו בירידה הלא נכונה. מה נעשה? באופן טבעי הרי נמצא את הדרך חזרה למסלול הנסיעה שלנו ונמשיך אל היעד! לא ככה?
אז גם כשמדובר בדיאטה, אם אנחנו סוטים מהמסלול המתוכנן, אין שום סיבה להמשיך בדרך הלא נכונה ולפספס את היעד… טעינו? אז מה? חרגנו? לא נורא… נחזור למסלול הנכון ונמשיך להתקדם אל היעד.

לקריאה נוספת >>>  מה עם הדיאטה בחופש הגדול?

עכשיו כשהראש מסודר – בואו נתקדם.

המטרה בפסח היא לשמור על המשקל הקיים. מטרה ריאלית.
כיון שרוב האנשים משמינים כשלושה קילו במהלך פסח, אם לא שמנו זה שווה כאילו ירדנו שלושה קילו.
אם נצליח לרדת במשקל בשבוע הזה – מצוין! אם לא אז לפחות נשמור על הקיים.

נתחיל מהתארגנות לליל הסדר.

אם אתם עושים את ליל הסדר כהילכתו או לא, כך או כך אנחנו יודעים שמרגע שמתיישבים לשוחן ועד שאוכלים עובר הרבה זמן.
לכן אל תגיעו אל שולחן ליל הסדר רעבים.
ממש לפני ליל הסדר, איכלו משהו קטן ברמה של כ- 200 קלוריות. יוגורט לבן טבעי ו-2 פריכיות אורז, בננה ותפוח גדול, מצה שלמה שתמרחו על החצי שלה מעט טחינה גולמית וכמה טיפות דבש או סילאן ותקפלו אותה כמו כריך… וכוס שתיה חמה.
פשוט אל תגיעו רעבים לשולחן החג.

הגעתם לשולחן?
תעביר בראשכם את רשימת המאכלים שיעמדו מולכם.. והחליטו על מה אפשר לוותר.
לדעתי כדאי לוותר על כל מה שלא מיוחד, כל מה שיש לנו על השולחן גם בימים ‘רגילים’.
בעיקרון – כל מה שלא שווה בנזק.
תפוחי אדמה בתנור, למשל, שאנחנו אוכלים בימים רגילים, לא חבל להעמיס מהם על הצלחת? מה מיוחד בהם ולמה לבחור ואכול דווקא אותם?

התמקדו רק במאכלים המיוחדים , מאכלים שאתם אוהבים במיוחד, דברים שחיכיתם לאכול כל השנה.
ואת הכמויות מהם הגבילו. למשל, כף אחת גדושה של כבד קצוץ, חתיכה אחת של דג חריף, קציצה אחת של גפילטע פיש ולא יותר.
הגבילו את כל הערב למצה אחת בלבד. שתו הרבה הרבה מים לפני האוכל ובין המנות כדי שהפה יהיה עסוק ולא תתפתו לשבור עוד חתיכה מצה עד שיגיע האוכל.
התמקדו במנות העיקריות וותרו על התוספות, במקום תפוחי האדמה העמיסו סלט ירוק כתוספת.
ומה עם הקינוח?
בטח קינוח… אבל מנה אחת בלבד ובגודל שפוי.
בחרו את מה שהכי אהוב בין האפשרויות והסתפקו במנה אחת שפויה.
ויין? הארבע כוסות?
יין יבש עדיף על פני יין מתוק או תירוש. הוא מכיל פחות סוכר.
אם אתם נוהגים לשתות את כל הכוס ובאמת לסים ארבע כוסות יין במשך הערב, עשו זאת רק קחו בחשבון שרק זה מכניס לחשבון הקלורי של הערב כ- 500 קלוריות… וחבל.
לטעמי לשתות לגימה אחת עבור כל כוס… תספיק ואחריה כמה לגימות מים.

לקריאה נוספת >>>  אוכלים בריא ומשמינים? מה הבעיה ואיך לפתור אותה

ועכשיו כמה טיפים להמשך החג…
במצה יש קלוריות כמו בשתי פרוסות לחם, רק שמצה משביעה פחות. כשאתם מורחים משה על המצה, קחו בחשבון שהשטח שלה גדול מאוד ולכן ניתן למרוח עליה הרבה מאוד ממרח.
במקום למרוח את כל שטח המצה – מרחו רק על חצי וקפלו לכרך. חסכתם חצי מכמות הממרח והקלוריות שבאות איתו.
ואתם יודעים מה. אולי תחליפו את המצה בפריכית אורז?

העוגיות התעשייתיות של פסח הן פצצת קלוריות. הן מבוססות על חומרים עתירי שומן ומגיעות לכ- 150 קלוריות ליחידה.
חייבים עוגיה? איכלו רק אחת, כארוחת ביניים בתוספת פרי.

כאסטרטגיה למשך כל החג, קבלו עיקרון אחד חשוב.
אם אתם יוצאים לטיול, עושים על האש, פיקניק, יוצאים לנופש מארחים ומתארחים.
היצמדו לעקרון אחד. מנת חלבון, רזה ככל האפשר, והרבה ירבה ירקות טריים, מבושלים, מאודים, צלויים, מה שבא…
ותרו על הפחמימות בארוחות האלה.

והכי חשוב?
מזג האוויר האביבי, הילדים בחופשה, הקפידו לעשות פעילות משפחתית מהנה.
לכו לטיול רגלי, שחקו משחקי כדור ביחד, חנו את הרכב במרחק מהמקום אליו אתם רוצים להגיע ולכו קצת ברגל, הזיזו את הגוף תצברו חוויות של כיף ותשרפו קלוריות.

אפשר להצליח לשמור על דיאטה בפסח…. ושיהיה לכולנו חג אביב פורח ושמח!!!

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: