בית » סוגי דיאטה » דיאטה לפסח – תפריט דיאטה פסח

דיאטה לפסח – תפריט דיאטה פסח

אנו כבר מרגישים את החג בפתח. פסח מתקרב ועגלות הסופרמרקט מתמלאות בחומרי ניקוי וחבילות מצות.
שני דברים מאפיינים מבחינתי את החג הזה : הניקוי האובססיבי של הבתים וארוחות החג עתירות הקלוריות.
ומה עם אלה הנמצאים בתוכנית דיאטה?
האם ניתן לשמור על תזונה מאוזנת בפסח? האם אפשר לרזות בפסח?
אפשרי בהחלט אם נתייחס לתפריט דיאטה לפסח המובא כאן ולכמה טיפים חשובים שיעזרו לשמור על המשקל בחג הזה.
נכון שאין לחם בפסח ונכון שאנו מקבלים את המצות כתחליף.
אבל – הערך הקלורי של מצה הוא כפול מהערך הקלורי של פרוסת לחם.
מצה אחת שווה בערכה הקלורי לשתי פרוסות לחם.
כל מצה =  כמעט 150 קלוריות.
למזלנו קיימות בשוק כיום מצות קלות מקמח מלא העשירות בסיבים תזונתיים ובכל מסייעות גם לתהליך העיכול ולא גורמות לעצירות כמו מצות רגילות.
מצות אלה נחשבות בערכן לפרוסת לחם אחת.דיאטה לפסח

ומה עם שאר האוכל הטעים? וארוחת ליל הסדר?
ראשית נתחיל מכך שלא בכל ארוחה צריך לאכול מצות ולהקפיד לשתות הרבה מים.
לליל הסדר עצמו אסור להגיע רעבים. אכלו סלט ירקות גדול לפני הסדר ותגיעו רגועים לארוחת החג. כך לא תתפתו לכל הנשנושים שלפני הארוחה עצמה וגם במהלך הארוחה תאכלו פחות.
זכרו שלא חייבים לאכול מכל דבר המונח על השולחן. אפילו לא חייבים לטעום מכל דבר.
העמיסו בצלחת כמויות הגיוניות של מזון ואכלו רק את מה שהנחתם בצלחת.
ללא תוספות וללא נשנושים נוספים.
כמנה עיקרית בליל הסדר נסו לבחור מנת דג או עוף על פני מנות עתירות שומן וקלוריות. הכבד הקצוץ מאוד משמין וגם הלביבות המטוגנות.
ארבע הכוסות, כוסות היין בליל הסדר גם הו מכילות כמות קלוריות גבוהה. כוסית יין אדום יבש מכילה כ- 80 קלוריות ויין מתוק יכיל פי שניים.
האגוזים המסורתיים אמנם בריאים ומכילים חומצות שומן חשובות אך ערכם הקלורי גבוה ומגיע גם ל- 700 קלוריות ל- 100 גר’ (4-5 אגוזים).
במהלך כל שבוע החג הוסיפו הרבה ירקות חיים או מאודים לתפריט היומי שלכם והמשיכו לאכול לפי תוכנית הדיאטה המקורי שלכם כשאתם מחליפים את הלחם שבתפריט הדיאטה במצה קלה וכך תוכלו להמשיך לשמור על המשקל ולרזות.

לקריאה נוספת >>>  דיאטת מזון תינוקות - דיאטת גרבר

לסיכום הקפידו על העקרונות הבאים:

  1. החליפו את הלחם בתפריט הדיאטה במצה קלה
  2. לפני כל ארוחה משפחתית איכלו סלט ירקות גדול או מנת מרק ירקות והגיעו לארוחה שבעים
  3. העשירו את התפריט היומי בהרבה ירקות חיים או מאודים זה יקל גם על מערכת העיכול
  4. שתיית מים מרובה לפני הארוחות, בזמן הארוחות ולכל אורך היום תסייע לחילוף החומרים ותעזור להרגיש שבעים
  5. לפני החג, כשריח הניקיון עומד באוויר, הסתכלו על פעולת הניקיון כהזדמנות להפעיל את הגוף ולשרוף קלוריות. עשו זאת בשמחה. השתדלו לצאת לטיולים רגליים ושלבו פעילות גופנית בבילוי ימי החג.

ולבסוף, נוסחה מעניינת שנתקלתי בה באינטרנט. שימו לב:
1 מצה = 2 קניידלך = מנה גפילטעפיש = 4 כפות כבד קצוץ רגיל או צמחי = פרוסת עוגת טורט = 20 גרם אגוזים = חצי פרוסת עוגת שוקולד.

שיהיה חג שמח

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • חלי ממן תפריט פסח
  • תפריט דיאטה לפסח
  • דיאטה לפסח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: