בית » סוגי דיאטה » דיאטה טבעונית – לרזות עם תפריט דיאטה טבעוני

דיאטה טבעונית – לרזות עם תפריט דיאטה טבעוני

הטרנד הטבעוני משתלט עלינו ורבים סביבנו הופכים להיות טבעונים.
הטרנד מבורך (בעיני) אך מסתבר שטבעונות היא לא דרך להרזיה. טבעונים רבים סובלים מעודף משקל משמעותי ומתקשים לרזות למרות שאינו אוכלים מזון מן החי בשום דרך.
נכון שככלל טבעונים רזים יותר מאוכלי בשר ואוכל מן החי, ועדיין…

איך ניתן לרזות גם עם תפריט טבעוני?

איזו דיאטה טבעונית ניתן לעשות כדי לרזות?

קבלו כמה נקודות מעניינות שישפרו את המחשבה הטבעונית ויכניסו עקרונות נכונים להרזיה לתפריט היומי.

  1. כשלא אוכלים בשר מוצאים טבעונים רבים שהצלחת שלהם מלאה בפחמימות. התוספות הופכות להיות המנה העיקרית.
    במקום הפחמימות נסו להתמקש בקטניות. עדשים, חומוס, שעועית, אפונה, סויה וכדומה אינן פחמימות. אלה קטניות.
    הן מכילות כמות יפה של חלבון ומינרלים חשובים כמו אבץ וברזל. לכן הקטניות הופכות בתפריט הטבעוני למקור לחלבון במקום הבשר.
    הקטניות גם משביעות בדיוק כמו בשר, אך פחות משמינות מפחמימות.
    שילוב של קטניות במרקים, בסלטים ובמנה העיקרית חשוב לתחושת השובע ולסיכוי שלכם לרזות.
  2. אגוזים וגרעינים מכילים לא רק שומן. כן, הם מכילים כמות גדולה של קלוריות שמקורן בשומן, אך האגוזים למיניהם והגרעינים מכילים מינרלים חשובים כמו ברזל וסידן ובדיאטה טבעונית הם מהווים תחליף לבשר.
    אכילת אגוזים וגרעינים חייבת להיות מוגבלת בכמות בשל תכולת הקלוריות הגבוהה.
    חופן אחד ליום של אגוזים או 2-3 כפות טחינה יעשו את העבודה
  3. סיבים תזונתיים – דגנים מלאים, ירקות ופירות מכילים סיבים תזונתיים החשובים להרזיה.
    הסיבים התזונתיים אינם מתעכלים בגוף, הם יוצרים תחושת שובע ומעודדים את פעילות מערכת העיכול.
    צריכה של ירקות ופירות דגנים ומזונות אחרים המכילים שפע של סיבים תזונתיים תומכת בתהליך ההרזיה במספר צורות. נסו שלא להסתמך על מזונות מעובדים שכתוב עליהם מכיל סיבים תזונתיים או מועשר בסיבים תזונתיים אלא לאכול ממש את המקור. ירקות פירות ודגנים מלאים.
  4. בבחירת הירקות נסו להתמקד בירוקים.
    ברוקולי, כרוב, ועלים ירוקים אחרים מכיךים סידן וברזל ושומרים על הבריאות התקינה שלכם.
  5. הימנעו משתיית ממותקים ומוגזים. טבעוני או לא… הם משמינים ומכילים קלוריות ריקות ומיותרות.
  6. הימנעו ממאפים עשירים והעדיפו מאפים מקמח מלא.
  7. תחליפים טבעוניים מכילים קלוריות ולא מעט מהן.
    קרם קוקוס, חמאת בוטנים ומזונות אחרים שמשתמשים בהם בבישול טבעוני מכילים קלוריות. במיוחד אלה המיוצרים מאגוזים מכל הסוגים.
    התייחסו אל התחליפים האלה בחשדנות ואילו אך מעט מהם.

    דיאטה טבעונית

העקרונות להרזיה אצל טבעונים הם בדיוק כמו של אלה האוכלים בשר

לקריאה נוספת >>>  דיאטת פריכיות של יום ראשון

.
רק שמקור הקלוריות שונה

תפריט דיאטה טבעונית – 1200 קלוריות ליום

ארוחת בוקר:
2 פרוסות לחם קל + 2 כפות טחינה מוכנה + עגבניה ומלפפון
ארוחת ביניים:
תפוח או 2 קלמנטינות או תפוז
ארוחת צהריים:
2 כוסות חד פעמיות מג’דרה מעדשים ובורגול גס + סלט ירקות עם כפית שמן זית + מרק ירקות בלי תפוחי אדמה
ארוחת ביניים:
2 פרוסות לחם קל + 2 כפות טחינה גולמית מעורבת בכפית סילאן
ארוחת ערב:
סלט ירקות _ מרק ירקות + 2 פרוסות לחם קל+ 100 גר טופו מוקפץ עם ירקות וזעתר עם כפית שמן זית
ארוחת לילה:
7 שקדים לא קלויים + תמר אחד + אגוז ברזיל אחד

חשוב לשתות 2 ליטר מים או חליטה ללא קפאין במשך היום
כדאי לשלב מעט פעילות גופנית, כחצי שעה לפחות 4 פעמים בשבוע

תרצו לקרוא גם על

דיאטה עם פלאפל

דיאטה עם פלאפל

המילים דיאטה עם פלאפל נשמעות לכם כמו דבר והיפוכו? אז המשיכו לקרוא… כי תהיו מופתעים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: