המזונות הכי משמינים שלא כדאי לאכול אם רוצים לרזות

מהם המזונות הכי משמינים שיש? שבאמת לא כדאי לאכול אם רוצים לרזות?

כשעושים דיאטה, אנו מסתובבים עם ידיעה שיש מזונות שלא כדאי לאכול אם רוצים לרזות. אנחנו מכניסים לרשימה מזונות שלמיטב ידיעתנו משמינים במידה כזו שאם נאכל אותם נחבל בדיאטה ונמנע ירידה במשקל.

ובכל זאת, מכל הרשימה של מזונות משמינים יש את אלה שהם המזונות הכי משמינים שבאמת לא כדאי לאכול אם רוצים לרזות.

הכנתי עבורכם רשימה קצרה של מזונות שכדאי להימנע מהם לגמרי, לא לאכול אותם אם רוצים לרזות.

אלה מזונות עשירים במיוחד בשומן, מלח או סוכר, מזונות שיש בהם כל כך הרבה חומרים שגורמים להשמנה שקשה במיוחד להיפטר מהשפעתם ולעזור להרזיה.

המזונות הכי משמינים שלא כדאי לאכול אם רוצים לרזות

  • משקאות קלים ומוגזים

באמת שאין סיבה לשתות קלוריות ריקות. משקאות קלים ומוגזים המכילים סוכר, מכילים כל כך הרבה סוכר וכל כך הרבה קלוריות ללא ערך תזונתי שחבל להכניס אותם לגוף.
משקאות קלים ומוגזים עלולים להיות אחד הדברים הכי משמינים שאתם יכולים להכניס לפה.
כמויות של קלוריות שמקורן בסוכר לבן מעובד וחסר תועלת תזונתית.
חד משמעית הוכח כי אנשים ששותים משקאות קלים ומוגזים, קולה למשל, צרכו בממוצע כמעט 20% יותר קלוריות ליום בהשוואה לאנשים ששתותים מים.
בנוסף, שתיה של משקאות קלים ומוגזים עלולה לגרום להתפתחות מחלות קשות, אפילו סרטן.

  • קפה עם סוכר
לקריאה נוספת >>>  מתכונים לדיאטה – לבשל בקלות וליהנות מאוכל בזמן הדיאטה

הקפה עצמו אינו מזיק לבריאות, אך כשממתיקים אותו הוא הופך להיות פצצת קלוריות חסרת תועלת תזונתית, בדיוק כמו הקולה.
שתיית אייס קפה או קפה נמס, אספרסו או קפה הפוך עם סוכר יוסיפו לסיכויים שלכם להשמין.
שותים קפה? נסו לשתות אותו בלי חלב ובלי סוכר.

  • גלידה

אכילת גלידה תעשייתית היא דרך בטוחה להכניס כמויות קלוריות עצומות שמקורן בסוכר ובשומן ממנו עשויה הגלידה ( שומן צמחי או שומן שמקורו בחלב).
גם כשעושים דיאטה אפשר לאכול גלידה. יש בגלידה כמות מסוימת של ערכים תזונתיים, אבל כשמכניסים גלידה לתפריט היומי חשוב להקפיד לאכול את הגלידה שיש בה פחות אחוזי שומן ולהקפיד על כמויות.
אכילהת גלידה כקינוח יומי תוביל בסופו של דבר להשמנה.

  • פיצה קנויה

פיצה קנויה שאיננו מכינים בבית מכילה כמויות גדולות מאוד של שומן ופחמימות ריקות.
הרבה מאוד גבינה צהובה עתירת שומן על בצק מקמח לבן פשוט וחסר ערך תזונתי.
לעומת זאת אכילת פיצה העשויה מקמח מלא עם הרבה ירקות טריים ומעט גבינה צהובה יכולה להתאים לתפריט בריא.

  • עוגיות קנויות קרואסונים ומאפים אחרים

עוגיות, קרואסונים ומאפים אחרים שאנחנו קונים, אם כשהם ארוזים במרכול או במאפיה השכונתית עשויים קמח לבן, סוכר ושומן מיותרים.
דברי מאפה תעשייתיים עמוסים בכמויות של שומן טרנס ( מרגרינה) סוכר לבן וקמח לבן.
כל למשל, מגיע רוגעלה בודד לכ- 200 קלוריות, משולש בורקס קטן לכ- 150 קלוריות ומאפה מצופה ועשיר יותר מגיע לכ- 300 קלוריות בקלות.
כל הקלוריות האלה מגיעות ממקורות חסרי תועלת תזונתית, קמח לבן, סוכר לבן ושומן.
אם אתם מחליטים לאכול מהם הגבילו את הכמות. או ותרו עליהם לגמרי.

  • צ'יפס
לקריאה נוספת >>>  מוצרי חלב והדיאטה שלך

תפוח אדמה פרוס ומטוגן בשמן עמוק הוא אחד הדברים המשמינים ביותר שתוכלו לאכול.
מנה ממוצעת של צ'יפס יכולה להגיע ל- 400 קלוריות ויותר. כמות השמן שהיא מכילה היא עצומה.
אם נאכל את מנת הצ'יפס עם קטשופ – נוסיף כ- 30 קלוריות על כל כפית קטשופ ונגיע לכמויות עצומות של קלוריות בקלות ומהירות.

גם חטיף צ'יפס הוא עתיר קלוריות. הוא עשוי מפחמימות פשוטות שמן ומלח. ללא ערך תזונתי של ממש אבל עם המון קלוריות מיותרות.

תפוחי אדמה הם מזון בריא, אבל כשמטגנים אותם הם הופכים לפצצת קלוריות מיותרות ומשמינות.
לכן, איכלו פתוח אדמה אפוי או מבושל… בכיף… בלי רגשי אשמה.

  • שוקולד

שוקולד מריר בעל אחוזי חמאת קקאו גבוהים הוא מזון בריא, חד משמעית.
אבל כשאנחנו מגזימים באכילתו אנו מכניסים לגוף הרבה מאוד קלוריות. לכן חשוב להגביל את צריכתו.
לעומת השוקולד המריר, שוקולד חלב או שוקלד לבן הם  פצצת קלוריות ריקות.
חייבים לאכול שוקולד? אכילו קוביה של שוקולד מריר איכותי. ותרו על שוקולד לבן ושוקלד חלב. עדיף.

המזונות הכי משמינים

כמה מילים לסיכום:

כבר דיברתי בעבר על "אכילה נקיה". על כך שאוכל מעובד ומתועש לא רק משמין אלא גם מזיק לבריאותנו.

העיקרון המנחה כאשנחנו רוצים לאכול נכון, לאכול בריא, כדי להרגיש טוב יותר ולרזות, הוא: לאכול אוכל "נקי". אוכל בצורה הכי קרובה למצב הטבעי שלו, הכי טרי, הכי בעונתו, הכי פחות מעובד או מתועש.

לקריאה נוספת >>>  נשנושים דיאטטיים – עד 100 קלוריות

אכילה של מאכלי "נוחות" מוכנים וקפואים, ארוזים לחימום בלבד, אוכל שהכינו אותו עבורנו במפעל תעשייתי, היא דרך בטוחה להשמין ולחלות.

המזון המעובד עשיר בשומן, סוכר ומלח שמוסיפים בכוונה – התוספות האלה הן שגורמות לנו ליהנות מטעמם של המאכלים האלה ולצרוך אותם בלי להתייחס לעובדה שהם אינם אוכל אמיתי, שאין בהם בריאות או ערך תזונתי. שזהו אוכל חסר תועלת לגופנו, דלק רע ומזיק לגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *