8 טריקים קטנים להרזיה קלה

8122A

רבים טוענים שקשה להם לרדת במשקל בגלל שפשט אין להם מספיק כוח רצון.
על מנת לטפל בכוח הרצון יש לגשת לתחום הפסיכולוגי ולבחון מה משפיע על החשק שלנו לאכול ואיך ניתן להפחית אותו בקלות, בלי מאבק קשה מדי עם עצמכם.
חוקרים מתחומי הפסיכולוגיה מסכימים שעל מנת לסגל אורח חיים בריא והרגלי אכילה בריאים יש אכן צורך לגייס את כוח הרצון, אבל המשאב הזה, כוח הרצון, הולך ומתדלדל משך הזמן וגם עם אתחלתם את היום באנרגיה מצוינת ומוכנות להיות עיקביים ולאכול בהתאם לתפריט הרזיה בריא, במהלך היום אפשר שהאנרגיה הזו תחלש והנפילה מחכה מעבר לפינה.

אז מה הפתרון?
חוקרים פסיכולוגיים ריכזו למעננו מספר טריקים קטנים, קלים לביצוע שיעזרו לנו לעקוף את כוח הרצון ולהצליח להימנע מאכילה בלתי רצויה.
שינויים קטנים בסביבה עשויים להיות מרכיבים חשובים שניתן להיעזר בהם להרזיה קלה ומהירה יותר.

1. צבע הצלחת
מסתבר כי אם יש ניגוד בין צבע הצלחת לצבע האוכל אנו נעמיס על הצלחת פחות אוכל. ככל שצבע הצלחת דומה יותר לגוון האוכל נעמיס ממנו יותר ומכאן שנאכל יותר.
למשל – אם מוגשת פסטה ברוטב עגבניות, ופסטה ברוטב שמנת. האחת צבעה אדום והשניה לבן.
הגשה של הפסטה האדומה על גבי צלחת אדומה תגרום לנו לאכול יותר פסטה.
הגשה של פסטה לבנה על גבי צלחת לבנה תגרום לנו לאכול יותר.
לעומת זאת, הגשה של פסטה אדונה על צלחת לבנה, או פסטה לבנה על צלחת אדומה – יגרמו לנו לאכול פחות.
עיקרון פשוט וטריק קטן שיכול למנוע אכילת יתר.
לכן, כדאי להשתמש בבית בצלחות בצבע בולט, נגיד בצבע כחול, שאינו אופייני לאוכל ולהגיש את האוכל על צלחות כאלה, כדי לאכול פחות.
לעומת זאת למי שרוצה לאכול יותר ירקות, למשל, צלחות ירוקות להגשת סלט יעזרו לאכילה מוגברת של ירקות.

2. צבע המפה על השולחן
שלא כמו צבע הצלחת, מסתבר כי הנחה של הצלחת על מפה בגוון דומה לצבע הצלחת יגרום לנו לאכול פחות.
ככל שגוון המפה או הפלייסמט דומים יותר לגוון הצלחת, ייראה השטח עליו מונח האוכל גדול יותר ואני נגיש לעצמנו פחות ממנו.

3. כלי הגשה לא גדולים מדי
אם מגישים את האוכל לשולחן בכלי הגשה מרכזיים מהם לוקחים הסועדים לעצמם, ככל שכלי ההגשה גדולים יותר יקחו הסועדים לעצמם מנה גדולה יותר.
לכן, כלי הגשה בינוניים, הם הפתרון הטוב שיגום לנו לקחת לעצמנו פחות מן האוכל ולהעמיס פחות על הצלחת האישית שלנו.

4. צלחות לא גדולות מדי
העיניים שלנו רואות את השטח בצלחת מסביב לאוכל המונח עליה. ככל שיש שטח פנוי גדול יותר מסביב לאוכל, כמות האוכל תראה לנו קטנה יותר. לכן כשאוכלים בצלחת קטנה יותר נראה לנו שאנחנו אוכלים יותר אוכל.
המוח חושב שאכל הרבה, יוצר תחושת שובע ומסתפק בפחות.
פשוט.

5.כוסות גבוהות
עוד סוג של אשליה אופטית, אבל עובדת היטב. כוס צרהוגבוהה תראה מלאה יותר מכוס נמוכה ורחבה, אם שמים בהן את אותה כמות נוזל.
לכן, אם מדובר במשקאות מתוקים או עתירי קלוריות עדיף למזוג אותם אל תוך כוסות צרות וגבוהות. בעוד מים עדיף לשתות בכוסות רחבות ונמוכות.

6. מטבח מסודר
לא ברור למה, אבל בני אדם נמנעים מלבלגן מקום מסודר. כן, הסדר מופר בסופו של דבר, אבל הנטיה הראשונית היא לשמור על הסדר.
לכן כשהמטבח מסודר ונקי, תהיה לנו פחות נטיה להתחיל להכין לעצמנו משהו לאכול.
מחקרים הוכיחו כי אנשים שהוכנסו למטבח מבולגן נשנשו מכל הבא ליד במטבח בעוד אלה שהוכנסו למטבחמסודר פשוט הסתובבו בו ולא בהכרח אכלו.

7. בלי אוכל על המשטחים הנגישים במטבח
משטחים נגישים במטבח לא אמורים להכיל אוכל. קערת פרי או ירקות יכולה להיות מונחת על השיש או השולחן. אבל לא צלוחית ממתקים, שקיות חטיפים, קופסאת עוגיות וכדומה.
העיקרון של רחוק מהעין רחוק מהפה עובד היטב ולכן כדאי לשמור על אוכל במקרר, בארונות המטבח, במגרות ובמגרות ולא ממש מול העיניים.

8. סידור המדפים בארונות המטבח ובמקרר
הסדר במדפי המקרר ובארונות המטבח יגרמו לנו לאכול קודם את האוכל שאנחנו רואים אל מול עינינו, מאשר את האוכל שאינו מוצג ממש מול העיניים.
לכן, כדאי להניח את הפירות והירקות במקום נגיש מול העיניים. את המאכלי הבריאים ממש קדימה.
את המאכלים הפחות בריאים והפחות ממולצים להרזיה כדאי להניח מאחור, למעלה יותרף למטה יותר… בכל מקום רק לא מול העיניים. פחות נגיש – פחות נאכל.

 

הבטחתי טריקים קטנים?
הבטחתי טריקים פשוטים?
נסו… ובהצלחה.

8 טריקים קטנים להרזיה קלה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest

הכיני גופך לקיץ!

מוצרי ההרזיה המובילים בארה"ב
שינוי גודל גופנים