בית » דיאטה להרזיה » דיאטה להרזיה לקראת חתונה

דיאטה להרזיה לקראת חתונה

כל כלה רוצה להיראות הכי מושלם שאפשר ביום חתונתה.
עונת החתונות המתקרבת מכניסה הרבה כלות להילוך גבוה בעניין טיפול במשקל העודף בניסיון לרזות לקראת היום החגיגי.

הרבה דעות קדומות ומיתוסים רווחים בתחום ההרזיה לקראת אירוע.

בואו נעבור עליהן ונתקן את הטעויות הנפוצות בעניין.

דיאטה להרזיה לקראת חתונה

1. אני אעשה דיאטה כדי להיות רזה ביום החתונה

האם המטרה היא להיות רזה ביום החתונה, או לרזות על מנת להישאר רזה יותר גם בהמשך?
מחקרים מוכיחים כי מרבית האנשים שעושים דיאטה כדי לרזות , בסיומו של התהליך משמינים חזרה ומעלים את כל המשקל שירד פלוס עוד כמה קילוגרמים.

המטרה צריכה להיות לרזות כדי להישאר במשקל הרצוי גם אחרי החתונה.

על מנת להשיג את המטרה הזו יש לערוך תיקון עמוק בהרגלי האכילה ואורח החיים.

הצעד הראשון צריך להיות – החלטה להתחיל לאכול מסודר, מספר ארוחות קטנות ביום, להקשיב לרעב בגוף ולברר עם עצמנו האם מה שמושך אותנו לאכול כרגע הוא רעב או חשק.
בכל פעם שיש לנו צורך לאכול, לשאול את עצמנו: האם מתאים לי לאכול עכשיו פרי? פריכית? לשתות כוס מים? תה צמחים?
אם נשמח לאכול משהו קטן ובריא – כנראה שזה רעב.
אם התשובה שלנו לעצמנו היא “לא… בא לי משהו “טוב”… זה כנראה חשק לאכול המבוסס דחף רגשי.

עם הדחף הזה צריך להתמודד בעזרת כוח רצון , החלטה ונחישות.

לקריאה נוספת >>>  פעילות גופנית להרזיה

דיאטה להרזיה לקראת חתונה

2. אני מפסיקה לאכול מהיום… אני אוכל כמה שפחות כדי לרזות כמה שיותר.

נכון שיצירת מאזן קלורי שלילי גורם לירידה במשקל. חשוב לשרוף יותר קלוריות מאשר מכניסים אבל יחד עם זאת, הורדה דרסטית של מספר הקלוריות הנכנס לגוף גורמת לא רק למאזן שלילי אלא גם ליצירת התנגדות של הגוף לתהליך ההרזיה.

הגוף מוריד את קצב חילוף החומרים, לומד להסתפק במעט קלוריות ולמנוע הרזיה מהירה.

לכן, דיאטת כסאח קיצונית אינה מהלך חכם. בטווח הארוך דיאטת כסאח תגרום לשיבוש מערכת חילוף החומרים בגוף ולהשמנה.

על מנת לרזות צריך להבין שהבסיס להרזיה נכונה הוא אכילה מאוזנת לפי תפריט מסודר שאינו מחסיר מרכיבי תזונה מהגוף ולא יפגע בחילוף החומרים.

 3. עד החתונה אני אוכל ממש מעט ואחרי החתונה אחזור לאכול כרגיל.

טעות! הרעבה עצמית למשך פרק זמן כלשהו אמנם תעזור בירידה במשקל, אך תפגע בבריאות הגוף ובאיזונו.
לאחר החתונה, כשתחזרי לאכול “כרגיל” – אין ספק שתתחיל עליה במשקל.

הרזיה חכמה תהיה תמיד לטווח ארוך, בלי לפגוע בגוף ובהדרגה.

4. אני אוותר על ארוחת בוקר כדי לחסוך קלוריות

ארוחת הבוקר היא הארוחה שמעירה את המערכות השונות בגוף לפעילות, אחרי שנת הלילה.

ארוחת בוקר קלה ומזינה, פרוסת לחם עם גבינה, צלחת דגנים ללא סוכר עם חלב רזה, יוגורט ללא סוכר עם פרי… יכולה רק להועיל. ארוחת הבוקר מאזנת את רמת הסוכר בגוף ומשפרת עירנות וריכוז לאורך כל היום.
ויתור על ארוחת בוקר אינו מומלץ כלל. אם לא תאכלי ארוחת בוקר את עלולה למצוא את עצמך רעבה מאוד בהמשך היום, נמשכת לאכול מאכלים עתירי פחמימות ריקות וסוכרים… לא כדאי.

לקריאה נוספת >>>  ארבע עובדות על שומן ועצה אחת טובה

אז איך כן?

איך לרזות לקראת החתונה?

דיאטה מאוזנת היא הפתרון.

דיאטה המבוססת על שלושה עקרונות פשוטים שעובדים:

  1. אכילה של 5-6 ארוחות קטנות ובריאות ליום, לאכול כל שעתיים שלוש ארוחה קטנה ומזינה.
  2. הוספה של פעילות גופנית לחיטוב ושיפור קצב שריפת הקלוריות.
  3. שתיה של הרבה מים.

הקליקו לקרוא:
עוד על מיתוסים הקשורים לדיאטה
10 טיפים להרזיה מהירה

 

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: