בית » דיאטה להרזיה » עודף משקל בבטן – לרזות באזור הבטן

עודף משקל בבטן – לרזות באזור הבטן

הסיבה המניעה אותנו להיכנס למשטר דיאטה, היא עודף משקל המצטבר על הגוף.

הצטברות שומן יכולה לקרות באזורים שונים על הגוף. אצל גברים יש נטיה להצטברות שומן באזור הבטן, כולנו מכירים את הכרס הגברית… אצל נשים הצטברות שומן קורית באזור היריכיים והישבן.

עודף משקל בבטן, מעבר להיותו בעיה אסטתית נחשב למסוכן מבחינה בריאותית. אנשים בעלי עודף משקל בבטן נוטים ללקות בהתקפי לב, סובלים מלחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות לב.

לעומת זאת לנשים שאצלן עודף המשקל מצטבר באזור היריכיים והישבן אין בעיה בריאותית . הבעיה כולה אסתטית.

חשוב לציין כי גם נשים בגיל המעבר נוטות לצבור עודף משקל באזור הבטן ומגדלות כרס נשית, בדומה לגברים.
נשים בגילאים אלה בעלות השמנה בבטן גם הן חשופות להיווצרות בעיות לב, לחץ דם וסכרת בדומה לגברים.

לרזות באזור הבטן

את עודף המשקל באזור הבטן די קשה לסלק, במיוחד בגיל המעבר.

יחד עם זאת בעזרת תזונה נכונה ותרגילי התעמלות המיועדים לאזור הבטן ניתן יהיה להיפטר גם מהשמנה מטרידה זו.

העיקרון המנחה להרזיה באזור הבטן הוא שילוב של פעילות גופנית נקודתית, לאזור הבטן, המיועדת לחיזוק שרירי הבטן יחד עם תזונה מאוזנת על בסיס תפריט אכילה יומי בעל ערך קלורי נמוך.

אם המטרה היא להשיג בטן שטוחה, במיוחד אם רוצים ‘קוביות בבטן’ חייבים לרדת באחוזי שומן על ידי אכילה מבוקרת לפי תוכנית תזונה מאוזנת.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה לפני חתונה

גם אם תעשו תרגילי בטן כל יום ותדעו שיש לכם שרירי בטן חזקים לא תראו טבן שטוחה בלי הסרה של שכבת השומן התת עורית באזור הבטן. השריר גדל ומתחזק אבל לא ניתן לראות אותו.

על מנת להסיר את שכבת השומן באזור הבטן יש לטפל בעודף המשקל בכל הגוף. אי אפשר להוריד את השומן רק מאזור הבטן.

שילוב של פעילות אירובית, הליכה, ריצה, אופניים תעזור לשרוף קלוריות ולהוריד את אחוזי השומן בגוף.

יחד עם הירידה הכללית במשקל הגוף והירידה באחוזי השומן בגוף יתחילו שרירי הבטן להיראות. הבטן תיהיה שטוחה יותר ואפילו ה’קוביות בבטן’ יתחילו להיראות.

 לרזות באזור הבטן – תרגילים לבטן שטוחהבטן שטוחה

באתר ‘בקלות‘ רשומה תרגולת לחיזוק שרירי הבטן :

  1. כפיפות בטן – שכבו על הרצפה כאשר הרגליים מכופפות והידיים שלכם בצידי הראש. הרימו את הגוף העליון לכיוון הברכיים כאשר אתם משתמשים רק בשריר הבטן שלכם! אל תרימו את כל הגב שלכם מהרצפה. הקפידו על נשימה נכונה, הוציאו אוויר כאשר אתם עולים ובמאמץ והכניסו אוויר כאשר אתם יורדים.
  2. הרמת רגליים – שכבו על הרצפה כאשר הרגליים שלכם ישרות כלפי מעלה (ב90 מעלות) והורידו אותם לאט עד שיהיו קרובים לרצפה אך שלא יגעו.
  3. שכבו עם הגב על הרצפה ורגליים מכופפות. געו בכף רגל ימין עם יד ימין וחזרו.
    געו עם יד שמאל בכף רגל שמאל וחזרו – שמרו על נשימה נכונה. שכבו עם הגב על הרצפה ורגליים ישרות, כופפו את הברכיים אליכם וישרו את הרגליים בלי לגעת ברצפה, השאירו אותם שם שניה וכופפו אותם חזרה.

גם הם טוענים שבלי תזונה נכונה לא נראה שינוי ושיפור במראה הבטן.

לקריאה נוספת >>>  הדיאטה לא עובדת – אני בדיאטה ולא מרזה

חשוב לציין כי ‘קוביות בבטן’ לא ייראו גם אם שרירי הבטן חזקים מאוד אלא אם אחוז השומן מתחת לעור הוא נמוך מאוד. שרירנים המעוניינים להציג ‘קוביות בבטן’ נכנסים למשטר אכילה דל שומן ודל קלוריות על מנת להסיר את שכבת השומן התת עורי ולאפשר לראות את מתאר השרירים.

מידע נוסף על הרזיה באזור הבטן ניתו למצוא כאן.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: