בית » דיאטה להרזיה » לא אוכלים כלום ולא מרזים? יש פתרון

לא אוכלים כלום ולא מרזים? יש פתרון

מכירים את המצב שאתם מרגישיםשאתם בקושי אוכלים, מרגישים רעבים רוב היום, מקפידים לאכול מעט ובכל זאת מחוגי המשקל לא זזים? המשקל לא יורד?

אם גם אתם לא אוכלים כלום ולא מרזים – הנה הפתרון

קודם כל על מנת לרזות חייבים לאכול.
אדם שאינו אוכל, שמרעיב את עצמו, שמדלג על ארוחות, שמצמצם את מה שהוא אוכל למינימום לא יכול לרזות.
הסיבה לכך היא שמנגנון חילוך החומרים בגוף, זה שאחראי על “שחרור” ושריפת אנרגיה בגוף, נכנס לסטרס. הגוף שלנו מבין שאי אפשר לסמוך על זה שיש מספיק אוכל כדי לחיות ולקיים את פעילות הגוף השוטפת. בתגובה לכך מאט חילוף החומרים, הגוף שורף פחות אנרגיה, פחות קלוריות מתבזבזות ומכאן שהמשקל לא יורד.

זו בדיוק הסיבה לכך שמומלץ לאכול מספר ארוחות קטנות הפזורות לאורך כל היום, על מנת לרזות. ארוחה קלה ובריאה כל שלוש שעות מעביר לגוף מסר שיש די אוכל ואין סיבה לחסוך, מכאן ששריפת אנריגה בגוף מתנהלת כסדרה ומתאפשרת הרזיה.

שנית, לא רק כמות הקלוריות קובעת אלא גם איכות הקלוריות.
מי שכמעט שלא אוכל כלום, אבל כשהוא אוכל הוא מכניס לגוף אוכל מתועש ומעובד, מכניס את הגוף לסטרס, מכביד על מערכות הגוף השונות לתפקד ומפריע להתליך ההרזיה להתרחש.

בואו נסביר…

נכון שבעוגיה ממוצעת יש כ- 50 קלוריות ובתפוח ממוצע גם כן יש כ- 50 קלוריות, ולכאורה אפשר לבחור לאכול עוגיה או תפוח… לכאורה זה לא משנה מהבחינה הקלוריות. אבל זה מאוד משנה לגוף.

לקריאה נוספת >>>  חמישה קיצורי דרך להרזיה במיוחד לאנשים עסוקים

לא אוכלים כלום ולא מרזים

בימינו החלט חלק את האוכל שלנו לשני סוגים: אוכל “חי” ואוכל “מת”.
טבעונים, אלה שאוכלים  רואו-פוד (אוכל לא מבושל) ושוחרי בריאות מבדילים בין אוכל “חי” – אוכל במצב הכי קרוב למצבו הטבעי, לבין אוכל “מת” שהוצאו ממנו מרכיבי התזונה שנוספו לו כימיקילים בתהליך עיבוד מתועש.

אוכל חי – מכיל את מקסימום מרכיבי התזונה.
ברגע שמתחילים לעבד את האוכל הזה, לחמם אותו, להוסיף לו חומרי צבע וטעם וריח וחומרים משמרים מייצבים וכדומה, הוא מתחיל לאבד את האיכויות הביראות שלו ואנחנו, כשאנחנו אוכלים את המזון המעובד הזה מקבלים הרבה פחות מרכיבים בריאים והרבה יותר חומרים כימיים – הוא הופך להיות אוכל “מת”.

לכאורה אנחנו אוכלים, לכאורה הגוף מקבל את הקלוריות שהוא צריך על מנת להתקיים, אך בפועל לא הכנסנו לגוף מרכיבים חשובים לבריאות ולתפקוד הבריא של הגוף.
מה שאנחנו עושים זה להכניס לגוף קלוריות חברות ערך תזונתי – קלוריות ריקות.

מה יעשה הגוף עם הקלוריות הריקות האלה?

ינצל מהן את מעט הערך התזונתי שבהן, אבל במיוחד – יאגור אותם במצבורי שומן.

לא רק שהגוף צובר את הקלוריות האלה המגיעות מאוכל מתועש ומעובד במצבורי שומן, אלא שמנקודת המבט של הגוף זה מרגיש כאילו לא הוכנס אוכל לגוף. הגוף לא קיבל תזונה, לא קיבל בריאות – הוא קיבל רק קלוריות.
זהו שוב מצב בו מנגנון חילוף החומרים מאט ולכן לא מתקיימת הרזיה.

לקריאה נוספת >>>  מי אשם במשקל העודף שלך

ככה קורה שאנחנו יכולים לראות שני אנשים, שניהם אוכלים את אותו מספר קלוריות ביום, האחד אוכל אוכל טבעי, בסיסי, לא מעובד, טרי וקרוב למצבו הטבעי ככל שהאפשר והשני אוכל אוכל מעובד ומתועש ולהיווכח כי הראשון ישמור על משקל גוף תקין והשני יצבור שכבות שומן על הגוף.

אין ספק שאכילה של אוכל “מת”, אוכל מעובד ומתועש לאורך זמן משבשת את פעילות הגוף התקינה ולא מאפשרת הרזיה.

מה אנחנו יכולים ללמוד מזה? מה אנחנו מסיקים כשאנחנו מבינים איך מתנהל הגוף כשאנחנו לא אוכלים כלום ולא מרזים?

המסקנה הברורה היא אחת:

איכלו אוכל “חי”. אוכל טבעי, טרי בצורתו הטבעית, עם כמה שאפשר פחות התערבות בהרכב המזון.
אוכל שלא מגיע אליכם בשקית מרשרשת, בעטיפה מעוצבת, עם שם יצרן או בית חרושת שהכין אותו עבורכם. אוכל שמגיע הביתה בצורתו הטבעית ומבושל בבית בדרך מינימלית תוך שמיכה על ההרכב הבריא שלו.

לפחות 50% מהתזונה היומית שלכם צריכה להיות אוכל “חי”. ירקות ופירות טריים, ירקות ופירות מאודים או מוקפצים קלות, מבושלים ואפויים.

כאן בדיוק נכנס העיקרון: זו לא הכמות, זו האיכות.
לא כמות האוכל היא שתקבע אם תקרה הרזיה אלא איכות האוכל היא שתאפשר להרזיה לקרות.

אם אתם לא אוכלים כלום ולא מרזים, בידקו עם עצמכם, בררו אם אתם אוכלים אוכל “חי” או אוכל “מת”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: