בית » דיאטה כללי » רוצה לרדת 2-3 קילו – איך לרזות כמה קילוגרמים?

רוצה לרדת 2-3 קילו – איך לרזות כמה קילוגרמים?

מי שמוטרד בנושא ההרזיה של כמה קילוגרמים ומבקשים לרדת 2-3 קילו אינם נחשבים ברוב המקרים ל”שמנים” והרצון לרזות הוא אסטתי.

המדע קובע שעל מנת לרזות צריך לשרוף כ- 7000 – 8,000 קלוריות, כלומר ליצור גרעון במאזן הקלוריות.
לאכול פחות 8000 קלוריות לערך מאשר שורפים בפעילות היומיומית.

בעיקרון די בצעדים קטנים על מנת ליצור גירעון כזה ולרזות 2-3 קילוגרמים.

לרדת 2-3 קילו – התוכנית

כמו שכותבים ד”ר איתי זיו וד”ר דרור שגיא במאמר שפורסם ב YNET לאחרונה:

“כשמדובר בירידה כה נמוכה במשקל (בדרך כלל לצרכים אסתטיים בלבד), סביר להניח שב”לעשות סדר” בארוחות יספיק. יש לחלק את האוכל לכמה ארוחות קטנות, יחד עם הורדה כללית מתונה מאוד בצריכה הקלורית היומית. צמצום כזה מצריך רק הקפדה מקומית קצרת-טווח על הנאכל, ורצוי גם לשלב גם פעילות גופנית מתונה בתדירות של פעמיים-שלוש בשבוע. ברוב המקרים די בכך כדי להפחית 3-1 קילו.”

כשיוצאים לדרך בכל תוכנית דיאטה יש לצפות שקצב הירידה במשקל בהתחלה יהיה מהיר יחסית, אבל ההורדה במשקל הזו מקורה בעיקר באיבוד נוזלים, חלבונים ומאגרי פחמימות. לרזות ממאגרי השומן בגוף הוא תהליך איטי יותר שייקח יותר זמן והתמדה.
הוספה של פעילות גופנית יכולה לעודד שריפת שומנים בגוף כיון ששריפת קלוריות באמצעות פעילות ספורטיבית תעזור להגדיל את הגרעון הקלורי שאנו מבקשים ליצור כדי לרזות.לרדת 2-3 קילו

עובדה היא שגם הוספה של פעילות גופנית מעודדת הרזיה בעיקר בתקופה הראשונה.
אם ממשיכים בפעילות הגופנית בלי שינוי בתוכנית האכילה היומית לא ישתנה משקל הגוף ובמקרים מסוימים אפילו יעלה.
הסיבה להתנהגות זו של הגוף שמתסכלת הרבה מאוד אנשים היא שמערכת חילוף החומרים מתייעלת. הגוף לומד להסתגל לכמות הקלוריות הנמוכה ולהפיק ממנה את המירב. הגוף “מסתדר” עם פחות קלוריות.
התוצאה – ההרזיה מועטת למרות רמת הקלוריות הנמוכה ואפילו עם פעילות ספורטיבית.

לקריאה נוספת >>>  על עצירות ודיאטה – נושא רגיש וחשוב

ההרזיה בהתחלה היא תגובה של הגוף לחוסר האיזון שנוצר לפתע על ידי הגברה של שריפת הקלוריות והקטנה של כמות הקלוריות הנכנסת. אבל הגוף מתרגל למציאות החדשה וההרזיה מופסקת או מאיטה.
כשמישהו רוצה לרזות “רק 2-3 קילו” ההאטה בהרזיה יכולה להגיע לכדי 100 גר לשבוע למרות האכילה המבוקרת.

איך מתמודדים עם העצירה בהרזיה או ההאטה בקצב הררזיה?
על כך בפעם הבאה…

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • איך לרדת 3 קילו בשבוע
  • איך להוריד 3 קילו בשבוע
  • דיאטת הרזיה 2קג בשבוע

תרצו לקרוא גם על

דיאטה ויום כיפור – כל מה שרצית לדעת

מה לגבי דיאטה ויום כיפור? יום כיפור הוא אמנם יום צום, אך צום יום הכיפורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: