בית » דיאטה להרזיה » שבעה מזונות שיהרסו לכם את הדיאטה

שבעה מזונות שיהרסו לכם את הדיאטה

אתם משתדלים לעשות הכל נכון, לאכול לפי תפריט מסודר על מנת לרזות.
אבל מה אם אתם עושים טעיות שהורסות לכם את הסיכוי לרזות?
טעויות שאתם לא יודעים שהן טעויות.

קבלו רשימה של שבעה מזונות שיהרסו לכם את הדיאטה

תערובות חטיפים ופיצוחים / ג’עלה / מיקס מאנצ’יז וכדומה

אתם מחזיקים ביד את השקית ורואים שיש בה בוטנים (בריא) וחומוס קלוי פיקנטי (בריא) ומקלוני סויה (בריא) … עושה רושם שאם לנשנש, אז זו הבחירה האידאלית. עושה רושם שלפזר מעט מזה על הסלט יעשה אותו מעניין יותר / עשיר יותר / טעים יותר / בריא יותר (מחקו את המיותר).
טעות.
התערובת הזו אמנם מכילה גרעיני חומוס קלוי, וסויה קלויה, ובוטנים ואגוזים… וכל אלה אמנם מכילים חלבונים בריאים ושומנים בריאים, אבל גם המון קלוריות.
בנוסף יש בתערובות האלה המון מלח והמלח ידוע בנטיתו לגרום לגוף לצבור נוזלים ובכך להגדיל את משקל הגוף.
מעבר לשני אלה יש בתערובות האלה שומנים מוקשים (שומן טרנס) ומוקשים חלקית הידועים כמזיקים לבריאות.
רוצים לנשנש? נשנוש בריא?
העדיפו שקדים לא קלויים… או פיסטוקים. וגם אלה במידה, בכל זאת הם מכילים הרבה קלוריות.

חיטה מלאה

משקאות דיאט

מה יכול להיות משמין במשקאות דיאט? הרי אלה משקאות בטעמים שונים, ללא תוספות סוכר…
אז ככה. משקאות דיאט מכילים את החומר הכימי אספרטיים. אספרטיים הוא חומר כימי שחושדים בו שהוא קשור להיווצרות מחלות קשות כמו לוקמיה או לימפומה.
מעבר לבעיה הכימית של המשקאות האלה, חשוב להבין ששתיה של משקאות דיאט מבלבלת את הגוף. הגוף מקבל שתיה מתוקה ויודע שיחד עם הטעם המתוק אמורה להגיע כמות גדולה של קלוריות, של סוכר, של אנרגיה. אבל הסוכר לא מגיע וגם לא הקלוריות, כך שהגוף מתחיל לחפש מקורות אחרים כדי לקבל את הקלוריות שהוא מצפה להם.
מחקרים אכן הוכיחו כי שתיה של מקאות דיאט עלולה לגרום לנשנוש יתר ולהשמנה.
מה שותים כדי לרזות?
מים. ואם אתם רוצים בועות שידגדגו לכם את האף תוך כדי שתיה – סודה.

לקריאה נוספת >>>  מה לאכול כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר?

יוגורט דל קלוריות

יוגורט הוא מזון אידאלי להרזיה. במיוחד אם הוא מגיע בצורתו הטבעית, ללא תוספת סוכר וחומרי טעם וריח כימיים. יוגורטים ‘בתוספת פרי’ או ‘בטעם’ שרמת הקלוריות והשומן בהם נמוכה הם הבעיה.
כשמייצרים יוגורט עם פרי או בטעם שהוא 0% שומן וללא סוכר חייבים להכניס בו חומרים כימיים כדי לקבל מוצר שיהיה נעים לאכילה.
יוגורטים כאלה מועשרים בחומרים כימיים חומרי טעם צבע וריח, חומרים מעבים מסוגים שונים ועד.
כשאתם בוחרים לאכול יוגרט אתם לא מתכוונים לאכול את כל הזבל בתעשייתי הזה. החומרים הכימיים האלה מזהמים את הגוף ברעלנים שמפריעים לגוף לתפקד היטב ובהרבה מקרים מונעים הרזיה.
רוצים יוגרט בטעם? יוגורט עם פרי?
קחו יוגורט ביו טבעי עם 1.5% שומן והכניסו אליו כפית ריבה דיאטטית, או עדיף – פרי טרי קצוץ

שייק חלבון

משך הרבה שנים האמינו שאם נחליף ארוחה יומית אחת בשתיה של שייק חלבונים נוכל לרזות בקלות.
אנשים הנוהגים להתאמן בחדר כושר מקבלים המלצה לצרוך אבקות חלבון במיוחד אחרי האימון, כדי לפתח שרירים.
שימשו באבקות חלבון אם לצורך פיתוח שרירים או כתחליף לארוחה אחת ביום מכניסה לגוף יותר מדי חלבונים, מצב שאינו בריא ומוריד מהתפריט היומי מזונות חיוניים כמו ירקות ופירות.
אכילה של ירקות ופירות, ובמקום החלבון האבקתי מנת חלבון טריה של דג או יוגרט ביו טבעי תמיד עדיפה.

לקריאה נוספת >>>  איך להפסיק לאכול עוד ועוד בלי שליטה

שמן

שמן זית במיוחד. שמן זית, שמן חריע, שמן זרעי ענבים, שמן אבוקדו, כל אלה הם שמנים טובים ובריאים לגוף. תחת מעטה ה’בריא’ מוצאים את עצמם אנשים רבים מטגנים בשמן זית, מתבלים בשמן זית, מבשלים עם שמן זית… למה לא? זה בריא!
כן… אבל גם משמין.
שמן הוא שמן. ושמן משמין.
אז כדאי לצרוך שמן זית, אבל במידה. עד כף אחת ביום, כולל הכל! כולל הטיגון, התיבול הבישול… הכל.

מאפים ללא גלוטן

לאל גלוטן אין פירושו ללא קלוריות! רבים טועים וחושבים שאם הם אוכלים מאפים ללא גלוטן הם צורכים פחות קלוריות ולכן אמורים לרזות.
האמת היא שמאפים ללא גלוטן הרבה פעמים מכילים יותר קלוריות מחבריהם שכן מכילים גלוטן.
מאפים ללא גלוטן מיועדים לחולי צליאק ולא להרזיה.
מי שרוצה לרזות חשוב שילמד לקרוא את התווית על המזון ולגלות את הערך הקלורי של מנה כדי להימנע מטעויות משמינות.

פסטה מחיטה מלאה

לחם מלא, פסטה מחיטה מלאה הם בהחלא עדיפים על פני אכילה של מוצרים מחיטה לבנה, שכל מה שיש בה אלה קלוריות ריקות.
הם מכילים סיבים תזונתיים ויטמינים ומנרלים, יחד עם זאת הכמות עדיין חשובה כי הם מכילים לא מעט קלוריות.
שתי כוסות של פסטה מחיטה מלאה מכילות כ- 420 קלוריות. מנתפסטה במסעדה מכילה פי שניים מזה.
ו… לעולם לא נאכל סתם פסטה. תמיד יהיה אליה רוטב, ותוספות מעניינות… והרבה קלוריות.
אוכלים פסטה בדיאטה? הוסיפו לה ירקות קלויים במקום רטבים עשירים.

לקריאה נוספת >>>  מה אומר המקרר שלך על הסיכוי שלך לרזות?

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: