סלט סלק – מתכון לבריאות והרזיה

הסלק הוא אחד הירקות המומלצים יותר כשמדובר באיכלת ירקות שמוסיפים לבריאות ועוזרים לנו לרזות.

סלק עשיר במינרלים רבים: סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת. אמנם אין בו הרבה ברזל, אך הברזל שנמצא בו נספג היטב, ולכן הוא טוב למצבי אנמיה.

הסלק עשיר בנוגדי חימצון חשובים שמגנים עלינו מחלות סרטן ומחלות כרוניות אחרות.

הסלק מכיל כולין – ויטמין ממשפחת ויטמיני ה-B – ולכן הוא מחזק את הכבד וממיס שומנים. בשל תכונות אלו סלק נחשב מרכיב חשוב בתוכניות לניקוי רעלים. כמו כן הפיגמנטים בשורש הסלק מעלים את הפעילות האנזימתית בעת סינון הרעלים על ידי הכבד, ובכך הם מסייעים בניקוי הפסולת מהגוף.

בנוסף, במחקר שנעשה בבריטניה בשנת 2012 נמצא כי 100 גרם של מיץ סלק ביום מורידים משמעותית את רמות לחץ הדם.

סלט סלק מתכוןוהכי חשוב, הסלק טעים ויש בו רק כ- 40 קלוריות ל- 100 גרם.

 

 

הסלק מככב על שולחן החג בראש השנה, וגם בפסח…
ולמי שצריך מתכון פשוט לסלט סלק, קבלו.

סלט סלק – מתכון

מרכיבים:
8-9 סלקים בינוניים.
בצל 1 (סגול או לבן)
מיץ מלימון אחד או חצי לימון
מלח
כמון

אופן ההכנה:
קוצצים לסלקים את הקצוות ומבשלים עד לריכוך (נועצים סכין או מזלג בסלק , אם ננעץ בקלות סימן שהסלק מוכן לאכילה).
ניתן להשתמש גם בסלק מבושל באריזת ואקום או קפוא.
קוצצים את הבצל לרצועות דקות.
מקלפים את הסלקים מתחת למים זורמים.
חותכים לקוביות מוסיפים לקערה יחד עם הבצל הקצוץ.
מוסיפים לימון ותבלינים
מערבבים ונהנים

>>>  ארוחת בוקר דיאטטית – מה לאכול בבוקר בדיאטה?