בית » דיאטה מהירה » דיאטה מהירה – למה היא מסוכנת לבריאות

דיאטה מהירה – למה היא מסוכנת לבריאות

דיאטה מהירה הוא הנושא המרכזי של האתר הזה.
אבל הבחירה בתוכנית הרזיה מהירות לא מתנגד לקביעה על גורמי רפואה לכך שדיאטות מהירות עלולות להיות מסוכנות לבריאות.
בכל מקרה בו החבירה שלכם היא בתוכנית לדיאטה מהירה, חשוב שתדעו שהיא מיועדת לפרק זמן קצר בלבד, על מנת שלא לסכן את בריאותכם.
המטרה בדיאטה מהירה היא רק ירידה זריזה של כמה קילוגרמים, ואחר כך לבחור ולאכול לפי תוכנית תזונה מאוזנת ובריאה.

למה דיאטה מהירה מסוכנת לבריאות ?

ראשית, דיאטה מהירה היא לרוב תוכנית אכילה המכילה מספר מצומצם מאוד של קלוריות ליום.
בכל פעם שתפריט יומי להרזיה מכיל פחות מ- 1200 קלוריות – מדובר בדיאטה מהירה.
דיאטות של 500-800 קלוריות ליום לא מכילות מספיק אנרגיה על מנת שהגוף ימשיך להתקיים במצב בריא ותקין.
כמות קלוריות נמוכה משפיעה על חילוף החומרים בגוף ועלולה לפגוע בו לטווח ארוך.
חילוף החומרים מאט, הגוף לומד לשרוף פחות קלוריות ובהמשך אפשר אפילו להשמין מאכילה של כמות קלוריות מעטה שכזו.
בנוסף, במספר קלוריות נמוך כזה, קשה לכלול מספיר מרכיבי תזונה כדי לשמור על בריאות הגוף.

‘דיאטות כסאח’ מבוססות על מעט מדי אוכל, מעט מדי מרכיבים חשובים לבריאות.
באכילה לפי תפריט כזה צפוי שתחול ירידה ברמת האנרגיה, דיכאון, הצטברות של חומצה אורית בגוף שעלולה להוביל למחלות, הפרעות בתפקוד הכליות ועוד.


דיאטת מונו-דיאט

אחת הדרכים לבניה של תפריט דיאטה מהירה היא שימיש ברעיון המונו דיאט.

לקריאה נוספת >>>  להוריד עד 5 קילו ב- 5 ימים

בדיאטה כזו אוכלים כל שבוע בעיקר סוג אחד של מזון. כך למשל ניתן למצור תוכנית דיאטה מהירה המבוססת על אכילת תפוחים או מלפפונים. גם דיראת מרק כרוב היא דיאטת מונו.
הבעיה העיקרית של תפריט דיאטה כזה היא שהתפריט לא מגוון, ולכן לא מאפשר לגוף לקבל את כל אבות המזון.
יש דיאטות מונו בהן מחלפים את הבסיס מדי שבוע ועדיין כמות הקלוריות היומית שמגיעים אליה נמוכה מידי. אין מספיק ויטמינים ומינרלים וחלק גדול מהירידה במשקל היא ירידה במסת השריר.
בנוסף, קשה לאכול את אותו המזון כל היום, כל השבוע.

דיאטת חלבונים – דיאטת ללא פחמימות

דיאטת חלובונים מאוד נפוצה ויש רבים המשתמשים בתפריט חלבונים בכדי לגרום לירידה מהירה במשקל.
דיאטת חלבונים קלאסית אינה מגבילה בצריכת הקלוריות אך מגבילה מאד את צריכת הפחמימות.
הגבול של כ-20 גרם פחמימות ביום, ללא פירות, עם הגבלה על רוב הירקות ועל מוצרי חלב שמכילים פחמימות אכן מייצר ירידה מהירה במשקל אך במקרים רבים מדווחת פגיעה ברמות האנרגיה ובמצב הרוח, בגלל הכמות הנמוכה מידי של פחמימות ביום.
בנוסף, רבים מעידים שאחרי שעשו דיאטת חלבונים קיצונית הם מרגישים דחף בלתי נשלט לאכול פחמימות ולרוב בכמויות גדולות – ומכאן הדרך לעליה חזרה במשקל, קצרה.

אז אם עד כה שמעתם שדיאטה מהירה מסוכנת לבריאות, עכשיו יש לכם מושג טוב יותר למה זה כך.
העיקרון של תזונה מאוזנת שלוקחת בחשבון את כל מרכיבי התזונה החשובים לבריאות, כדרך חיים היא, כמובן, הדרך החכמה לרזות ולאפשר שמירה על המשקל הרצוי לאורך זמן.
יחד אם זאת, מתוך הבנה ונטילת אחריות, ניתן להשתמש בדיאטה מהירה כדי להשיל במהירות כמה קילוגרמים.
הקליקו לתוכנית הרזיה מהירה ותפריטי דיאטה מהירה.

דיאטה מהירה - למה היא מסוכנת לבריאות

תרצו לקרוא גם על

להוריד משקל מהר

הטריק להוריד משקל מהר

כולנו מכירים את דיאטת החלבונים הכוללת שתי פרוסות לחם בארוחת הבוקר כמקור לפחמימות. כולנו יודעים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: