בית » דיאטה כללי » בטן נפוחה? גם בלי משקל עודף, הבטן לא שטוחה?

בטן נפוחה? גם בלי משקל עודף, הבטן לא שטוחה?

בואו נדבר על בטן נפוחה. על נפיחות בבטן.
גם אם אין לכם עודף משקל, גם אם אין לכם משקל עודף ומיותר להוריד, יכול להיות שאתם סובלים מבטן שאינה שטוחה. מבטן נפוחה שהורסת את המראה הדקיק והחטוב.

בטן נפוחה? הבטן לא שטוחה? מה גורם לזה?

חשוב להבין שגם אם אין משקל מיותר ואינכם זקוקים לדיאטה ייתכן שאתם סובלים מבטן נפוחה.
הגורמים למראה הבטן הנפוח הם בדרך כלל מאכלים שאתם אוכלים.
הימנעו ממאכלים אלה אם אתם מתכננים להגיע בבגד צמוד למקום או אירוע כלשהו, והנה הבטן חוזרת להיות שטוחה וחטובה.

אילו מאכלים גורמים לבטן נפוחה?

  1. מאכלי חלב
    בחלב יש מרכיב שגורם לבטן להתנפח – הלקטוז (סוכר החלב).
    בגוף שלנו יש אנזים שתפקידו לפרק את הלקטוז. מחסור באנזים זה יוצר במעיים גזים ונפיחות, כאבי בטן ואי נוחות.
    מעניין לציין כי רמת האנזים הזה פוחתות עם הגיל שהסבילות שלנו ללקטוז יורדת ככל שהגיל מתקדם.
    אז אם שמתם לב לבטן נפוחה בעקבות אכילה של מוצרי חלב או שתיית חלב, הימנעו ממאכלים אלה כדי לעזור לבטן להיות שטוחה שוב.
  2. דגנים מלאים
    אכילת דגנים מלאים היא מאוד חשובה לבריאות. בדגנים מלאים יש סיבים תזונתיים חשובים לפעילות מערכת העיכול. סיבים אלה אינם מתעכלים ומגיעים בשלמותם למעי הגס. שם הם נתקלים בחיידקים שמפרקים אותם, ובתהליך הפירוק נוצרים גזים במעיים, כאב בטן ובטן נפוחה.
    אם שמתם לב להרגשת נפיחות בבטן בעקבות אכילה של דגנים מלאים – אולי כדאי שתאכלו לחם לבן, למרות שהדגנים המלאים בריאים יותר.
  3. ממתיקים מלאכותיים
    דווקא אלה שמקפידים שלא לצרוך סוכר וממתיקים את האוכל או השתיה שלהם בממתיקים מלאכותיים עלולים להיכנס למצב של בטן נפוחה וכואבת.
    יש אנשים הרגישים לסורביטול הנמצא בהרבה מאכלים המומתקים בממתיק זה במקום בסוכר.
    אכלתם משהו ללא סוכר? מומתק בממתיקים מלאכותיים? והבטן כואבת ונפוחה?
    אולי גם אתם רגישים לממתיקים המלאכותיים.
  4. ירקות ממשפחת המצליבים
    כרוב, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים – משפחת המצליבים עשירה במרכיבים תזונתיים חשובים לבריאות ומומלצים לאכילה.
    יחד עם זאת יש להם נטיה ליצור גזים , בטן נפוחה וכואבת.
    גם אם אוכלים אותם טריים וגם אם מבשלים אותם, הם עדיין עלולים ליצור כאב בטן, גזים ובטן נפוחה.
    אם שמתם לב שהבטן מציקה בעקבות אכילה של ירקות ממשפחת המצליבים – כדאי להימנע מהם.
  5. פירות
    אכילת פירות היא בריאה בהחלט, אבל יש אנשים שמתקשים לעכל את הפרוקטוז (סוכר פירות) שתוסס במעיים, יוצר גזים בטן נפוחה וכואבת.
    אם אכילת פירות גורמת לכם לאי נוחות בבטן, המעיטו באכילתם במיוחד אם חשוב לכם להציג לראווה בטן שטוחה.
  6. הבטן שלכם נפוחה ושמנה בלי כל קשר למאכלים שהוזכרו למעלה?
    אז יש לכם נטיה לשומן בטני.
    השומן הבטני הוא הרבה יותר מרק בעיה אסתטית. שכבות של שומן באזור הבטן עוטפות איברים פנימיים חיוניים ומעלה את הסבירות למחלות לב, לסוכרת ולרשימה ארוכה של בעיות בריאות אחרות.
    אם הגעתם למסקנה שהבעיה היא שומן בטני, הקליקו להמשיכו לקרוא כדי ללמוד איך נפטרים מהבטן השמנה.
    בטן נפוחה
לקריאה נוספת >>>  ניקוי רעלים פשוט כצעד ראשון בדיאטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: