בית » דיאטה להרזיה » דיאטת כסאח להרזיה מהירה עלולה לגרום לך להשמין

דיאטת כסאח להרזיה מהירה עלולה לגרום לך להשמין

יותר מדי פעמים אנו נתקלים באנשים שעשו דיאטה וירדו במשקל אבל לאחר זמן קצר עלו את כל המשקל חזרה ואפילו עוד כמה קילוגרמים. התוצאה הסופית היא הפוכה מזו שקיוו לה – במקום לרזות ולהישאר רזים הם הפכו להיות הרבה יותר שמנים.

דיאטת כסאח להרזיה מהירה – האם ניתן לשמור על התוצאה של הדיאטה לאורך זמן

איך קורה הפרדוקס הזה? מה קורה בגוף ולמה דיאטה עלולה להיות תהליך שהתוצאה שלו היא השמנה?

אנו צריכים להפריד בין שני סוגי דיאטות נפוצות. האנשים שמנסים לרזות מהר לקראת איזה אירוע או תאריך יעד ספציפי. לפני חתונה, לפני נסיעה, עבודה חדשה, לפני הקיץ… ואנשים שרוצים לרזות למען עצמם, למן בריאותם, על מנת לשמור על משקל תקין לפרק זמן ממושך.
חייבים להבין שלעשות דיאטת כסאח מהירה, כזו שתוביל לירידה של מספר קילוגרמים במשקל במהירות עד תאריך מסוים – הסיכוי שלהם להעלות חזרה את כל המשקל פלוס תוספת הרבה יותר גבוה.

בואו נחשוב לרגע על המצב הפסיכולוגי שלנו כשאנו מתחילים דיאטה.
אנחנו מאוד רוצים לרזות . אנחנו מוכנים להשקיע את כל האנרגיה שלנו ביצירת תוצאה של הרזיה … ומהר.
סדר היום שלנו מתחיל להיות מושפע מהדיאטה, ספירת קלוריות, פעילות ספורטיבית, חדר כושר, הכנה של מזון דל קלוריות – משטר יומיומי קפדני ולוחץ.
ואז – כשאנו  מתקרבים למשקל היעד או ממש מגיעים אליו, אנו מותשים נפשית. אנרגיה רבה הושקעה בתקופת הדיאטה האינטנסיבית שעברנו. הדבר הראשון שאנו עושים על מנת לחגוג את הצלחתנו הוא – לאכול משהו שמזמן לא אכלנו.
אנו מרגישים צורך לפצות על החוסר שנוצר בתקופת הדיאטה.
כאן עלול להיפתח מעגל קסמים הרסני שיהיה לנו קשה לעצור ולהחזיר את עצמנו למסלול.

לקריאה נוספת >>>  מרק כרוב חם ומשביע להרזיה מהירה בחורף

חוץ מהצורך לפצות את עצמנו על החוסר קיימים גם כמה גורמים גופניים, כמו למשל –
חילוף החומרים בגוף המאט בתקופה של דיאטה. הגוף מתרגל להפיק את מקסימום התועלת הבריאותית מהמזון שהוא מקבל ולמצות את כל מה שניתן מהאוכל.
אם לאחר סיום דיאטת כסאח להרזיה מהירה, נתחיל לאכול יותר מאשר אכלנו בתקופת הדיאטה בעוד הגוף מורגל להפיק את המקסימום מהאוכל הוא יתחיל לאגור שומנים במהירות רבה יותר מאשר באופן רגיל. השפע הפתאומי מבלבל את הגוף שלמד להבין שמקורות האנרגיה שלו (האוכל) נמוכים ומדודים. הוא צובר שומן ל”שעת חירום” … ואנו משמינים.
זו גם הסיבה שמי שעבר כמה דיאטות בחיים מגלה שבכל פעם קשה יותר לרזות לעומת הפעם הקודמת. הכמיהה לפחמימות גדלה מדיאטה לדיאטה, אחוזי השומן עולים מדיאטה לדיאטה, מסת השריר מתדלדלת ואנו משמינים במקום לרזות.
מדיאטה לדיאטה הגוף לומד לצבור שומן ומשקל הגוף שאנו מצליחים להוריד בכל דיאטה עולה חזרה ובתוספת קילוגרמים נוספים.
זהו הסבר פשטני של תהליך מורכב הכולל מעורבות של הורמונים, חומרים כימיים במוח, חילוף חומרים ועוד.

דיאטת כסאח להרזיה מהירהדיאטת כסאח להרזיה מהירה – איך לגרום לה בכל זאת לעבוד בהצלחה?

אז מה עושים? איך בכל זאת מצליחים לרזות ולשמור על משקל תקין?
כדי למנוע אכזבות ולהצליח לרזות חייבים לקבוע מטרות ריאליות מבחינת תאריך ירידה למשקל היעד הרצוי ולשמור על דיאטה משך פרק זמן סביר והגיוני בלי לחפש קיצורי דרך ותרופות פלא.
דיאטה שתגרום לירידה הדרגתית במשקל, שתאפשר שמירה על קצב אחיד של חילוף החומרים בגוף, תוך הימנעות מתחושת רעב, בלי להיכנס לאכילה המבוססת על דחפים רגשיים פסיכולוגיים.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה של חמישה ימים

מומלץ לבנות יחד עם דיאטנית תוכנית אכילה מותאמת אישית, לפי העדפות, לפי סגנון חיים, קצב אישי וכדומה.
המפתח להצלחה הוא איזון. איזון בין מרכיבי התזונה השונים וחלוקת האוכל למנות קטנות הנאכלות לעיתים קרובות, כל כמה שעות.
דיאטה כזו יכולה להפוך להרגל. אנו מתרגלים לאכול בשעות מסוימות ובכמויות מסוימות – וזה הופך להיות דרך חיים.
תוכלו להתמיד לפי תוכנית האכילה הנכונה משך זמן רב ובכך להרגיל את הגוף לכמויות אנרגיה שתוכלו להמשיך לספק לו לאורך זמן – מה שיגרום לפעילות תקינה של חילוף החומרים ולשמירה על משקל גוף תקין.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: