בית » דיאטה להרזיה » 20 טיפים לירידה בריאה ובטוחה במשקל

20 טיפים לירידה בריאה ובטוחה במשקל

אין לכם זמן? אין סבלנות? קבלו את כל התורה “על רגל אחת”.

בעולמנו הממהר לרובנו “אין זמן” ואין סבלנות ללמוד את התורה כולה. רבים מבקשים את “כל התורה על רגל אחת”, תקציר מהיר, מפת דרכים קלה… להרזיה.

מתוך שנים של ניסיון וצבירת ידע, קבלו את 20 הטיפים לירידה בריאה ובטוחה במשקל

טיפים לירידה בריאה ובטוחה במשקל

  1. שתו מים
    מים מעלים את קצב חילוף החומרים, מרגיעים רעב ומאפשרים לנו לאכול פחות קלוריות.
    הרבה מאוד פעמים הגוף שלנו בעצם מבקש מים ואנחנו מפרשים את זה בתור רעב ונותנים לו אוכל.
    אספקה שוטפת של מים מים תוריד את כמויות המזון שנאכל, תשפר את פעילות מערכת העיכול ותאיץ את חילוף החומרים.
    שתו כוס מים על הבוקר, כוס מים לפני כל ארוחה (כולל ארוחות ביניים), כוס מים אחרי כל ארוחה… ומתי שבא.
  2. איכלו ביצה לארוחת בוקר
    או חלבון עשיר אחר למי שאינו אוכל ביצים. אכילה של מנת חלבון לארוחת הבוקר, במקום מאפה בוקר מתוק או דגני בוקר מתוקים מאפשרת לפתוח את היום כך שהגוף יצרוך פחות קלוריות במהלך כל היום.
  3. שתו קפה שחור
    קפאין ממקור איכותי יכול להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ולהגביר את שריפת השומן.
    קפה שחור מכיל קפאין ממקור שהוא פחות מעובד מאשר קפה נמס. שתיית כוס קפה שחור (ללא סוכר וללא ממתיקים מלאכותיים) תעלה את רמת האנרגיה בגוף ותעזור לרזות.
  4. שתו תה ירוק
    כמשקה חם כדאי להעדיף תה ירוק. האיכויות הבריאותיות של התה הירוק כוללות שיפור של יכולת הגוף לשרוף שומן. בתה הירוק יש עוד יתרונות, רמה טובה של נוגדי חימצון ועוד… אבל כשמתמקדים בתחום ההרזיה התה הירוק עדיף בהרבה על משקאות אחרים.
  5. צלמו ורישמו את האוכל שלכם
    לא תאמינו מה אכלתם וכמה אכלתם במשך היום, אם לא תתעדו. מחקרים רבים הוכיחו כי רישום כל מה שנכנס לפה ואפילו צילום של כל מנה לפני שאנו מתחילים לאכול אותה גורמת לנו להבין באמת את הסיבות להשמנה שלנו. צילום ורישום, תיעוד כל מה שאנחנו אוכלים יעניק לנו בקרה על עצמנו.
לקריאה נוספת >>>  דיאטה לנשים – דיאטות הרזיה מיוחדות לנשים

תוכניות דיאטה מהירה

  1. ותרו על סוכר
    אחר המזונות המזיקים לנו ביותר, מכל בחינה שהיא, הוא הסוכר. אכילת סוכר קשורה לא רק להשמנה אלא גם להיווצרות סוכרת ומחלות לב. ותרו על סוכר לבן בשלב ראשון. מתקו את המשקאות החמים שלהם בסטיביה , סילאן או דבש. ותרו על חטיפים מתוקים, מאפים מתוקים ואם מתחשק לכם משהו מתוק איכלו פרי, איכלו פריכית עם כפית ריבה, או דבש, או סילאן…
  2. בחרו כהה וותרו על הלבן
    לחם לבן, פסטה מקמח לבן… הלבן הזה, הקמח הלבן הוא חסר כל ערך תזונתי. אכילה של מוצרים מקמח לבן מעלה את רמת הסוכר בדם במהירות, מה שגורם אחר כך לתחושת רעב ואכילה מוגזמת.
    החליו את הלבן במלא. קמח מלא, פסטה מקמח מלא, דגני בוקר מלאים… הפחמימות המורכבות שיש בהם מתפרקים לאט בגוף, שומרים על רמת סוכר יציבה בדם ומנועים דחף לאכול.
  3. השתמשו בצלחות קטנות יותר
    אכילה בצלחת קטנה יותר הוכחה מעבר לכל ספק כגורמת לאכול פחות. מראה הצלחת המלאה מרגיע את העיניים והנפש ואנו נוטים להסתפק בפחות אוכל.
  4. צחצחו שיניים אחרי הארוחה
    מסתבר שצחצוח שיניים גורם לנו לסגור את הארוחה. מרגע שצחצחנו לא נמשיך לאכול למשך פרק זמן ממושך.
    צחצוח שיניים אחרי ארוחת הערב לפחות (למי שלא יכול לעשת את זה גם אחרי ארוחת הצהריים או ארוחות ביניים) מעביר למוח שלנו מסר שסיימנו לאכול להיום.

לאכול נכון

  1. עייפים? לכו לישון
    עייפות גורמת לנו לאכול. הגוף מנסה להישאר עירני ולכן אנו ממשיכים לאכול. במקום לנשנש, לכו לישון.
    מחקרים מראים קשר ברור בין כמות שינה שאינה מספקת לעליה במשקל הגוף.
  2. הכינו נשנוש לשעת חירום
    הכינו לעצמכן מלאי נשנושים בריאים בהישג יד כדי לאכול ממנו כשהרעב תוקף.
    שימו בתיק באופן קבוע שקית קטנה עם כמה אגוזים או שקדים. קחו איתכם לדרך פרי או ירקות חתוכים, הכינו במקרר בבית קערה של מקלות ירקות מוכנים לאכילה, כך שלא תצטרכו להתפתות לאכול דברים שלא תכננתם רק בגלל זהרעב תקף ולא היה שום דבר בריא וזמין.
  3. אל תשתו את הקלוריות שלכם
    שתיה של מיצי פירות, משקאות מוגזים ומשקאות תעשייתיים אחרים מכניסה לגוף המון קלוריות.
    במשקאות מוגזים יש כמויות מטורפות של סוכר, במשקאות חלב גם כן, ואם אתם אוהבים פירות, איכלו את הפרי במקום לשתות מיץ פירות.
  4. איכלו אוכל אמיתי ונקי
    אוכל אמיתי הוא אוכל פשוט, אוכל שאין לו תווית עם רשימה ארוכה של מרכיבים שאתם לא יכולים לקרוא, שאין לו עטיפה מעוצבת… אוכל בייתי שיש לכם שליטה על המרכיבים שלו.
    אוכל מתועש, מעובד, שהוכן עבורנו בבתי חרושת ומפעלים מכיל מרכיבים שהגוף אינו זקוק להם ושאולי גם מזיקים לגופנו.
    אכילה של אוכל בסיסי, טרי, הוא הדרך הנכונה לאכול בריא ולשמור על המשקל.
  5. זה אינו ויתור, זו בחירה
    אכילה בריאה, אן לצורך הרזיה או לצורך שיפור הבריאות הכללית, אינה ויתור. אינכם מוותרים על “דברים טובים”, אינכם מסכנים שאסור לכם. להיפך, זו בחירה. בחירה לאכול מה שטוב לגוף שלכם, מה שיגרום לכם להרגיש טוב יותר ולהיראות טוב יותר.
    אכילה בריאה היא דרך חיים, לא דיאטה.
    דיאטה היא הדרך הבטוחה להשמין, ולו רק בגלל ש”דיאטה” עושים רק לפרק זמן מסוים ואחר כך חוזרים לאכול “כרגיל” (כלומר, בלי חשבון … וחזרה למשקל הקודם ולמעלה מזה) לעומת זאת הבחירה לאכול בריא, היא בחירה בחיים בריאים, באורח חיים בריא – לכל החיים.
  6. שימו לב לאוכל, תיהנו ממנו
    כשאוכלים – רק אוכלים. אל תאכלו תוך כדי… צפיה בטלוויזיה, עבודה, מול המחשב… שימו לב לאוכל, התרכזו בטעמים במרקמים. תיהנו מכל ביס.
    לעסו לאט והיטב, הלעיסה האיטית גורמת לנו להרגיש שבעים מהר יותר, מב שיגרום לכם לאכול פחות.
    לעיסה יסודית של כל ביס גורמת גם לחילוך החומרים להגביר את הקצב ולאפשר הרזיה.
לקריאה נוספת >>>  13 טיפים קלים להרזיה

הרזיה מהירה בשבוע

  1. סיבים תזונתיים
    ירקות הם החברים הכי טובים שלנו. בירקות ויטמינים וסיבים תזונתיים, איכויות בריאותיות חשובות לגופנו. ירקות גורמים לתחושת שובע ומועילים לבריאותנו.
    אם תקפידו בכל ארוחה שחצי ממנה יהיה מורכב מירקות בכל צורת הכנה שהיא תועילו לבריאותכם ותניעו את המשקל כלפי מטה.
  2. לספור או לא לספור (קלוריות)
    ספירת קלוריות אינה הכרחית להרזיה. מספר הקלוריות למנה מהווה סוג של מדד ליכולתה להוות גורם משמין בתפריט שלכם. לכן התייחסות לכמות הקלוריות יכולה לשמש כלי מדידה שיעזור לשמור על גבולות האכילה, בדיוק כמו צילום של האוכל ורישומו ביומן דיאטה. יחד עם זאת כל עוד תקפידו לאכול לפי שאר הטיפים הרשומים כאן אין סיבה לספור קלוריות.
  3. איכלו יותר חלבון
    חלבונים הם חומר מזין ושחבו כשמדובר בהרזיה. תפריט עשיר בחלבונים מעודד הרזיה. אכילה של חלבונים משביעה לאורך זמן, משפרת את קצב חילוף החומרים ועוזרת לשמור על אכילה לפי תפריט מסודר, בלי התקפי זלילה ונשנוש.
    חלבונים רזים, ביצה קשה, חזה עוף, טונה במים, גבינה רזה, טופו… אינם משמינים, חשובים לבריאות הגוף ומקדמים הרזיה בריאה.
  4. אוהבים חריף?
    תיבול המזון בפלפל חריף, בצ’ילי, פלפלת קאיין, אכילה של אוכל חריף מגבירה את קצב שריפת השומנים בגוף. החומר הפעיל ב”חריף” הנקרא קפסאיצין מגביר את חילוך החומרים בגוף.
    אז אוהבים חריף? תיהנו.
  5. הזיזו את הגוף
    פעילות אירובית (הליכה, ריצה, ריקוד, ועוד) מגבירה את חילוף החומרים (המטבוליזם) בגוף. פעילות אירובית שורפת קלוריות ואנרגיה בגוף, מחטבת ומשפרת אפילו את מצב הרוח.
    שילוב של פעילות אירובית עם הרמת משקולות יכול לעזור לא רק לשרוף אנרגיה ושומן, לא רק לחטב ולחזק את הגוף אלא גם לבנות מסת שריר שתגרום להם להיראות טוב יותר.
    הבונוס הנוסף בבניית שרירים הוא שרקמת שריר צורכת יותר קלוריות ולכן אנשים בעלי שרירים שורפים יותר שומן בגוף ביחס לאנשים שאין להם שרירים.
לקריאה נוספת >>>  סירופ יאקון להרזיה

ובונוס, טיפ אחרון וחשוב…
הייתם “טובים” כל השבוע?
הרשו לעצמכם פינוק מושחת בשווי של כ- 500 קלוריות בסוף השבוע.
בחרו משהו שאתם ממש אוהבים והתענגו עליו… רק פעם אחת בשבוע.
הפינוק השבועי יאפשר לכם להחזיק מעמד שבוע אחר שבוע… להמשיך ולאכול נכון ובריא.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: