בית » דיאטה להרזיה » דיאטה והרזיה – שישה מיתוסים ואמונות קדומות

דיאטה והרזיה – שישה מיתוסים ואמונות קדומות

ייתכן שרצית להתחיל דיאטה כבר פעמים רבות בעבר, וחזרת בך מההחלטה בגלל דברים ששמעת או בגלל תחושה שהחלה לחלחל ולהטיל ספק ביכולת שלך להצליח.
ישנם מיתוסים שונים על דיאטה, ואני מקווה, שאנחנו נצליח להפיג חלק מהם היום!

דיאטת כסאח – דיאטה מהירה

המיתוס הראשון שאנשים נופלים קורבן אליו הוא, שניתן לרזות במהירות על ידי צריכת כמה שפחות קלוריות או אפילו על ידי הרעבה עצמית.
יש אנשים המעוניינים לרזות במהירות משום שיש בגד מיוחד שהם רוצים ללבוש לאירוע מסויים המתקיים בעוד שבוע .
צריכת קלוריות נמוכה במיוחד או הרעבה עצמית היא דרך מאוד לא בריאה להרזיה. הגוף נכנס למצב הרעבה, ולכן עוצר את ההרזיה כמעט לחלוטין.
העצה הטובה ביותר במקרה כזה היא שכדי לרזות לקראת אירוע לא כדאי לחכות עד הרגע האחרון אלא להתחיל את הדיאטה יותר מוקדם ובצורה יותר מתונה.

דיאטה מבוססת על סוג מזון אחד

משקל עודף

מיתוס נוסף שאנו נתקלים בו במסענו להשגת מותנים צרים הוא שעלינו לאכול רק סוג מסוים של אוכל כל היום.
אשכוליות, מרק כרוב, ואפילו דיאטת נקניקיה בלחמניה, הפכו במשך השנים לאופנה בתחום הדיאטה.
דיאטות אופנתיות אלו מסוכנות לבריאות, הגוף לא מקבל את המרכיבים התזונתיים הדרושים לו על מנת למנוע מחלות ולהישאר בריאים.

אסור “לשבור את הדיאטה”

ייתכן ששמעת שאסור לסטות מתוכנית הדיאטה שלך ולאכול מידי פעם משהו שנחשב “משמין”, ושאם עושים זאת, צריך להתעמל במשך שעות כדי לפצות על כך.
זה לא נכון.
זה בסדר “לחטוא” לפעמים ולאכול פרוסת עוגה או כל מאכל “משמין” אחר. כל מה שצריך זה להתאים את צריכת הקלוריות באותו היום ולהוריד משהו אחר מתפריט האכילה.
באמת שאין צורך להתעמל במשך שעות רק כדי לפצות על תענוג קטן אחד.

לקריאה נוספת >>>  10 צעדים להרזיה בטוחה - עקרונות של הצלחה בדיאטה

אסור לאכול לפני השינה

מיתוס נוסף שאנו שומעים כל הזמן הוא שאסור לאכול לפני שהולכים לישון, כי משמינים במהלך השינה.
זה לא נכון.
דיאטה זה לאכול באורח מתון ובריא תוך בקרה על כמות הקלוריות שמכניסים לגוף במהלך כל היום ושום ארוחה קלה לפני השינה לא תעשה הבדל גדול, אלא אם זו “ארוחת שחיתות” וקערה ענקית של גלידה .

אסור לאכול בין הארוחות

מה בנוגע למיתוס שאומר שאסור לאכול שום דבר בין הארוחות?

אז זהו שלא.

זה בסדר “לחטוף”משהו קטן בין הארוחות. תמיד עדיף לאכול כמה ארוחות קטנות (ומבוקרות) במהלך היום מאשר לאכול 3-4 ארוחות גדולות.
ארוחות קטנות אלו יעזרו למתן את הרעב, וכשמגיעים לארוחות המרכזיות, כבר נהיה פחות רעבים ונאכל פחות.

מוצרי חלב – משמינים ואסורים

יש עוד מיתוס שאומר שאסור לצרוך כל מוצרי חלב, כי הם משמינים.
חלב מכיל חומרים מזינים שהגוף זקוק לו, וחשוב לצרוך גם מוצרי חלב.

מחקרים מוכיחים כי מי שצורך מוצרי חלב, מצליח יותר בהרזיה!
חשוב רק לוודא שאלו מוצרי חלב דלי השומן.

לסיכום, צריך להזהר ולא “ליפול קורבן” ולהאמין לכל מיתוס ואמונה קדומה.
איזון בריא, אכילה נכונה (ברוב הזמן) ופעילות גופנית הם אלה שיחוללו פלאים להצלחת הדיאטה ולהרזיה!

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: