בית » דיאטה להרזיה » אפשר לרדת 10 קילו בחודש?

אפשר לרדת 10 קילו בחודש?

תיבת המייל שלנו מלאה בפניות אישיות, ולמרות שאנו משתדלים לחזור לכל אחד בתשובה, ישנן פניות ומיילים שקשה לענות עליהם… פשוט כי התשובה מורכבת מדי, דורשת הסבר רחב מדי, ארוך מדי , זמן ועבודה רבים מדי.

לכן אנסה לענות על קבוצה שלמה של שאלות כאן.
קבוצת השאלות שמבקשת לקבל דרך להוריד במשקל כמות גדולש של קילוגרמים בזמן קצר.

קבלו כמה ציטוטים מתוך פניות לדוגמא מתיבת המייל שלנו.

הי אני XXX (השם שמור במערכת) ורוצה לרדת כ 8 קילו לקראת אירוע בעוד חודש וחצי יש לך תפריט בישבילי

היי, אני צריכה להוריד 20 קילו בחודשיים הקרובים, איזו דיאטה אפשר לעשות ולהוריד אותם מהר

היי אם אני רוצה להוריד בערך 7 קילו אני אצליח בשבוע?

אנשים שואלים על ירידה של 10 קילו בחודש, על 20 קילו בחודשיים, וגם על קילוגרמים בודדים בפרק זמן קצר כמו 7 קילו בשבוע.

קשה לשבת ולכתוב לכל אחד מהם תגובה אישית… הנה התגובה הקולקטיבית לכל מי ששואל שאלות כאלה.

לרזות 10 קג בחודש

אפשר לרדת 10 קילו בחודש?

חברים, אין פתרונות קסם ואין קיצורי דרך בהרזיה.

דיאטת כסאח קיצונית שתגרום להרזיה מהירה במיוחד של מספר קילוגרמים, תהיה בהכרח גם דיאטה שאינה בריאה ושעלולה לפגוע בבריאותנו.
על מנת לשמור על בריאות הגוף חייבים להעניק לו את כל מרכיבי התזונה החשובים. מה שאומר תפריט אכילה יומי מאוזן ושפוי.
דיאטה שבנויה על תפריט מאוזן ושפוי לא תאפשר הורדה מהירה של מספר קילוגרמים בפרק זמן קצר.
אז אנחנו עומדים בפני החלטה בין משקל גופנו לבריאותנו.
החלטה בלתי אפשרית ולא הגיונית, שהרי קודם הבריאות ואחר כך כל השאר.

לקריאה נוספת >>>  דיאטת מנגו אפריקאי

כן, יש לנו באתר כמה וכמה תוכניות הרזיה מהירות, תפריטי דיאטה מהירה, דיאטות כסאח קיצוניות ומופרעות. אבל בכל מקום בהן מדובר על אופציות להרזיה מהירה כתוב גם שהאכילה לפי תפריט כזה קיצוני אינה מומלצת, ושניתן אולי להשתמש בתפריט הכסאח הזה לכמה ימים ספורים בלבד.

אז דיאטות כסאח קיימות ואפשרויות כשהן מיושמות למשך כמה ימים בלבד, מתוך הבנה שאם ירדתם בכמה ימים כמה קילוגרמים, ומיד לאחר מכן תחזרו לאכול “כרגיל” – התוצאה תהיה השמנה מהירה חזרה למשקל ההתחלה ואפילו יותר.

הרזיה מהירה מכניסה את הגוף לסטרס, את מנגנון חילוף החומרים למגננה, ומוציא את מערכות הגוף השונות מאיזון.
התוצאה תהיה פגיעה בבריאות וירידה בקצב שריפת האנרגיה בגוף, מה שיקשה עלינו להמשיך לרזות לאחר מכן.

הדרך הנכונה לרזות תלויה כולה במילה אחת – התמדה.

התמדה פירושה- הפיכת האכילה הבריאה לדרך חיים.
הפיכת אורח החיים הבריא להרגל.

אכילה לפי תפריט בריא, מאוזן שאינו מכניס אותנו ללחץ, שאינו מייצר בנו תחושת מסכנות, שאינו גורם לנו להרגיש שאנחנו במאבק אדיר נגד עצמנו, שאינו מתיש מעצם הצורך לוותר על דברים שאנחנו אוהבים לאכול – היא הדרך הנכונה.

מהי הדרך הנכונה להרזיה?

יש רק שני חוקים בסיסיים להרזיה. כל השאר מעבר לשני אלה הם בגדר תוספות, המלצות, דרכים להאצת ההרזיה, טיפים וכדומה שאמנם מועילים אך עדיין משניים.

החוק הראשון – אכילה בריאה:

אכילה של מזונות טבעיים, טריים, בבישול בייתי, ללא חומרים כימיים ותוספים מלאכותיים.
שתיה מרובה של מים.
חלוקה של האוכל משך היום ל- 6 ארוחות קטנות ובריאות ברווחים של כ- 3 שעות בין ארוחה לארוחה.

לקריאה נוספת >>>  מרק כרוב חם ומשביע להרזיה מהירה בחורף

הימנעות מאכילת מאכלים מעובדים מתועשים רוויי שמן, סוכר וקמח, דחוסים בתוספים מלאכותיים, צבעי מאכל וכימיקלים אחרים.

החוק השני – חסכון קלורי:

המשוואה להרזיה דורשת להכניס פחות קלוריות מאשר הגוף צורך מדי יום.
כלומר כמות הקלוריות שאתם שורפים כל יום צריכה להיות גבוהה יותר מאשר אכלתם באותו יום.

יצירת גרעון קלורי יכולה להיעשות על ידי אכילת פחות קלוריות או על ידי שריפת יותר קלוריות.

תאכלו פחות – תרזו.
תזוזו הרבה – תרזו.
ולהיפך
תאכלו יותר – תשמינו.
לא תזוזו – תשמינו.

לכן הוספה של תנועה לחיי היומיום חשובה.
יציאה להליכה, הצטרפות לחוג ריקודי עם, הליכה ברגל למקומות אליהם לא חייבים לקחת מכונית, עליה במדרגות במקום במעלית… כל אלה ישפרו את הגרעון הקלורי שאתם מעוניינים ליצור.
בנוסף, פעילות גופנית משפרת את מסת השריר בגוף. מסת שריר שורפת יותר קלוריות. מכאן מסת שריר טובה להרזיה.

אי אפשר לרזות רק באמצעות פעילות גופנית. הפעילות הגופנית משפיעה על כ- 20% בלבד מההרזיה שלכם.
התזונה הנכונה היא הגורם המרכזי לירידה במשקל ולהרזיה אמיתית.

אנשים שרוצים לרזות באמצעות פעילות גופנית צריכים לבחור בפעילות המשלבת בניית שריר עם פעילות אירובית כמו קרוספיט או ספינינג ועדיין לשים לב לתוכנית האכילה שלהם על מנת להצליח לראות הרזיה אפקטיבית מבוססת פעילות גופנית.

אז כשאני מקבלת פניה בנוסח “יש לי X קג’ עודפים ואני רוצה להיפטר מהם ב Y ימים” – אני צריכה להסביר שיש חשיבות לגיל הפונה, למינו/ה, למצב הבריאותי שלו/ה, להיסטוריה של דיאטות שעשה/תה וכמובן למספרים – לכמות הקילוגרמים המיותרים ולפרק הזמן המתוכנן.
אחרי הכל אישה צעירה בשנות העשרים לחייה תרזה מהר יותר מאישה בגילאי החמישים בגיל המעבר.
וגם – מי שיש לו/ה עשרות קילוגרמים מיותרים יירדו 2-3 קילוגרמים בשבוע הראשון ובקלות, בעוד מי שיש לו ‘רק’ 5 קילוגרמים מיותר שיירד אולי חצי קילו בשבוע הראשון לדיאטה.

לקריאה נוספת >>>  פעילות גופנית להרזיה

כלומר השאלות האלה אינן הוגנות ואינן מאפשרות תשובה אמיתית ואחראית.
השאלות האלה מעידות יותר מכל על הלך הרוח של הפונה.
אלה אנשים שמאמינים שיש פתרונות קסם, כפתור שלוחצים עליו, אבקת פיות להרזיה.
נכון שיש תוספי תזונה להרזיה.
חלקם פעיל מאוד ויעיל מאוד.
אבל גם אלה רק מגבירים ומאיצים את התהליך, גם הם רק יגרמו לתחושת שובע או לשריפת שומנים מוגברת, הם יעזרו להתגבר כל הכמיהה לנשנושים, אולי – אבל לא יעשו במקומנו את העבודה עצמה.
אנחנו המנוע, אנחנו מובילים בהחלטתנו והתמדתנו את תהליך ההרזיה שלנו.
זה תלוי בנו וכל השאר הוא רק עזרים.

למעוניינים – הציצו בדף תוספי התזונה המומלצים שלנו.
ולאחרים – החלטה לחיות בריא, התמדה ונחישות שיהפכו את ההחלטה הזו לדרך חיים – הם הדרך הבטוחה להרזיה וכבונוס תוכלו גם לשמור על המשקל הנכון לכם להרבה שנים קדימה.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: