בית » דיאטה להרזיה » הרזיה ב- 15 צעדים קטנים ופשוטים

הרזיה ב- 15 צעדים קטנים ופשוטים

כמו שאנחנו חוזרים ואומרים, צעדים קטנים, החלטות קטנות יכולות ליצור שינוי משמעותי ולהיות בעלי השפעה רבה. במיוחד כשעושים דיאטה.

קבלו כמה שינויים קטנים שאתם יכולים להתחיל לעשות כבר היום. שינויים קטנים ולא קשים שיכולים להצעיד את הדיאטה שלכם בצעדים גדולים קדימה.

איזה מהם תרצו לאמץ כבר היום? אילו תרצו לאמץ בשבוע הבא?… בנו לעצמכם תוכנית שבנויה משינוים שבועיים קטנים ותראו איך בכל שבוע אתם מתקדמים בכיוון הנכון להשגת המטרה של אכילה בריאה והרזיה.

הרזיה ב- 15 צעדים קטנים

1.

רוצים משקה מוגז? רוצים את הבועות הקטנות האלה שמתפצחות להן בפה? – שתו סודה.
משקאות מוגזים ממותקים ואפילו משקאות דיאט מוגזים מכילים הרבה כימיקלים וחומרים מלאכותיים שמצטברים בגוף כפסולת ומפריעים לגוף לתפקד במיטבו. משקאות ממותקים ככלל הם קלוריות ריקות. הרבה קלוריות בלי שום ערך תזונתי. משקאות ממותקים הם אחת הסיבות המרכזיות להשמנה.
סודה, לעומת זאת, עם פלח לימון הוא משקה אלגנטי, נעים ולא משמין. לימדו ליהנות ממנו.

2.

בארוחת הבוקר כדאי לאכול יותר חלבונים ופחות פחמימות וסוכרים.
הנטיה לאכול דגני בוקר מתוקים, פרוסת לחם עם ממרח מתוק, קפה ממותק אינה מתחילה את היום נכון במטרה לרזות. אכילה של ביצה בבוקר, חמאת בוטנים, יוגורט, גבינה וחלבונים רזים אחרים בארוחת הבוקר תעניק לכם מספיק דלק כדי להתחיל את היום בלי אותה הרגשת רעב שתוקפת בדרך כלל שעה שעתיים אחרי שאכלתם ארוחת בוקר מבוססת פחמימות.
אכילת פחמימות בבוקר מעלה את רמת האנרגיה בגוף במהירות, אך כמו שהיא עולה מהר היא יורדת מהר ואנו נתקפים צורך לאכול שוב ולבחור שוב בפחמימות.

לקריאה נוספת >>>  שבעה מזונות שיהרסו לכם את הדיאטה

צעדים קטנים

3.

הקפידו לאכול ארוחות ביניים.
משיכה של הזמן בין הארוחות מביאה אתכם אל הארוחה כשאתם מורעבים, מה שמגביר את הסיכוי לאכול יותר מדי בזמן הארוחות. ארוחת ביניים תשמור על רמת שובע קבועה לאורך היום ותמנע נשנושים ואכילה בלתי מבוקרת.

4.

חייבים מתוק? איכלו פירות.
נכון שגם בפירות יש סוכר, אך סוכר הפירות עדיף בהרבה על פני סוכר לבן מזוקק, ממתקים ונשנושים. פירות הם הממתקים של הטבע והם מכילים מעבר לסוכר גם סיבים תזונתיים ויטמינים ומנרלים. לאכול פרי במקום משהו מתוק אחר הוא צעד חשוב בתהליך ההרזיה.

5.

האם תמיד צריכים לאכול לחם? לא…
לאכול סלט בלי לחם, להשתמש בעלי חסה במקום בלחם כשמכינים כריך, להשתמש בפרוסות מלפפון לכריכים קטנים, בריאים ודלי קלוריות… נסו ותראו שאפשר להוריד את כמות הלחם היומית.

6.

כשהתפריט אומר לאכול חצי כוס או כוס ממשהו, אל תתביישו לקחת כוס מדידה ולמדוד.
אל תנסו להעריך את הכמות. בידקו וודאו שאתם אוכלים את הכמויות הרשומות. אחרי כמה ימים תתחילו להכיר את הכמות גם בלי למדוד, אבל לימים הראשונים מידדו את כמות המזון.

7.

כוס מים מלאה לפני כל ארוחה.
איך זה נשמע לכם? שתיית מים לפני כל ארוחה (כולל ארוחות ביניים) תעזור להאצת חילוף החומרים בגוף, תעזור לאכול קצת פחות בזמן הארוחה ובהרבה מקרים תעזור לכם להבין אם אתם בכלל רעבים או שאתם רק צמאים.

לקריאה נוספת >>>  למה אני לא מרזה? מה אני עושה לא נכון?

8.

צופים בטלוויזיה? במקום לנשנש נסו לעשות משהו אחר.
לקפל כביסה, לסרוג, לשים לאק על הציפורניים… כל דבר שיעסיק את הידיים ויחליף את פעילות האכילה.החלטה שלא אוכלים מול הטלוויזיה יכולה לחסוך לכם מאות קלוריות ביום. תחשבו על זה

9.

לא חייבים לגמור מהצלחת.
נסו להקפיד תמיד להשאיר את הביס האחרון בצלחת. מהר מאוד תגלו שאתם לא חיביים לסיים את כל מה שיש בצלחת ושאתם שבעים גם עם ביס אחד פחות.

10.

אוכל חם משביע יותר.
אכילת צלחת מרק חם, שתיה של כוס תה חם לקינוח הארוחה, אכילה של ירקות מבושלים במקום סלט ירקות … אוכל חם מרגיע ומנחם. לכן אנו מוצאים שאנחנו אוכלים פחות.

11.

קודם ירקות אחר כך כל השאר.
התחילו את הארוחה מהירקות. איכלו ירקות מבושלים, טריים, מרק ירקות… ורק אז התחילו עם מנת החלבון ובסוף את הפחמימות. כך תתנו לגוף הזדמנות לשבוע מהמזונות המכילים פחות קלוריות ולהפסיק לאכול לפני שחיסלתם כמויות של פחמימות.

12.

התעסקו עם האוכל.
קנו אגוזים בקליפתם, קנו בוטנים בקליפתם. כשצריך לקלף, לפצח ולהוציא את האוכל מתוך העטיפה הטבעית שלו, עצם העיסוק בקילוף ימנע מכם לאכול בלי חשבון.

13.

קחו אוכל לעבודה.
ירקות חתוכים, פירות טריים, יוגורט טבעי, כמה פריכיות, חופן בייגלה מחיטה מלאה… נשנשו להנאתכם מהאוכל שהבאתם וכך לא תגיעו לשעת הארוחה מורעבים ומוכנים לטרוף, וגם לא תמצאו את עצמכם רצים למכונת החטיפים או מחפשים במשרד משהו לנשנש.

לקריאה נוספת >>>  סובלת מצלוליט? איך נפטרים מצלוליט

14.

אוכל שגרתי.
לאכול שוב ושוב את אותם דברים, יום אחר יום. זה נשמע משעמם אבל זו דרך יעילה לצרוך פחות קלוריות. המקום לגוון הוא בירקות.

15.

התישבתם לאכול? התיישרו וקחו נשימה עמוקה אחת או שתיים.
הוציאו את האוויר לאט וספרו עד 10 בלב. כשנושמים עמוק הגוף נרגע, הרגיעה תאפשר לכם לאכול לאט יותר, ללעוס יותר פעמים ובכך לעזור לגוף בתהליך העיכול וגם – תגלו שתאכלו פחות.

 

אז איזה שינוי קטן תעשו השבוע? איזה צעד קטן וחשוב תעשו עבור עצמכם? ואיזה תחליטו לבצע בשבוע הבא?
השבוע אמצו טיפ אחד מהרשומים מעלה, ובשבוע הבא הוסיפו עליו עוד טיפ ובשבוע שלאחריו עוד שינוי קטן… כך תגלו שרזיתם בלי מאמץ גדול מדי, בלי מלחמות פנימיות ובלי להישבר. קל ופשוט.

תרצו לקרוא גם על

לרזות בלי להתאמץ – העקרונות שמבטיחים ירידה במשקל בקלות

לרזות בלי להתאמץ? איך אפשר? – אני שומעת אתכם שואלים בתימהון. אז נכון, כל דבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: