בית » דיאטה להרזיה » עושה דיאטה? זה הכל בראש שלך

עושה דיאטה? זה הכל בראש שלך

עושה דיאטה?

היום נדבר קצת על הפסיכולוגיה של ההרזיה, מה קורה לנו בראש ואיך אנחנו יכולים להשפיע על עצמנו לרזות.

רובנו מסתכלים על דיאטה כעל תוצאה של משוואה פשוטה:
הכנסת קלוריות ביחס להוצאת קלוריות = השמנה או הרזיה.

האמת קצת יותר מורכבת כיון שהמרכיב הפסיכולוגי משחק תפקיד מרכזי בהצלחת הדיאטה שלנו. יותר מזה, המרכיב הפסיכולוגי קובע במקרים רבים אם נצליח לשמור על המשקל הנכון לנו אחרי ההרזיה או שנשמין את הכל בחזרה.

נתחיל מהבסיס.

איך אנחנו מרגישים כשאנו מודעים לכך שיש לנו משקל עודף?

רובנו נוטים להרגיש אשמה, בושה ואפילו תחושת כישלון. הסיבה לכך בכלל לא קשורה בנו, אלא בחברה בה אנחנו חיים המדגישה שרזה זה יפה. לאור המסרים שהחברה מפיצה קשה להרגיש טוב עם “עצמך השמן”.

ההבנה שאם אנחנו מרגישים רע לגבי דימוי הגוף שלנו הקשור למשקל גופנו, זה לא באמת כי אנחנו מאכזבים, אמורים להתבייש ולחוש דיכאון, אלא רק בגלל סגנון התקשורת סביבנו, היא הצעד הראשון בשינוי. בעקבות ההבנה הזו, נתחיל לחוש פחות רגשות שלישליים כלפי עצמנו ואולי אפילו להתחיל להרגיש טוב בגופנו.

כיף וסיפוק לא חייבים להיות קשורים באוכל

השמנת יתר קשורה בהרבה מאוד מקרים במשיכה שלנו לאכול מתוך תסכול, שעמום, מצבי לחץ וכדומה. אנחנו מקשרים אוכל עם סיפוק, רגיעה והרגשה טובה.איש שמן

זה מתחיל בינקות. עוד כשהיינו ילדים קטנים… כשבכינו נתנו לנו לאכול, כשהיינו עצובים נתנו לנו ממתק, כשרצו להביע חיבה נתנו לנו חטיף… התחלנו לקשר אוכל עם רגשות והאכילה הפכה להיות דרך להרגיע מצב רוח רע, דיכאון, אכזבה ולחץ.

לקריאה נוספת >>>  חייבת לרדת במשקל אבל הדיאטה לא עוזרת?

כדאי להתחיל למצוא תחליפים לאוכל כנחמה רגשית. יש דרכים נוספות להתפנק, להירגע ולהרגשי סיפוק. דרכים אינן משמינות.

האם אתם משקרים לעצמכם?

בכל פעם שאנחנו “מרמים” בדיאטה, מבטיחים לעצמנו לבצע פעילות גופנית ולא מקיימים, אנחנו בעצם משקרים לעצמנו ואנחנו היחידים שנפגעים.
שמירה על אכילה לפי תפריט דיאטה מסודר ושילוב פעילות גופנית בחיי היומיום שלנו דורשים מאמץ ולפעמים קושי פיזי, לכן יש לנו בעיה לעמוד בהבטחותינו לעצמנו.
מעבר לכך שבכל פעם שאנחנו לא עומדים בהחלטות שלנו אנחנו בעצם מקלקלים לעצמנו את האפשרות להצליח, אנחנו מוסיפים תחושת אשמה ואכזבה מעצמנו, מה שעלול לגרום לנו לחזור להרגלי אכילה ישנים ומשמינים.

פשוט יותר לעמוד בהבטחות שלנו לעצמנו… המחיר הרגשי “זול” יותר.

מוטיבציה, החלטיות והתמדה

המניע של כל אחד מאיתנו לרזות עשוי להיות שונה. כל אחד רוצה לרזות מסיבות שונות. הצלחה בדיאטה להרזיה תלויה במידה רבה בהחלטיות שלנו, ביכולת להתמיד ולא לחזור להרגלים הישנים.
גם אם לא תמיד תצליחו לעמוד בדרישות שלכם מעצמכם, גם אם לא תמיד תאכלו לפי התפריט, גם אם לא תמיד אכן תבצעו פעילות גופנית, לפחות החליטו שלעולם לא תחזרו להרגלי האכילה הישנים. שאם קורה ו”מעדנו” נחזור חזרה לתוכנית ונמשיך להתקדם. בשורה התחתונה, גם אם לא תגיעו לתוצאה המושלמת אליה כיוונתם, לפחות תשיגו חלק מהמטרות שלכם (שזה כבר שיפור לעומת המצב כרגע).

 מידע נוסף

באתר שלנו עלו כמה כתבות המכילות מידע שיכול לעזור לכם להתמיד בדיאטה ולהצליח:

לקריאה נוספת >>>  לעשות דיאטה בלי להיות רעבים. אפשרי

קשיים ובעיות בדיאטה – מה לעשות

 הרזיה ללא דיאטה – איך לרזות בלי דיאטה

לאכול מהראש, לאכול מהלב, לאכול מהבטן

גם בדפי הפייסבוק שלנו יש כמה טיפים שיעזרו:

שינויים קטנים מצטברים להישג  גדול

ליד החמוצים חטפתי זית ירוק…

למי שמרגיש שהוא צריך עזרה בלהתגבר על הדחף לנשנש, ש”חייב” משהו מתוק…

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: