בית » דיאטה כללי » טבעונות ודיאטה – ואיך זה שטל גלבוע שמנמנה?

טבעונות ודיאטה – ואיך זה שטל גלבוע שמנמנה?

תוכנית הטלוויזיה “האח הגדול” הציפה למודעות טרנד הולך וגובר של אנשים להפוך להיות צמחונים או טבעונים.
זה היה קיים עוד הרבה לפני “האח הגדול”, עם ההרצאות של גארי יורופסקי והפעילות ברשת של ארגונים ועמותות, אבל מאז תוכנית הטלוויזיה הנושא חם מתמיד ואני נשאלת הרבה פעמים אם צמחונות וטבעונות היא אולי פתרון מושלם לבעית המשקל העודף, ובנשימה אחת שואלים “אז איך טל גלבוע ( הטבעונית המושבעת מבית “האח הגדול”) שמנמונת.
למי שזה מעניין אותו – קבלו הסבר:
נכון. מחקרים רבים מוכיחים כי טבעונות עוזרת להרזיה ושצמחונים יותר רזים מאוכלי בשר וטבעונים רזים יותר אפילו מהצמחונים..
הסיבה המרכזית לרזון היא שהם לא רוכלים מזון מן החי המכיל כמות גבוהה יחסית של שומן בכלל ושומן רווי בפרט. לעומת זאת הם צורכים הרבה יותר ירקות, פירות וקטניות שהם דלי קלוריות יחסית ומכילים הרבה סיבים תזונתיים שמאיצים את פעולת העיכול.
צמחונות וטבעונות עוזרים גם בשמירה על בריאות כלי הדם והלב ומונעים מחלות כמו סכרת.

טבעונות ודיאטה

טבעונות ודיאטה

איך קורה שיש צמחונים וטבעונים שמנמנים?

צמחונים וטבעונים אוכלים הרבה ירקות ופירות – עד כאן בסדר. הירקות הם דלי קלוריות מטבעם ובפירות יש סוכר טבעי ובריא שמזיק ומשמין הרבה פחות ביחס לסוכר לבן תעשייתי.
אבל הם אוכלים גם דברים כמו:
אגוזים – אחד המזונות המשמינים בתזונה טבעונית או צמחונית הם האגוזים למיניהם. אמנם יש בהם ערכים בריאותיים חשובים אבל יש בהם גם הרבה הרבה – שמן!
שומן לא רווי, שומן בריא, אבל – משמין!
במחלקה הזו ניתן להכניס מזונות כמו טחינה, חמאת בוטנים ושקדים, חטיפי אנרגיה גם אם הם ללא סוכר, גרנולה ועוד… זו המחלקה המשמינה. שימו לב.
חשוב לכדאי לאכול אגוזים מסוגים שונים, אבל על מנת למנוע נשנוש בלתימבוקר של אגוזים כאלה וליהנות ממקסימום תועלת בריאותית רצוי לאכול אגוזים לא קלויים. ממילא הקליה הורסת חלק מהערכים התזונתיים שלהם, אבל מעבר לכל – אגוזים לא קלויים פחות טעימים ולכן נאכל מהם פחות.
צמחונים וטבעונים אוכלים גם – פחמימות פשוטות.
אורז לבן, לחם ופיתות, לחמניות ומאפים שונים (הטבעונים יאכלו מאפים ללא ביצים), אטריות ופתיתים, פסטה ממולאת כמו רביולי וכיסונים אחרים וכד’.
אכילה של פחמימות פשוטות (קמח לבן) גורמת לעליה מהירה של רמת הסוכר בדם, שלאחריה תהיה ירידה מהירה של הסוכר והתרגשת רעב. פחמימות פשוטות מכילות הרבה קלוריות ריקות (ללא ערך תזונתי) ועודף הקלוריות הזה גורם להצטברות שומן.
במקום פחמימות פשוטות מומלץ לאכול פחמימות מורכבות: דגנים מלאים, אורז מלא ומאפים מקמח מלא.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה ויום כיפור - כל מה שרצית לדעת

כמו שאתם רואים, אפשר להיות טבעוני מושבע – ושמנמן 🙂
גם טבעונים צריכים “לעשות חשבון” עם האוכל שהם מכניסים לפה, להמעיט באכילת פחמימות פשוטות, ואגוזים קלויים (לא רק אגוזים, כאן נכנסים גם הבוטנים, השקדים, הפיסטוקים, הפיצוחים מכל הסוגים) ולהרבות באכילת ירקות פירות ואוכל מבושל עם מעט מאוד שמן.
גם צמחונים וטבעונים צריכים לאכול 5-6 ארוחות קטנות ובריאות ביום על מנת לרזות. גם הם צריכים להימנע משתייה של משקאות ממותקים ולשתות מים במקום.
שורה תחתונה – יכול להיות שלצמחונים וטבעונים קל יותר לרזות, אבל מעבר לתפריט צמחוני או טבעוני אינו מבטיח הרזיה.
רק אכילה מבוקרת ומסודרת מבטיחה הרזיה.

תרצו לקרוא גם על

דיאטה ויום כיפור – כל מה שרצית לדעת

מה לגבי דיאטה ויום כיפור? יום כיפור הוא אמנם יום צום, אך צום יום הכיפורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: