בית » דיאטה להרזיה » ננפץ שלושה מיתוסים בנוגע לדיאטות להרזיה

ננפץ שלושה מיתוסים בנוגע לדיאטות להרזיה

מה אנחנו יודעים על דיאטות להרזיה?
רבים מאיתנו חיים לפי חוקי מותר ואסור כשמדובר בדיאטה להרזיה ומאמינים מעומק הלב בשורה שלמה של “חוקים”.
הרבה פעמים אני נתקלת בויכוחים של ממש סביב נושאי מותר ואסור בדיאטה להרזיה. אנשים מוכנים ממש להתווכח על נושאים כמו:
הפרדת חלבונים מפחמימות, שתיה של קפה לצורך הגברה של קצב חילוף החומרים בגוף, ועוד…

בואו ננפץ שלושה מיתוסים נפוצים בנוגע לדיאטות להרזיה

קפה שחור.

אומרים ששתיה של קפה שחור מזרזת את קצב שריפת האנרגיה בגוף ומעודדת הרזיה.
זה נכון ולא נכון גם יחד.
מצד אחד, נכון ששתייה של קפה שחור לפני פעילות גופנית ישולכ להשפיע על קצב שריפת הקלוריות בגוף. אבל אם ליד הקפה הזה תאכלו עוגיה או תוסיפו לקפה סוכר, הרי שביטלתם את השפעת הקפה השחור ולא רק ששתייתו לא תזרז את ההרזיה אלא אפילו תעלה את רמת הסוכר בגוף, וכשרמת הסוכר תרד תחושו רעב וצורך לאכול. וכמובן אסור לשכוח לקחת בחשבון את הקלוריות שיש בעוגיה הזו, או בסוכר שבתוך הקפה.

קפה הפוך

אומרים שאם אוכלים בשעות הלילה משמינים.

גם זה נכון ולא נכון.
אם לא אכלתם מספיק במשך היום, ואז בשעות הערב המאוחרות מכניסים לגוף ארוחה גדולה, מה שיקרה הוא שהגוף לא יספיק לנצל את הקלוריות של הארוחה המאוחרת הזו והן יהפכו למאגר שומן.
לעונת זאת, אם אכלתם ארוחה קלה של שלוש שעות במשך היום, ואז בשעות הערב המאוחרות תאכלו 1-2 פרוסות לחם קל עם ממרח חלבון דל שומן, או יוגורט דל שומן ובלי סוכר, אפילו ממש לפני השינה, תוכלו ללכת לישון שבעים ורגועים.
כך שלא מדובר כאן בעצם בשעה בה אכלתם, אלא בפיזור הארוחות בצורה חכמה למשך כל היום כדרך לאפשר לגוף לשרוף קלוריות ולרזות.

לקריאה נוספת >>>  הדיאטה תקועה? למה אני לא מצליחה לרזות עוד?

אומרים שטוב להפריד בין אכילת חלבונים לבין אכילת פחמימות על מנת לרזות.

עוד אמונה שהיא גם נכונה וגם לא נכונה.
ההפרדה עצמה בין חלבונים לפחמימות לא באמת משנה את קצה ההרזיה. ההפרדה עצמה מסובכת. יש יותר מדי מאכלים המכילים גם פחמימות וגם חלבונים. אפילו קטניות כמו חומוס או שעועית מכילות פחמימות וחלבונים כמעט חצי חצי.
מצד שני כשאנחנו לא אוכלים באותה ארוחה גם חלבונים וגם פחמימות יוצא שאנחנו לא אוכלים שילובים משמינים כמו בשר עם תפוחי אדמה, חומוס עם פיתה, ספגטי בולונז, אלא אוכלים עוף עם ירקות מבושלים, חומוס עם סלט ירקות, פסטה עם רוטב עגבניות…. וכדומה.
אכילה של או חלבונים או פחמימות עם ירקות, במקום אכילה של חלבונים ופחמימות כארוחה, חוסכת המון קלוריות ולכן אנחנו רואים ארוחות כאלה כחלק מתפריטי דיאטה רבים.
אלה רק שלושה מיתוסים. שלוש אמונות שרבים מאיתנו אוכלים לפיהם… וטועים.
כשאנחנו מציבים בפני עצמנו מטרה. כשאנו לוקחים על עצמנו משימה, אנחנו משתדלים ללמוד ולדעת איך להגיע למטרתנו, איך להצליח במשימה.
אנחנו עושים את זה בעבודה. אנחנו עושים את זה במשפחה.
אנחנו צריכים לעשות את זה גם כשזה נוגע במטרה לרזות.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: