בית » סוגי דיאטה » דיאטה ללא גלוטן, האם היא גורמת להרזיה?

דיאטה ללא גלוטן, האם היא גורמת להרזיה?

כשאומרים ‘דיאטה ללא גלוטן’ מתכוונים לתפריט אכילה שאינו כולל מוצרים הכוללים גלוטן.
הגלוטן הוא חלבון שנמצא בסוגים שונים של דגנים: חיטה, שעורה שיבולת שועל ושיפון.
יש בינינו אנשים בעלי רגישות לגלוטן, והמצב הזה נקרא מחלת צליאק.

אנשים החולים בצליאק חייבים להימנע מאכילת מאכלים המכילים גלוטן ועבורם נבנים תפריטים בדיאטה ללא גלוטן.

העניין הוא שאנשים בעלי משקל עודף חושבים שאכילה לפי תפריט ללא גלוטן הוא פתרון למשקל העודף שלהם ודרך להרזיה.

האמת היא שתפריט ללא גלוטן אינו מיועד להרזיה.

נכון שאי אכילת מאכלים הכוללים גלוטן, מאכלים מבוססים חיטה, שעורה, שיבולת שועל ושיפון יכולה לגרום להרזיה, השאלה היא רק, מה אוכלים במקום המאכלים האלה?

גם מי שנמנע לגלוטן יכול למצוא את עצמו אוכל בלי חשבון מאכלים משמינים אחרים ובכך למנוע מהגוף לרזות.
לכן אי אכילת גלוטן לבד, הוא לא פתרון למשקל עודף.

דיאטה ללא גלוטן אינה דיאטה להרזיה, זה תפריט בריאותי לאנשים בעלי חוסר סבילות לגלוטן.

מקורות גלוטן

ועדיין –

אם אתם סובלים מבעיות עיכול, כמו תחושת נפיחות בבטן, עצירות ו/או שלשולים, נטיה להצטננות, כאבי ראש, שינה לא איכותית, משיכה למתוקים ומאפים – אולי כדאי שתנסו לאכול לפי תפריט ללא גלוטן ותבדקו בעצמכם אם הגלוטן הוא שגורם לכם לחוסר הנעימות.

אם ניסיתם לאכול לפי דיאטה ללא גלוטן ואתם מרגישים הקלה במערכת העיכול, נוחות וקלילות, אתם אולי לא חולים בצליאק, אבל הורדת הגלוטן מהתפריט שלכם היא צעד נכון עבורכם.

לקריאה נוספת >>>  תה ודיאטה – שימוש בתה להרזיה – דיאטת התה

מה אוכלים בדיאטה ללא גלוטן?

אחרי שאמרנו שלא אוכלים מאכלים העשויים מחיטה, שעורה, שיבולת שועל ושיפון בואו נראה מה כן אוכלים.

דגנים ללא גלוטן:
כוסמת, דוחן, קינואה, אורז
קטניות:
שעועית מכל הסוגים, עדשים, חומוס, תירס
מאפים העשויים מקמחים שאינם מכילים גלוטן:
קמח אורז, קמח שקדים, קמח חומוס, קמח עדשים, טפיוקה, קמח תירס, קמח תפוחי אדמה
חשוב לכלול מגוון עשיר של ירקות בדיאטה ללא גלוטן, ופירות ואגוזים וכד’.
למעוניינים לרזות ועדיין לא לאכול גלוטן…

תפריט דיאטה להרזיה ללא גלוטן – 1200 קלוריות ליום

ארוחת בוקר:

2 פריכיות אורז + 2 כפות גבינה עד 5%+ירקות
או
סלט ירקות עם פרוסת גבינה מלוחה עד 6% ו2 כפות גרגרי תירס
או
2 פריכיות אורז + 2 כפיות טחינה+ ירקות
או
מעדן חלב עד 1.5% שומן + פרי

ארוחת ביניים:

פרי + 7 שקדים
או
מעדן חלב עד 1.5% שומן+פרי
או
פרוסת לחם ללא גלוטן+חצי כפית טחינה גולמית+ כמה טיפות סילאן

ארוחת צהריים:

מנת עוף (בלי עור) / הודו / דג בגודל של 200גר + 4 כפות כוסמת / קינואה / עדשים / שעועית+ סלט ירקות עם כפית שמן זית
או
¼ עוף בתנור+3 כפות אורז+כף סלט טחינה+ סלט ירקות עם כפית שמן זית
או
200גר’ דג בתנור+1/2 כוס איטריות אורז+ סלט ירקות עם כפית שמן זית
אוחזה עוף צלוי+ תפוח אדמה+ סלט ירקות עם כפית שמן זית

ארוחת ביניים:

2 פריכיות אורז+כפית ריבה
או
10 פריכיות אורז בטעם דבש+ פרי
או
מעדן חלב עד 1.5% שומן+פרי

לקריאה נוספת >>>  דיאטה בלי דיאטה – לרזות בלי לעשות דיאטה

ארוחת ערב:

ביצה+2 כפות גבינה עד 5%+פרוסת לחם ללא גלוטן או 2 פריכיות אורז + ירקות טריים
או
כוס קינואה אחרי בישול עם מגוון ירקות אפויים/צלויים או טריים
או
ביצה +סלט ירקות עם רוטב מיוגורט מתובל בשום, שמיר, מלפפון חמוץ ועשבי תיבול אחרים+ פרוסת לח ללא גלוטן או 2 פריכיות אורז

ארוחת לילה:

כוס חלב 1%+ 2 כפות פצפוצי אורז
או
מעדן חלב עד 1.5% שומן+פרי

 

כמנה ראשונה בכל ארוחה לבחירתכם ניתן לאכול מרק ירקות העשוי מירקות בלבד, ללא קטניות או תפוחי אדמה או צלחת אנטי פסטי (ירקות בתנור… לא תפוחי אדמה תירס או בטטה)
בין הארוחות ניתן לנשנש פלחי ירקות טריים וכמובן לשתות הרבה מים ושתיה חמה ללא סוכר.

נסו לאכול לפי התפריט מעלה למשך כמה ימים ואם אתם מרגישים קלילים יותר, אם מערכת העיכול שלכם פועלת היטב והרגשת הנפיחות והכבדות בבטן נעלמה… מה טוב 🙂

לרגישים באמת לגלוטן שימו לב:
חלק מהתבלינים בשוק, אבקות המרק, פיצוחים ופירות מיובשים מכילים גלוטן. אנא שימו לב לתווית ובררו כמיטב יכולתכם שאלה שאתם צורכים הם ללא גלוטן.

תרצו לקרוא גם על

דיאטה עם פלאפל

דיאטה עם פלאפל

המילים דיאטה עם פלאפל נשמעות לכם כמו דבר והיפוכו? אז המשיכו לקרוא… כי תהיו מופתעים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: