בית » סוגי דיאטה » דיאטה לצמחונים – איך לרזות ללא חלבונים מן החי

דיאטה לצמחונים – איך לרזות ללא חלבונים מן החי

מי שחי על דיאטה צמחונית אינו מקבל מרכיבי תזונה מן החי. זו מהות הדיאטה הצמחונית.
דיאטה צמחונית חייבת להתבסס על מרכיבים מן הצומח גם לצורך אספקה של חלבונים ממקורות כגון: טופו, פולי סויה, וסוגים שונים של דגנים ואגוזים.

בחירה בתפריט הרזיה צמחוני עשויה לא רק להפחית במשקל אלא גם לשפר את חילוף החומרים בגוף, תוך שמירה על תחושת שובע.

דיאטנים ורופאים ממליצים על תזונה צמחונית כל עוד היא נעשית תוך כדי הקפדה על כמות חלבונים מספקת וכמות ויטמין B מומלצת.
תפריט צמחוני הוא מטבעו עתיר סיבים תזונתיים (כיון שמקור המזון ברובו הוא מן הצומח – ירקות ופירות)
ודל בשומן.
יחד עם זאת קל להשמין גם אם אוכלים רק מזון שאינו מן החי.
מאכלים עתירי שומן וקלוריות אינם בהכרח רק מן החי.. צ’יפס העשויים מתפוחי אדמה מכיל, לדוגמא, כמות קלוריות ושומן גבוהים במיוחד. תכולת השומן בגבינות, למשל, עלולה להיות גבוהה וכמות הקלוריות באגוזים היא גבוהה גם כן.  לכן, צמחונים שאוכלים גבינות שמנות ואגוזים בכמות גבוהה עלולים להשמין בקלות.

דיאטה לצמחונים

הקפדה על תפריט צמחוני, בו אנו אוכלים את המזון בצורה קרובה למצבו הטבעי מומלצת. לדוגמא: אכילת תפוח אדמה אפוי במקום צ’יפס, אכילת אגוזים טבעיים שאינם קלויים במקום פאי אגוזים המכיל שומנים וסוכרים רבים.
לכן, כדאי לחשוב רגע לפני שאוכלים. לבחון כל מרכב במנה ולהחליט אם אנו אוכלים אותו בצורתו הבריאה, המזינה ודלת הקלוריות ביותר.
רטבי סלט, למשל יוסיפו כמות גדולה של קלוריות למנה הנחשבת דלת קלוריות… זהירות…

לקריאה נוספת >>>  דיאטת דוקאן - הדיאטה של קייט מידלטון

אחד הנושאים החשובים בתזונה צמחונית הוא נושא תחליפי הבשר למיניהם.
כל אחד זקוק לחלבונים. צמחונים אינם אוכלים בשר, לעיתים גם לא דגים ואפילו ביצים.
לכן, קטניות, דגנים ואגוזים מהווים את מקור החלבונים המרכזי של הצמחונים.
תפריט צמחוני מאוזן יהיה מורכב ברובו מפחמימות מורכבות (חיטה מלאה, אורז מלא וכד’) לאחר מכן מתוספת גדולה של פירות ירקות, בהמשך ממרכיבים של חלבון (מוצרי חלב, ביצים) ולבסוף מעט שומנים.

על מנת לעזור לגוף לקבל את החלבונים בצורה המתאימה ביותר מומלץ לשלב את סוגי הקטניות השונים עם דגנים כך שיתקבל חלבון מלא החיוני לבריאותנו. שילוב נכון יכול להיות: חומוס עם פיתה, שעועית עם אורז וכד’..

דיאטה צמחונית שאינה מכילה מזון מן החי בהחלט יכולה להעניק לגופנו את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים לו הוא זקוק, ותוך כדי כך גם לשפר את מערך החיסון בגוף בכל השוק למחלות לב, סוגי סרטן שונים, בעיות עורקים ועוד.

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • תפריט דיאטה טבעוני
  • דיאטה לצמחונים
  • דיאטה טבעונית להרזיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: