בית » דיאטה להרזיה » רגעי משבר בדיאטה? – טיפים להתמודדות

רגעי משבר בדיאטה? – טיפים להתמודדות

מי מאיתנו שעושים דיאטה להרזיה לא נתקלים ברגעי משבר? רגעי משבר בדיאטה הם מצבים העלולים להפיל אותנו, לגרום לנו לסטות מהמסלול הנכון ואפילו להפסיק את הדיאטה בכלל.

מי שעשה דיאטה מכיר אותם היטב, את רגעי המשבר בדיאטה.
מה עושים כשמרגיש לכם שאתם לא יכולים יותר? איך מתמודדים ומנצחים רגעי משבר קטנים ומסוכנים  בדיאטה?

קבלו כמה טיפים להתמודדות עם רגעי משבר בדיאטה

קודם נסו להבין מה קורה.
האם עשיתם היום משהו שעלול היה להסיט אתכם מהמסלול הנכון בדרך להרזיה?
האם לא הקפדתם לאכול כל שלוש שעות?
האם דילגתם על ארוחה?
האם שתיתם מספיק?
האם אתם חשים ברגע המשבר תחושה של תסכול? אכזבה? כעס? או רגש שלילי אחר? או שזהו רעב פיזי אמיתי
האם תשמחו לאכול תפוח ברגע זה? (אם כן – זהו רעב פיזי אם לא – המניע לדחף לאכול הוא רגשי)

בשלב הבא – נסו לשתות
שתו שתי כוסות מים או משקה מוגז דיאט.
השתיה (במיוחד המוגזת) תיצור תחושת מלאות ושובע מיידית.

ואז – חכו כמה דקות.
גם אם החלטתם לאכול משהו שלא כלול בתפריט שלכם – קחו כמה דקות ודחו את האכילה ל”עוד מעט”.
סביר שמשך הדקות הספורות האלה תוסח דעתכם והדחף לאכול יירגע.
אם לא, ובכל זאת תרצו לאכול אחרי כמה דקות, עשו זאת במודעות מלאה, ותיהנו מכל ביס.

לקריאה נוספת >>>  איך לרזות בבטן?

בכל זאת מוצאים את עצמכם אוכלים?
קחו לעצמכם מנה קטנה. את כל השאר החזירו למקרר. שבו ליד שולחן ואיכלו בצורה מסודרת.
כך יקרה שאם תרצו תוספתף תצטרכו תקום , לגשת למקרר ולקחת לעצמכם עוד מנה.
עצם הצורך לטרוח עשוי לגרום לכם להסתפק במנה הקטנה שלקחתם לעצמכם.

הכינו עצמכם מראש.
ממש מול העיניים, במקרר, הכינו לעצמכם קופסא שקופה ובה פלחי ירקות צבעוניים וטריים.
זהו הנשנש האולטימטיבי ואם יהיה מוכן וזמין ייתכם שתתספתקו בירקות ולא תיסחפו לנשנוש שתצטערו עליו אחר כך.

רגעי משבר בדיאטה

ומה יקרה אם בכל זאת מעדתם ברגעי משבר בדיאטה?

גם אם מעדתם ואכלתם מעבר לתפריט היומי שלכם, זללתם וחטאתם… אז מה?
חיזרו מיד למסלול כאילו כלום לא קרה.
גם כשאתם נוסעים באוטוסטרדה, וירדתם בטעות בירידה הלא נכונה, הרי לא תמשיכו בדרך שלא תכננתם לנסוע בה, הרי תחזרו למסלול המקורי שמוביל אתכם אל היעד שהצבתם לעצמכם בנסיעה.
גם בדיאטה אין סיבה לרדת מהמסלול הנכון. ואם ירדתם, הדבר הנכון לעשות הוא לחזור מיד למסלול שלכם – בדרך להצלחה.

התייחסו לעצמכם בדרך חיובית
אל תתעסקו בביקורת עצמית. אל תטיחו בעצמכם האשמות. אל תתקרבנו.
התמקדו בחיובי שבכם. בשיפור הגישה, באסטרטגיות התמודדות חיוביות. מצא לעצמכם דרכים להתמודד עם רגעי משבר בדיאטה. התקשר ולחבר/ה לשיחה נעימה, צאו מהבית להליכה, הכינו לעצמכם מרק ירקות דיאטטי ומנחם… מיצאו את הדרך הנכונה לכם לגבור על הרגע ולהמשיך בדרך הנכונה.

לקריאה נוספת >>>  מה עדיף כדי לרזות? 3 ארוחות או 6 ארוחות ביום?

והכי חשוב – דיאטה להרזיה אינה קו ישר.
כל מי שאי פעם עשה דיאטה – והצליח, יעיד כי תהליך ההרזיה אינו קורה בקו ישר, בו כל הזמן רק יורדים במשקל.
יש ימים קשים יותר, לעיתים המשקל אפילו עולה מעט למרות כל מה שנעשה, אבל מה שחשוב הוא שבנקודת זמן בעתיד, ניתן יהיה להסתכל אחורה ולמדוד הצלחה – ירידה במשקל והגעה למשקך הגוף הנכון.
זה לא “הכל או כלום”. זה לא שאם יום אחד מעדנו וחטאנו, אכלנו ובלסנו, אז זהו… נשברה הדיאטה.
ממש לא!
זהו תהליך ממושך והדרגתי, שכולל עליות ומורדות, הצלחות ומעידות. וזה בסדר.
אל תבקרו את עצמכם. אל תכעסו.
קבלו את מה שקרה והמשיכו הלאה בכיוון החיובי והנכון.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: