בית » דיאטה כללי » דיאטה ויום כיפור – כל מה שרצית לדעת

דיאטה ויום כיפור – כל מה שרצית לדעת

מה לגבי דיאטה ויום כיפור?
יום כיפור הוא אמנם יום צום, אך צום יום הכיפורים אינו מבוצע לשם הרזיה ואכן התוצאה של היום הזה ברוב המקרים אינו הרזיה , ולעיתים באופן מפתיע, אפילו עליה במשקל.
הרבה פעמים הצמים מספיקים לאכול לפני היום ואחיו כמות קלוריות כזו שמסכמת את היום בעליה במשקל.

דיאטה ויום כיפור

מנקודת מבט דיאטטית, אם תאכלו ביום שלפני הצום לפי תפריט הדיאטה הרגיל שלכם (הצעת תפריט – למטה) ותסיימו את הצום בארוחה הגיונית וקלה תוכלו להוריד כמה מאות גרם של שומן במשקל.
ירידה של 200 גרם שומן ביום הזה – הגיונית.
אם עליתם על המשקל לאחר הצום וראיתם ירידה גדולה יותר מכמה מאות גרם בודדים, שאר המשקל ש”נעלם” הוא נוזלים בלבד שהגוף יחזיר לעצמו במהירות.
זו האמת על דיאטה ויום כיפור.

ביום כיפור צמים למטרות רוחניות. זה אינו “צום בריאות” ואינו מתוכנן להיות כזה.
לכן, ביום כיפור התמקדו במטרה אחת: לעבור את הצום בקלות ובריאות, בלי לעלות במשקל (מהארוחות העשירות שמקדימות את הצום ומסיימות אותו)

קבלו כמה טיפים לעבור את הצום בשלום ובנוחות

1. הארוחה המפסקת צריכה להיות משביעה אך לא כבדה. אכילה של דגנים וקטניות, ירקות ומזונות במתפרקים בגוף באיטיות היא הבחירה הנכונה. מאכלים אלה יעזרו לנו לשמור על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר מאשר אכילה של פחמימות פשוטות.
2. הימנעו מאוכל מתובל. תבלינים מעוררים צמא.
3. איכלו פסטה מקמח מלא, בטטה, שעועית לבנה, עדשים, גרגרי חומוס, וירקות טריים ומבושלים כמו שעועית ירוקה שיש בה הרבה סיבים תזונתיים.
4. אוכל פשוט עדיף. בלי רטבים עשירים שעלולים ליצור צרבת ולהצמיא.
5. אם אתם אוכלים מרק, איכלו אותו בסוף הארוחה. המרק משביע וגורם לאכול פחות.
בימים רגילים מומלץ לאכול מרק לפתיחת הארוחה על מנת לאכול פחות במהלך הארוחה ולקדם הרזיה, הפעם דווקא חשוב שנאכל יותר ולכן נעביר את המרק לסוף הארוחה.
6. חשוב לשתות הרבה מים לקראת יום כיפור והצום. אבל לא כדאי לשתות הברה בבת אחת אלא לחלק את השתיה לאורך כל היום.
מומלץ לשתות כוס מים כל חצי שעה במהלך כל היום הקודם לצום, כדי להגיע אליו כשהגוף רווי בנוזלים ולמנוע עד כמה שאפשר צמא , התייבשות, סחרחורות וכאבי ראש.
7. לא כדאי לשתות משקאות ממותקים. עדיף לשתות מים. משקאות ממותקים נוטים ליצור תחושת רעב וצמא גם אם הם משקאות דיאט.
8. קפה , קולה ומשקאות המכילים קפאין גורמים לגוף לאבד נוזלים ויוצרים צמא. כדאי להפחית בהם לאורך היום שלפני הצום.
9. לסיום הצום שתו כוס משקה המכיל סוכר: תה עם כפית דבש, מיץ טבעי וכד’ על מנת ליצור זמינות מהירה של סוכר לגוף ולהחזיר לו את תחושת החיוניות.
10. כעשר דקות לאחר ששתים איכלו ארוחה קלה מאוד. פרי או פרוסת עוגה, כדי להתחיל להכניס לגוף אוכל ולהחזיר אותו לתלם.

לקריאה נוספת >>>  כמה קלוריות בפחית קולה? קלוריות במשקה מוגז

אם אתם זקוקים לתפריט דיאטה שמתאים ליום שלפני צום יום כיפור, בבקשה:

ארוחת בוקר:
כריך משתי פרוסות לחם מלא או קל עם גבינה עד 5% וירק
ארוחת ביניים:
כריך משתי פרוסות לחפ מלא או קל עם גבינה או טונה במים או פסטרמה וירק
ארוחת צהריים:
מנת עוף או דג עם כוס פחמימה (אורז, תפוח אדמה, פסטה) וקערת גדולה של סלט ירקות
ארוחת ביניים:
חטיף בריא: 2 יחידות פרי או יחידת פרי+ תמר מיובש + אגוז מלך
ארוחת ערב:
כריך משתי פרוסות לחם קל או מלא, ביצה, חצי גביע גבינה 5% או קופסת טונה במים וקערת גדולה מאוד של סלט ירקות.

שיהיה לכולם צום נעים ומועיל וגמר חתימה טובה.דיאטה ויום כיפור

תרצו לקרוא גם על

בטן נפוחה

בטן נפוחה? גם בלי משקל עודף, הבטן לא שטוחה?

בואו נדבר על בטן נפוחה. על נפיחות בבטן. גם אם אין לכם עודף משקל, גם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: