בית » דיאטה להרזיה » דיאטה לבני נוער – דיאטה מומלצת לגיל הנעורים

דיאטה לבני נוער – דיאטה מומלצת לגיל הנעורים

מה עם דיאטה לבני נוער? הרבה פעמים אנו נתקלים בבני נוער בעלי משקל עודף המעוניינים להיכנס למשטר של דיאטה ולרזות.
בכל מקרה בו מעורבים בני נוער, אשר גופם ונפשם נמצאים בתהליך של צמיחה והתפתחות, אנו חייבים לתת את הדעת למרכיבי התזונה מהם מורכבת דיאטת ההרזיה המומלצת להם.
בנוסף עלינו להתייחס למצב הרגשי והנפשי של בני הנוער כחשובים מאוד להצלחת תוכנית הדיאטה לבני נוער.
בחירת אסטרטגיה נכונה לירידה במשקל עבור בני נוער וגישה נכונה בדיאטה לנוער חשובה מאין כמוה.
שימו לב לנקודות הבאות הן עשויות לקבוע במידה רבה את הצלחת בני הנוער בדיאטה המומלצת להם.

1. אל תתייחסו למשקל העודף כבעיה אשר יש להאשים מישהו בקיומה. לא הנוער ולא ההורים אשמים בקיום המשקל . זו רק עובדה שיש צורך לטפל בה ללא רגשי אשם. לשם כל קיימת דיאטה לנוער.

2. הגישה הנכונה בדיאטה לבני נוער היא דיאטה מאוזנת לטווח ארוך – הדיאטה המומלצת היא תהליך ממושך אשר ניתן לחלק אותו ליעדים קצרי טווח. המטרה היא לשנות את אורח החיים כך שהמשקל הרצוי יישמר למשך כל החיים. לבחור במזון מזין ובריא ולעסוק בפעילות גופנית הם שני המרכיבים החשובים באורח חיים זה. אכזבות ומשברים יקרו לאורך הדרך אך אין להתייאש אלא להמשיך בדרך. מעידה חד פעמית אינה סיבה לייאוש ולהפסקת הדיאטה.

3. הצבת יעדים הגיוניים בדיאטה – הצבת יעדים בלתי הגיוניים תוביל לאכזבה, ייאוש ושבירה. הירידה בכמות הקלוריות היומיות לא יכולה להיות דרסטית ולהישמר לאורך זמן. העדיפו להתמיד בדיאטה בעלת כמות קלוריות הגיונית ליום על מנת להבטיח התמדה.

לקריאה נוספת >>>  סובלת מצלוליט? איך נפטרים מצלוליט

4. תוספת פעילות גופנית יומית – פעילות גופנית מייצרת אנרגיה. אין צורך ולהתחיל בהתעמלות יומית מאסיבית. מספיק להתחיל עם צעידה יומית נינוחה של 30 דקות.
לאחר מספר שבועות של צעידה יומית, אפשר לנסות לרוץ חלק מהדרך. אפשר להוסיף רכיבה על אופניים, רולר בליידס, קליעה לסל…

5. תמיכה משפחתית – תמיכה של הסביבה חשובה מאוד בדיאטה לנוער. שיתוף פעולה עם בני המשפחה וההורים יעזור מאוד. רצוי שלא יהיו בבית ממתקים וחטיפים. במקום חטיפים וממתקים רצוי להרבות באכילת פירות, דגני בוקר דיאטטיים וכדומה.

6. מציאת חיזוקים חיוביים מלבד ירידה במשקל – תחושת הביטחון העצמי של בני הנוער שבירה ותלויה במספר רב של גורמים. ניתן לשבח את הנער/ה על עמידתם בתכנית הפעילות הגופנית שנקבעה, על השיפור בכושר הגופני,על הבחירה במזון בריא במקום חטיף וכדומה.

7. התייחסו למסרים החברתיים הנוגעים לדימוי הפיזי בהיגיון – הדימוי הגופני בטלוויזיה ובסרטים מעוות. הרזים הם היפים, הרזות הן המצליחות וכדומה. בני נוער עלולים לקבל מסרים אלה כמדויקים בעוד ההרזיה אמורה, בעצם, להיות דרך לחיים בריאים ואינה מבטיחה דבר מעבר לבריאות, גמישות וכושר גופני. היא אינה מבטיחה אושר או הצלחה משום סוג שהוא.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: