בית » סוגי דיאטה » דיאטה מהירה-דיאטת 5:2

דיאטה מהירה-דיאטת 5:2

עוד לפני שקראתי את הכתבה במאקו שמעתי עליה מחברים למקצוע בחו”ל.
דיאטת 5:2 או דיאטת  5/2 (איך שתרצו לקרוא לה) היא תוכנית הרזיה שנוצרה בבריטניה והחלה צוברת פופולאריות גם בארה”ב.

ספר פופולארי יצא לאור ומתאר את יתרונותיה של תוכנית האכילה להרזיה מהירה – 5:2.
לטעימת קריאה הקליקו כאן וחלק מהספר ייפתח לכם במחשב.

הספר נכתב על ידי דר’ מייקל מוסלי ומימי ספנסר.

ד”ר מייקל מוסלי למד רפואה ברויאל פרי הוספיטל בלונדון לפני שהצטרף לבי.בי.סי  כעיתונאי מדעי, מפיק ודמות טלוויזיונית. תוכנית הורייזן שלו, לאכול, לצום ולחיות יותר, זכתה להצלחה יוצאת דופן מסביב לעולם כששודרה בבי.בי.סי באוגוסט 2012.
 מימי ספנסר היא עיתונאית וסופרת. היא כותבת מאמרים וטורים בעיתונים ובמגזינים, וחיברה את הספר 101 דברים לעשות לפני דיאטה.

עוד על עקרונות הדיאטה 5:2 בוידאו:

מהי דיאטת 5:2

זו תוכנית דיאטה מהירה, מעט קיצונית.

דיאטת 5:2 בנויה על עיקרון פשוט.
חמישה ימים בשבוע אוכלים בלי הגבלה, כל מה שבא ויומיים בשבוע צמים חלקית.

לא ממש צמים אלא אוכלים ממש מעט ביומיים האלה.
זהו צום חלקי.
נשים יאכלו עד 500 קלוריות ליום, ביומיים האלה  וגברים עד 600 קלוריות ביום.

דיאטת 5:2 החוקים:

אתם יכולים לקבוע בעצמכם איזה ימים יהיו ימי הצום שלכם, רק שלא יהיו צמודים אחד לשני.
בימי הצום אפשר לאכול את ה- 500-600 קלוריות בארוחה אחת או לפזר אותם למשך כל היום.

בימי האכילה אמנם אין הגבלה על איזה אוכל או איזו כמות אוכל תאכלו, אך טענת המחבר של תוכנית הדיאטה היא שאחרי זמן מה הגוף לא ירצה לאכול כמויות בלתי סבירות של אוכל אלא יתאזן על כ- 2000 קלוריות ליום.

לקריאה נוספת >>>  דיאטת 8 השעות – תוכנית אכילה חדשה להרזיה

הכתבה במאקו הביאה עדות של ד”ר מייקל מוזלי שהחליט לנסות את תוכנית הדיאטה 5:2 ולדווח על ההתנסות שלו לעיתון הטלגרף הבריטי.

“במהלך ימי הצום סיפר שצרך בעיקר תה שחור, קפה שחור והרבה מים. את 600 הקלוריות שהוקצו לו חילק לשניים: 300 קלוריות בארוחת הבוקר, שכללה שתי ביצים מקושקשות ופרוסת נקניק, ועוד 300 קלוריות בארוחת הערב, שכללה דג והרבה ירקות בגריל

שישה שבועות אחרי שהתחיל בדיאטה עבר מוזלי בדיקה גופנית מקיפהוהתוצאות היו מרשימות: הוא ירד כ-6 קילוגרמים, רמת הגלוקוזה שלו (שהייתה על גבול הסוכרת) ירדה, וכך גם הכולסטרול הרע. ההרגשה הכללית שלו, כך ציין, השתפרה פלאים. בשורה התחתונה, מספר מוזלי, הדיאטה עזרה לו מאוד והוא מתכוון להמשיך איתה.”

גם שירות הבריאות הבריטי חקר את דיאטת ה5:2 והביע דעה באתר שלו.
שירות הבריאות הבריטי שהוא המקבילה הבריטית למשרד הבריאות שלנו, קובע (בתרגום מילולי) כי:

במחקר שנערך ב- 2010 נקבע שנשים שהתנהלו לפי תוכנית דיאטת ה-5:2 השיגו תוצאות דומות לאלה שאכלו לפי תפריט הרזיה המבוסס על ספירת קלוריות.
מחקר זה גם טוען כי דיאטת 5:2 מורידה את רמת הסיכון להיווצרות מחלות כרוניות בגוף כמו סוכרת.

מחקר נוסף שנערך ב- 2012 הוכיח כי דיאטת 5:2 מורידה את הסיכון להיווצרות סוגי סרטן הקשורים לעודף משקל, כמו סרטן השד, למשל.

הכתבה המלאה כאן:
http://www.nhs.uk/news/2013/01January/Pages/Does-the-5-2-intermittent-fasting-diet-work.aspx

לקריאה נוספת >>>  דיאטה על פי סוג דם – מה לאכול לפי סוג הדם שלך

המחקר מ- 2010 – כאן:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3017674/

המחקר מ- 2012 כאן:

http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=8544422

סיכום ביניים:
עד כאן אמרנו שדיאטה בשם דיאטת 5:2 הופכת להיות פופולארית בעולם, שהיא מבוססת על 5 ימי אכילה רגילים ושני ימי צום חלקי.
אמרנו גם ששלטונות הבריאות מגבים את תוכנית ההרזיה ואומרים שהיא יכולה לגרום לא רק להרזיה אלא גם לשיפור המצב הבריאותי.

דיאטת 5:2 – הספר ותוכנית הדיאטה המהירה:

תוכנית הדיאטה יצאה לאור בספר (באנגלית, כמובן) המתאר את התיאוריה מאחורי הדיאטה המהירה.

מעוניינים לקרוא את הספר?
הנה הוא כאן – הקליקו על תמונת הספר למידע נוסף.

 דיאטת 5:2

דיאטת 5:2 – הבעיות

עם הפיכת דיאטת 5:2 לפופולארית הן באירופה והן בארה”ב, החלו להגיע העדויות הראשונות וחוות הדעת של אנשים שבחרו לנסות לאכול לפי התוכנית הזו ולרזות.

אנים התלוננו על רעב בשני ימי הצום החלקי.
אנשים התלוננו על התמודדות עם חשק לאכול שקשה לעמוד בה.
על עייפות, כאבי ראש, על “נפילה” באנרגיה בשעות אחר הצהריים…

דיאטת 5:2 – הפתרון

לכן יצא צוות מדענים וחוקרים ופיתח תוסף תזונה שמטרתו לתמוך במי שאוכל לפי דיאטת ה5:2.
תוסף התזונה מכיל מינרלים וויטמינים, ברזל, נחושת ויטמיני B , בתוספת סיבים תזונתיים (קונג’אק).
נטילה של הכדורים הנקראי גם כן דיאטת 5:2 , מאפשרת לחוש שובע גם אם אוכלים הרבה פחות, מעניקה לגוף את הויטמינים והמינרלים החיוניים על מנת לשמור על רמת אנרגיה גבוהה והרגשה פיזית טובה ובסיכום – מאפשרת לאכול פחות גם בימי האכילה של תוכנית הדיאטה ולרגיש מצוין גם בימי הצום החלקי של הדיאטה.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה מהירה מאוד – הדיאטה של אואנה

דוקטור אלפרד האסלבאכר הגרמני, הרופא המוביל בצוות הפיתוח של תוסף התזונה טוען כי התוסף גורם ל:
– שליטה בתיאבון בימי הצום החלקי
– שליטה בכמויות המזון בימי האכילה
– שמירה על רמה נכונה של ויטמינים ומנרלים בגוף
– העלאה של רמת האנרגיה גם בימי הצום החלקי
– מכיל נוגדי חימצון חיוניים
– מעודד ייצוב ואיזון של לחץ דם גבוה
– משפר את רמת הסוכר בגוף
– מייצר תחושת שובע מיידית

את תוסף התזונה המיועד לדיאטת 5:2 ניתן לקחת גם בלי להיכנס למשטר האכילה הספציפי הזה של 5 ימי אכילה ו-2 ימי צום חלקי.
נטילה של התוסף עשויה לדכא תיאבון, להעלות את רמת האנרגיה ושריפת השומנים בגוף, וכמובן, הויטמינים, המינרלים ונוגדי החימצון משפרים את הבריאות באופן כללי.

דיאטת 5:2

אם אתם מעוניינים לנסות את דיאטת ה- 5:2
או אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף על תוסף התזונה 5:2,

הקליקו כאן

הזמנת התוסף נעשית באמצעות האינטרנט, ישירות מהיצרן שלו בבריטניה.
מחיר בקבוק אחד המספיק לחודש ימים הוא 59$ (כרגע יש 10% הנחה כל שהמחיר הוא 54$)
זמן האספקה הוא כ- 10 ימים והיצרן מבטיח החזר כספי מלא באם לא תהיו מרוצים מהתוצאות.

עוד על תוסף התזונה 5:2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: