דיאטה מהירה – שאלות ותשובות

דיאטה מהירה שאלות ותשובות

דיאטה מהירה שאלות ותשובות

1. איך מרזים? איך יורדים במשקל?

הרזיה היא תוצאה של יצירה מכוונת של גירעון קלורי. ככל שנצליח להוציא יותר קלוריות מאשר אנו מכניסים לגוף, נרזה יותר. חשבון פשוט.
יחד עם זאת, כיון שהתזונה שלנו היא הדלק עליו פועל הגוף, יש חשיבות עליונה לאיזון התזונה כך שהבריאות הכללית שלו לא תיפגע תוך כדי הרזיה.

מידע נוסף:
10 צעדים להרזיה בטוחה – עקרונות של הצלחה בדיאטה

2. איך יורדים במשקל במהירות?

לפי אותו היגיון, אם לא נאכל נרזה הכי מהר שאפשר. בעיקרון זה נכון. אבל הגוף שלנו הוא מכונה חכמה שלא מאפשרת לתהליך כזה להתקיים.
לכן, תפריט דיאטה מהירה הוא רק דרך להוריד כמה קילוגרמים במהירות בטווח הקצר.
על מנת לרזות ולשמור על משקל היעד יש צורך באימוץ אורח חיים בריא ותפריט דיאטה מאוזן ונכון לאורך זמן, אם אפשר לכל החיים.

למידע נוסף:
רוצה להתחיל דיאטה מהירה? כל התשובות על הרזיה מהירה

3. כמה קלוריות צריך לאכול כדי לרזות?

הרבה תוכניות דיאטה ממליצות על תפריטי דיאטה של כ- 1200 קלוריות ליום.
אבל המספר הזה אינו מוחלט. התאמה של מספר הקלוריות היומי צריכה להיעשות ביחס לרמת הפעילות היומית, לכמות המשקל העודף, לגובה, לגיל, למצב הבריאותי וגורמים אחרים המשפיעים בעניין זה.
לכל אדם יש צורך קלורי שונה ויש צורך להבין את הצורך של כל אחד כדי לבנות לו תוכנית הרזיה ותפריט אישי.
הדרך הפשוטה והקלה היא לעקוב משך כשבוע אחרי כל מה שאכלתם, לרשום הכל ואחרי שבוע לקצץ 10% מהתפריט, לוותר על כל מה שמיותר. שינוי קטן שיכול להביא לתוצאות יפות בטווח הארוך.

למידע נוסף:
לחסוך 100 קלוריות בקלות – ולרזות

4. לא אוכלת כמעט כלום ולא יורדת במשקל. למה?

ישנן מספר סיבות אפשריות לאי ירידה במשקל:
היסטוריה של דיאטות רבות וקיצוניות שנעשו בעבר. היסטוריה של דיאטות מאטה את חילוף החומרים של הגוף עד כדי אי יכול לרזות.
חוסר שתיה מספקת.
חוסר שינה וסטרס (לחץ) .
בעיה בריאותית כמו למשל תת תפקוד של בלוטת התריס .
חוסר פעילות גופנית .
תרופות מסוימות שעלולות להשפיע .
האטה בחילוף החומרים שקורית בגילאים מבוגרים. (לא סיבה לא להצליח לרזות) .

למדיע נוסף:
הרזיה ב- 15 צעדים קטנים ופשוטים

5. האם באמת ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום?

ארוחת הבוקר חשובה. אך גם ארוחת הצהרים וגם ארוחת הערב חשובות.
צורת האכילה הבריאה ביותר היא 3 ארוחות מסודרות ועוד 2-3 ארוחות ביניים קטנות.
זו הדרך להבטיח שהגוף מקבל מזון בכמות הנכונה ובזמנים נכונים.

למידע נוסף:
ארבעה מתכונים לארוחת בוקר בריאה ומהירה

6. התחלתי דיאטה שמצאתי באינטרנט ויש עליה הרבה המלצות. הבעיה היא שמאז אני סובלת מכאבי ראש וסחרחורות. למה?

לא כל הדיאטות המפורסמות ברשתות החברתיות ובאינטרנט מומלצות.
חלקן עלול להיות דיאטות לא מאוזנות בצורה כזו שעלולה להיווצר הפרה של איזונים בריאותיים חשובים ומכאן הדרך לסחרחורות וכאבי ראש, קצרה.

למידע נוסף:
דיאטה מהירה – למה היא מסוכנת לבריאות

7. לא אוהבת ירקות ופירות. זה יפריע לעשות דיאטה?

לירקות ופירות יש משמעות מרכזית בתפריט היומי כיוון שהם מספקים לנו ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים.
חשוב לאכול פירות ובעיקר ירקות על מנת להעניק לגוף את מרכיבי התזונה בחשובים לתפקוד תקין. נסי לאכול ירקות מבושלים, מאודים, צלויים, אפויים. נסי לתבל בעשבי תיבול ולגוון את הטעמים.

למידע נוסף:
ירקות – לאכול בלי הגבלה ולרזות

8. חיטה מלאה או קמח לבן. עד כמה חשוב להקפיד?

דגנים וחיטה שנשארים עם קליפתם מקנים לנו יותר מינרלים ויטמינים וסיבים, ולכן תמיד עדיף לבחור במוצרים ה"מלאים".

למידע נוסף:
דיאטה בלי סוכר לבן וקמח לבן – היתרונות והמידע שחייבים לדעת

9. כמה מים צריך לשתות ביום?

התשובה הנכונה ביותר היא לא מספר אלא פרמטר חשוב.
אצל אנשים בריאים שימו לב לצבע השתן – הוא צריך להיות בהיר מאוד כמעט שקוף.
ככל שהצבע כהה יותר סימן שלא שתינו מספיק.
צריך לשתות גם בקיץ וגם בחורף, ולשתות יותר ככל שחם יותר וככל שאנו פעילים יותר.

למידע נוסף:
שתיית מים – קיצור דרך לבריאות והרזיה

10. כמה פעילות גופנית צריך לעשות כדי לרזות?

כל פעילות גופנית היא טובה, גם אם היא רק פעם בשבוע. עדיף קצת מלא כלום, העיקר שזה הופך להיות חלק מהשגרה. פעילות גופנית כדי לשלב בהתאם לזמן וליכולת.
בנוסף אפשר להפוך פעילויות יומיומיות רגילות לחלק משגרת הפעילות הגופנית כמו ללכת יותר ברגל, לעלות במדרגות וכדומה.

למידע נוסף:
הרזיה ופעילות גופנית

11. שמעתי על דיאטה ללא גלוטן. היא טובה להרזיה?

גלוטן הוא חלבון הנמצא בחיטה, דגנים, שעורה, שיפון, כוסמין.
מי שאינו רגיש לגלוטן יכול לאכול גלוטן ללא חשש.
יחד עם זאת רצוי לצרוך את מוצרים שבהם הגרגירים נטחנו עם קליפתם – חיטה מלאה, שיפון מלא וכדומה.

למידע נוסף:
דיאטה ללא גלוטן – האם זו דיאטה להרזיה

12. דיאטה ללא פחמימות. מתאימה להרזיה מהירה?

רבים מתייחסים לפחמימות כשורש כל רע. ויש הממליצים להוריד אותם לגמרי מהתפריט היומי.
דיאטה ללא פחמימות יכולה להצליח ואכן לגרום לירידה באחוזי השומן בגוף, אך זה מעט יותר מסובך מזה. כדי להגיע למשקל בריא ורצוי, הגוף צריך איזון של פחמימות, חלבון ושומן. דיאטה מאוזנת.

למידע נוסף:
דיאטת חלבונים מהירה – דיאטה ללא פחמימות

13. האם באמת סוכר הוא המזון המסוכן ביותר לדיאטה?

סוכר הוא הצורה הפשוטה ביותר של פחמימות. זה סוג של דלק לגוף. על מנת לשמור על הבריאות ולרדת במשקל יש לצרוך אותו במתינות וגם אז עדיף לצרוך סוכר טבעי, מפירות ולא סוכר לבן מעובד.

למידע נוסף:
להפסיק לצרוך סוכר – לבריאות והרזיה

14. איזו דיאטה מתאימה להרזיה מהירה?

אנשים חייבים להפסיק להסתכל על דיאטה כמשהו בעל זמן קצוב, שמתחילים ומסיימים אותו.
חייבים להפסיק להסתכל על דיאטה כתהליך שמטרתו לרדת במשקל במהירות.
דיאטה מהירה היא תהליך שאי אפשר לעשות לאורך זמן בגלל שמדובר בדיאטת כסאח לא מאוזנת שבסופו של דבר תפגע בבריאות הגוף.
בנוסף, הרזיה מהירה סופה שתוביל להעלאה מהירה של המשקל בחזרה עם תוספות.
מה שיורד מהר יעלה חזרה מהר.
עדיף שהדיאטה תהפוך לדרך חיים קבועה. סגנון חיים בריא. אורח חיים.

למידע נוסף:
הרזיה מהירה – מתי אפשר לאמץ תוכנית דיאטה להרזיה מהירה

15. האם פירות משמינים?

ברוב בתוכניות הדיאטה רבות ממליצים להמעיט באכילת פירות, כי פירות מכילים סוכר פרי (פרוקטוז). אך האם באמת יש פירות שמזיקים לדיאטה, כמו בננה למשל? האמת היא שאף אחד לא צובר משקל מיותר בגלל אכילת פירות. פירות הם אוכל טבעי המכיל הרב סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים חשובים. לכן עדיף להוריד מהתפריט את הסוכר המעובד הרבה לנפי המורידים את הפירות. יחד עם זאת מי שסובלים מבעיות בריאותיות צריכים בהחלט להגביל את צריכת הפירות שלהם בשל תכולת הסוכר הגבוהה.

למידע נוסף:
כמה קלוריות בפירות? כמה פירות מותר לאכול בדיאטה

16. מהו האוכל הכי משמין והכי מזיק?

בגדול, משקאות קלים ממותקים. אלה קלוריות ריקות מערך תזונתי. סוכר נקי והרבה ממנו.
זה הדבר הראשון שמומלץ להוריד מהתפריט כדי לשפר את הבריאות ולרזות.

למידע נוסף:
שבעה מזונות שיהרסו לכם את הדיאטה

אם יש לכם שאלות שתרצו שנענה עליהם ונוסיף אותם לכאן, אנא שילחו לנו מייל תחת הכותרת :
דיאטה מהירה שאלות ותשובות.
הקליקו לשלוח מייל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest

הכיני גופך לקיץ!

מוצרי ההרזיה המובילים בארה"ב
שינוי גודל גופנים