בית » אוכל דיאטטי » דיאטה בלי סוכר לבן וקמח לבן – היתרונות והמידע שחייבים לדעת

דיאטה בלי סוכר לבן וקמח לבן – היתרונות והמידע שחייבים לדעת

אם אין לך היכולת להתמודד מול מאפה ריחני או ממתק,

אם תכננת לאכול שתי קוביות שוקולד וחיסלת חבילה שלמה,

אם ריח של לחם טרי יכול לשגע אותך

את או אתה לא לבד.

הבעיה מתחילה עם ה”לבנים” – הסוכר הלבן והקמח הלבן

העובדות הן שאנשים שהצליחו להפסיק לצרוך מוצרים שיש בהם קמח לבן וסוכר לבן מעידים על שיפור עצום.

יותר אנרגיה, פחות בעיות עיכול, יציבות במצב הרוח ו… ירידה במשקל.

בלי סוכר לבן וקמח לבן

מה הבעיה עם סוכר לבן וקמח לבן?

הנה ההסבר:

קודם כל הסוכר.

סוכר לבן הוא בכלל לא אוכל. זהו חומר כימי שנוצר מזיקוק סוכר טבעי. תהליך הזיקוק מוציא מהסוכר את כל המרכיבים התזונתיים ולא נשאר בו – כלום!

בסוכר לבן אין ויטמינים, אין מינרלים, הוא מכיל רק חמצן, פחמן ומימן, שאין להם שום ערך תזונתי.

אכילה של מוצרים שיש בהם סוכר לבן פוגעת בשיניים ומעודדת עששת. את זה אנחנו יודעים. אבל נאמר שאחרי אכילת סוכר אנחנו מצחצחים היטב שיניים, הסוכר עדיין עושה את דרכו אל תוך גופנו ומעודד ריקבון של איברים פנימיים. צריכה של סוכר לבן מכניסה רמה גבוהה של אנרגיה לגוף, בבת אחת, כש מהר מאוד יורדת רמת האנרגיה ומשאירה אותנו עייפים ומשתוקקים לעוד ועוד… סוכר.

התמכרות?

כן.

המעגל הסגור הזה גורם לתופעות של דיכאון, חרדות, היפראקטיביות ותנודות חדות ברמת האינסולין בגוף.

לקריאה נוספת >>>  הרזיה מהירה באזור הבטן

כל זהבלי לקחת בחשבון את ההשמנה, את הקלוריות הרבות, הקלוריות הריקות שיש במתוקים.

הפתרון:

בלי סוכר, או רק סוכר מלא, חום.

בין סוגי הסוכר ה”טוב” ניתן למצוא סוכר ענבים (גלוקוז או דקסטרוז), סוכר פירות (פרוקטוז), מולסה (עשוי מקנה סוכר ומכיל הרבה ויטמין B )וסוכר קנים חום שהוא העשיר והבריא ביותר.

 כשאתם קונים סוכר חום שימו לב. יש מצב שזהו רק סוכר לבן צבוע. הסתכלו במרכיבים התזונתיים וודאו שזהו סוכר בריא.

עכשיו הקמח הלבן.

קמח לבן הוא עמילן מעובד.

הקמח שמגיע מהחיטה עובר זיקוק שמסיר ממנו את מרבית המרכיבים התזונתיים, את הסיבים התזונתיים החשובים, את כל הויטמינים, ומשאירים עמילן לבן נטול ערך תזונתי.

יש הטוענים שצריכה של קמח לבן מזיקה. אני לא בטוחה. מה שבטוח הוא שאכילת מאפים מקמח לבן מכניסה הרבה קלוריות ריקות לגוף.

תופעות הלוואי האפשריות המתלוות לאכילת קמח לבן כוללות גזים ונפיחות בבטן, בעיות בעור, דיכאון, חרדה ועוד.

הדבק שנותר כשמערבבים קמח לבן עם מים הוא בעצם מה שאנחנו מכניסים לגוף כשאנחנו אוכלים מאפים מקמח לבן.

מאפים מקמח לבן כוללים לחם לבן ולחמניות לבנות, עוגות , עוגיות וכדומה.סוכר לבן וקמח לבן

הפתרון:

לעבור לצרוך קמח מלא.

לחם מקמח מלא עולה יותר בדרך כלל אך הערך התזונתי שלו גבוה והוא בעל יתרונות רבים בכל הקשור להרזיה בריאה.

אפשר לאכול לחם מלא קל ולחסוך קלוריות, תוך כדי הנאה מכל היתרונות התזונתיים של החיטה המלאה.

לקריאה נוספת >>>  דיאטת פטל – תפריט

בחלק מהלחמים מוספים קמחים אחרים כמו שיפון או שיבלות שועל ואפילו גרעינים וגרגרים טבעיים.

סוגי לחם אלה עדיפים כשאנו רציניים ביחס לאוכל שלנו ולערך התזונתי שלו.

אכילה של קמח לבן דומה לאכילה של סוכר לבן.

שניהם הופכים בגוף לסוכרים.

הסוכרים האלה ריקים מיתרונות תזונתיים, אלה הן קלוריות ריקות שאינן מומלצות בשום דרך בתהליך הרזיה או בתזונה בריאה.

הסוכרים המיותרים בדם הופכים לחומצות שומן שהופכים לטריגליצרידים (השומן הרע) ונאגרים ברקמות השומן בגוף.

כמו בהרבה מקרים אחרים, שינוי אחד פשוט, ויתור על סוכר לבן וקמח לבן לטובת סוכר מלא וקמח מלא יכולים לשנות המון במצב בריאותכם, בהרגשתכם הפיזית ובמשקל הגוף.

תרצו לקרוא גם על

לאכול הרבה ולרזות

לאכול הרבה ולרזות

אם נמאס לכם לשמוע שכדי לרזות צריכים לאכול פחות יש לי חדשות טובות. אם תבחרו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: