בית » דיאטה כללי » לבחור לאכול נכון כדי לרזות

לבחור לאכול נכון כדי לרזות

בוידאו למטה שהכנתי עבורכם אני נוגעת בנקודה חשובה, היכולת שלנו לבחור מה לאכול וכמה לאכול, ועד כמה משפיעה היכולת הזו שלנו על הבריאות שלנו ועל הפוטנציאל שלנו לרזות.

איך ללמוד לבחור לאכול נכון?

מהן הבחירות הנכונות שיובילו אותנו להרגיש טוב יותר ולרזות?

מה לאכול כדי לשפר את הבריאות?

מה לאכול כדי לרזות?

לאכול נכון כדי לרזות

על כך בוידאו. הקליקו לצפות.

עבור מי שנוח לו יותר לקרוא, לפניכם התמלול המלא של הוידאו:

היום אני לא רוצה לדבר על דיאטות להרזיה, לא על תפריטים וגם לא על טיפים שיחסכו לנו קלוריות ביומיום.
היום אני רוצה לדבר על ה”למה” שלנו.
למה אנחנו אוכלים את כל מה שאנחנו אוכלים?
למה אנחנו אוכלים את הכמויות שאנחנו אוכלים?
והתשובה היא – כי אנחנו לא חושבים על זה בכלל, אנחנו אוכלים בלי לחשוב על מה שאנחנו עושים.
זה כמעט כאילו האוכל בוחר להיאכל על ידינו ולא שאנחנו בוחרים לאכול את האוכל.
חברים, איבדנו שליטה.
אנחנו לא שולטים במצב, המצב שולט בנו.

כשאנחנו מגיעים לאירוע ויש בו מזנון, אנחנו לוקחים צלחת ומעמיסים עליה מכל מה שנראה לנו טעים, בלי לחשוב על זה.
כשאנחנו לא לוקחים אוכל לעבודה אלא יוצאים למזנון הקרוב למקום העבודה בשעת הצהריים, אנחנו מזמינים לעצמנו מנה ממה שיש במזנון. אנחנו אולי חושבים על הטעם שבא לנו, אולי חושבים על המחיר של המנה, אולי חושבים על מהירות הגעת האוכל… אבל אל מעבירים את ההחלטה הזו מסננת של בריאות ומחיר קלורי.
אנחנו חייבים ללמוד לבחור נכון את מה שאנחנו אוכלים.

בחירה נכונה של המאכלים שאנחנו מכניסים לגוף, יש לה המון השפעה לא רק על המשקל שלנו אלא גם על הבריאות שלנו, על איך אנחנו מרגישים פיזית ונפשית.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה קלה? – איך לבחור את תוכנית הדיאטה הנכונה

בחירה נכונה של האוכל שלנו, תגרום לנו לרזות בלי שום דיאטה ותאפשר לשמור על המשקל לכל החיים.
בחירה נכונה של האוכל תהפוך את הההסתכלות שלנו על אוכל לאחרת, אנחנו נפתח מסננת של בריאות ונאמץ עקרונות בריאים שישפרו את חיינו בכל המובנים.

מה פירוש בחירה נכונה של האוכל?

אנחנו חוזרים כל הזמן על כמה עקרונות חשובים.
בואו נזכיר אותם:
הראשון – חצי צלחת ירקות.
אם נקפיד על חוק שבכל ארוחה חצי מהצלחת תהיה עמוסה בירקות, ירקות לא פחמימתיים, בכל צורת בישול, והחצי השני של הצלחת יכיל את כל שאר האוכל. דיינו.
השני – מים, והרבה.
אם נקפיד לפתוח את היום בשתיה של כוס מים, לשתות כוס מים לפני כל ארוחה וכוס מים אחרי כל ארוחה. דיינו.
אם נחליף לגמרי את כל השתיה הקלה שלנו למים, במקום כל האופציות האחרות, אפילו במקום משקאות הדיאט. דיינו.
השלישי – אכילת ארוחות צפופה.
אם נקפיד לאכול ארוחה קטנה ובריאה על שלוש שעות לערך. דיינו.
הרביעי – לאכול רק מה ששווה.
אם נקפיד לוותר על אכילה רק לשם האכילה, אכילה של שטויות סתם כי הם מול העיניים שלנו.
אם נקפיד לאכול רק במסגרת מסודרת של ארוחות, בלי לחטוף ולנשנש, בלי טעימות קטנות בין לבין ועל הדרך, אלא רק ליד שולחן, רק כשהאוכל מונח על צלחת, רק כשאנחנו ממוקדים באכילה ולא תוך כדי עשיה של שום דבר אחר – דיינו.

לקריאה נוספת >>>  רוצה לרדת 2-3 קילו – איך לרזות כמה קילוגרמים?

חברים , ארבעה קווים מנחים. זה הכל.
כל אחד מהם שווה המון גם בפני עצמו, וביחד הם שינוי משמעותי בהרגלי האכילה שלנו, שיגרום לנו לרזות גם בלי שנתאמץ, שיגרום לנו להרגיש פיזית טוב יותר, שיגרום לנו להרגיש גם נפשית טוב יותר עם עצמנו. שינוי שיחזיר לנו את השליטה באוכל במקום שהוא ישלוט בנו.

בואו נחזור על עקרונות הבסיס לבחירות נכונות באוכל.

המזון הראשון והחשוב ביותר שכדאי לאכול הוא ירקות.
ירקות בכל שיטת בישול. ירקות תמיד עדיפים על פני שאר סוגי המזון. יש בהם מרכיבי תזונה חשובים ואסור לוותר עליהם.
הדבר השני שחשוב להקפיד עליו והוא תמיד עדיף על פני האפציות האחרות הוא – מים.
תמיד מים עדיפים על פני כל סוג שתיה אחרת, גם אם זה משקה דיאטטי.
השלישי – דגנים מלאים וקטניות.
אורז מלא עדיף על פני אורז לבן, חיטה מלאה עדיפה על פני חיטה לבנה, לחם מלא עדיף על פני לחם אחר ואפילו על פני לחם קל. וקטניות הן מקור חשוב לחלבונים בלי תוספת השומן שיש בבשר.
הרביעי- המאפים והמתוקים.
מהם כדאי להפחית עד כמה שניתן. ואם אפשר שיהיו ממקורות טבעיים. תמרים, סילאן ודבש תמיד עדיפים על פני סוכר לבן. פירות תמיד עדיפים על פני כל אופציית קינוח אחרת. מאפים מחיטה מלאה, שיבולת שועל, שומשום ודגנים מלאים אחרים תמיד עדיפים על פני מאפים מקמח לבן.
החמישי והאחרון – אוכל טבעי או בייתי תמיד עדיף על פני אוכל מתועש, מעובד ומוכן מראש.
אוכל שעבר טיפול תעשייתי, שהוכן עבורנו בבית חרושת, שמגיע אלינו בעטיפה יהיה תמיד פחות בריא מאשר אוכל בצורתו הטבעית או שהוכן בבית, ולא חשוב מה כתוב על האריזה.

לקריאה נוספת >>>  להצליח בדיאטה פעם אחת ולתמיד

אז כשאתם עומדים לאכול, עיצרו לרגע והסתכלו באפשרויות העומדות בפניכם. בחרו בתבונה, בחרו למען בריאותכם, בחרו את מה שיעניק לגוף שלכם דלק איכותי הנחוץ לפעילותו. אל תאכלו בלי לבחור תחילה את מה שאתם אוכלים שלא תמצאו את עצמכם לועסים משהו בלי שאתם זוכרים שבכלל חשבתם על זה קודם והחלטתם לאכול את זה. או יותר גרוע, שתמצאו את עצמכם אחרי שסיימתם לאכול משהו ואתם בכלל לא מבינים למה אכלתם את זה.

השינוי הזה דורש החלטה. כן, זה מתחיל בראש. החלטה שדי לנו להיות הקורבנות של עצמנו ושל ההחלטות או בעצם, חוסר ההחלטה שלנו לגבי מה שאנחנו אוכלים וכמה אנחנו אוכלים.
שמהיום אנחנו קובעים, שמהיום אנחנו לוקחים את השליטה חזרה לידינו.

השינוי אולי לא יקרה ביום אחד ואולי יהיה כאן תהליך של למידה, וזה בסדר. אל תכעסו על עצמכם ואל תתאכזבו מעצמכם בכל פעם שאולי יקרה שתמצאו את עצמכם מאבדים שליטה ואוכלים דברים שלא החלטתם לאכול במודע.
זה בסדר. זה עלול לקרות עד שביצוע בחירות מודעות יהפוך להרגל.

ועדיין, כמו שאומרים באנגלית practice makes perfect , התרגול יביא למצוינות. ככל שתתרגלו ולא תוותרו תגיעו להישגים טובים יותר.

תרצו לקרוא גם על

דיאטה ויום כיפור – כל מה שרצית לדעת

מה לגבי דיאטה ויום כיפור? יום כיפור הוא אמנם יום צום, אך צום יום הכיפורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: