בית » אוכל דיאטטי » להפסיק לצרוך סוכר – לבריאות והרזיה

להפסיק לצרוך סוכר – לבריאות והרזיה

בימים אלה אנו רואים בטלוויזיה תשדיר שירות המעודד אותנו לשים לב לצריכת הסוכר שלנו. התשדיר מטעם משרד הבריאות ומטרתו לשמור על בריאות האוכלוסיה, בריאותנו שלנו – להפסיק לצרוך סוכר.

באחד הפרקים האחרונים של התוכנית של דר' אוז הופיע דר' ג'ואל פורמן, מומחה למחלות לב, הטוען כי ניקוי התפריט היומי מרעלנים דוגמת הסוכר הלבן יכולה למנוע לגמרי הופעה של מחלות לב והתקפי לב. כמובן שתוך כדי הפסקה של אכילת מתוק, יחולו עוד שינויים כמו ירידה במשקל, וזו הסיבה שאני מספרת לכם את זה.

הכתבה למטה תתמקד בטיפים של הרופא איך להפסיק לאכול מתוק, ובסוף גם הסבר למה ממתיקים מלאכותיים הם לא התחליף הנכן מבחינה בריאותית ואפילו מנקודת מבט של דיאטה להרזיה.

מה קורה בגוף כשמצליחים להפסיק לצרוך סוכר?

מצב הרוח משתפר: אחרי תקופת הגמילה הראשונית, סבירות שמצב הרוח יתייצב ויהיה ברוב הזמן טוב מזה שיש לכם כיום.

מצב העור משתפר: העור יהיה נקי יותר, חלק יותר ורענן יותר.

הסיכון לחלות בסוכרת יירד: רמת הסיכון לחלות בסוכרת הנחשבת לאחת המגפות של העולם המערבי בימינו יורד משמעותית

המשקל יירד: עם הפסקת צריכת הסוכר, תיחסך כמות משמעותית של קלוריות שנכנסות לגוף באופן יומיומי ומכאן תחול הרזיה וירידה משמעותית במשקל בלי שום דיאטה.

מצב הלב ישתפר: לחץ הדם יתייצב, רמת הכולסטרול תשתפר פלאים והבריאות הכללית תשתפר. למעשה כשצורכים סוכר רמת הסיכון לחלות במחלות כלי דם ולב היא פי שלוש ביחס מי שאינו צורך סוכר.

לקריאה נוספת >>>  המדריך הדיאטטי לקניות בסופר

הבעיה – איך מפסיקים לאכול מתוק? איך מצליחים להפסיק לצרוך סוכר?

נקודת המוצא שלנו היא שאכילת מתוק מושכת עוד אכילת מתוק.
ככל שנאכל יותר סוכר נרצה עוד ועוד סוכר.
לכן, המטרה היא להפסיק את צריכת הסוכר לגמרי. (אל תדאגו, באוכל שלנו יש המון סוכר מלכתחילה.)

דר פורמן ממליץ להחליף את הסוכר הלבן במזונות אחרים:

תמרים ומשמשים (טריים או מיובשים)

וניל

קקאו

קינמון

סלק ובטטה

פירות יער טריים או קפואים

באמצעות המזונות הרשומים מעלה ניתן להכין קינוחים מדהימים שלא יעלו את רמת האינסולין בגוף, לא יגרמו לנפילת הסוכר ולתשוקה למתוקים, במעגל אינסופי מזיק לבריאות ולגיזרה.

בנוסף, ממליץ דר' פורמן להזין את הגוף במזונות המכילים מרכיבי תזונה חיוניים לפעילות תקינה של המערכות השונות בגוף, ולהרגיע את התקפי הנשנוש, התשוקה למתוק ולזלילה בלתי מבוקרת.

הוא טוען שכשיש מחסור במרכיבי תזונה מסוימים, הגוף מגיב בהתקפי נשנוש במטרה לנסות להכניס לגוף את מה שחסר לו.

לכן חשוב לאכול:

מנה כפולה של ירקות מבושלים או מאודים בכל יום

לפחות ½ כוס שעועית או קטניות אחרות כל יום

לפחות 30 גר אגוזים מסוגים שונים , לא קלויים, מדי יום

בנוסף הוא ממליץ לאכול 3 יחידות פרי ליום. בפירות יש רמות גבוהות של סוכרים טבעיים ובריאים בתוספת סיבים תזונתיים ויטמינים ומרכיבי תזונה אחרים. למרות תכולת הסוכר הגבוהה יחסית בפירות, הם אינם גורמים לעליה מהירה של רמת האינסולין בגוף, ומכאן גם לא לנפילה של הסוכר והשתוקקות לאוכל מתוק.

לקריאה נוספת >>>  מאכלי חורף והדיאטה שלך

לבסוף הוא ממליץ לאכול סלט לארוחת הבוקר. מנה של סלט מצליחה למלא את הקיבה במינימום קלוריות ומקסימום בריאות. זו התחלה מומלצת ליום של שליטה במה שנכנס לנו לפה – לדבריו.

דוקטור ג'וש אקס מסביר – איך להיגמל מהתמכרות לסוכר?

להפסיק לצרוך סוכר

ועכשיו  – מה הבעיה עם ממתיקים מלאכותיים?

כבר כמה שנים ידוע שצריכת ממתיקים מלאכותיים לא רק שאינה מעודדת הרזיה אלא אפילו משמינה.

איך זה קורה?

אנחנו צורכים משקה או מאכל מתוק בטעמו (באמצעות ממתיקים מלאכותיים). הגוף מקבל מסר שהנה אכלנו משהו מתוק וממתין לצונאמי של קלוריות שיגיע… והוא לא מגיע. הגוף מתחיל לחפש את הקלוריות שאמורות להגיע ואנחנו מתחילים לחפש "משהו מתוק" לאכול.

מלבד זאת, ממתיקים מלאכותיים כמו אספרטיים, סוכרלוז וסכרין הם פחות בריאים משחשבו ולמרות שנראה כך, הם אינם תורמים להרזיה.
המוצרים הללו אינם מספקים את הצורך שלנו במתוק כמו סוכר רגיל. מחקר אחד שנסקר במאמר מצא כי ממתיקים נטולי-קלוריות גרמו לבעלי חיים לאכול דווקא כמויות גדולות יותר של מזונות מתוקים כדי להשלים את החסר – והם השמינו. מוצרים כאלה פוגעים ביכולתו של הגוף לווסת את הצריכה הקלורית על סמך הטעם.

בגדול, צריכה של משקה דיאט אחד ביום מעלה את הסיכון להשמנה בחודשים הבאים ב-65%. כך הוכח במחקרים מדעיים שנערכו לפני כמה שנים בארה"ב.

לכן, למען הבריאות והגיזרה חשוב לנסות להפסיק לצרוך סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

לקריאה נוספת >>>  עוגה דיאטטית אישית במיקרו

ומה עם ממתיקים טבעיים?

לעומת כל הכתוב למעלה, ניתן לצרוך ממתיקים טבעיים כמו דבש (טבעי), סילאן, סירופ אגבה, סטיביה, סירופ מייפל או סוכר קוקוס.

אבל –

קחו בחשבון שלכל הממתיקים הטבעיים האלה יש קלוריות ולא מעט מהן, וככל שהם יותר מעובדים תעשייתית הם מכילים פחות מרכיבים תזונתיים, ומתחילים להיות דומים מדי לסוכר לבן מזוקק פשוט ומזיק.

נושא הממתיקים, הסוכר ותחליפיו הוא רחב מאוד וניתן להמשיך לדון בו…. אך עד כאן להיום : )

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • כמה קלוריות יש בכפית סירופ אגבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: