בית » אוכל דיאטטי » ג’אנק פוד ודיאטה–הרע והלא נורא

ג’אנק פוד ודיאטה–הרע והלא נורא

לכתוב על ג’אנק פוד בבלוג המתעסק בדיאטה להרזיה נראה לא מתאים על פניו.

יחד עם זאת, כולנו נתקלים בהזדמנות לאכול בחוץ, לנשנש חטיף, ללקק גלידה… ואם נדע במה לבחור, אם נעשה את הבחירה הנכונה, באוכל המתאים לדיאטה שלנו, נוכל למזער נזקים.

אני לא באה לטעון שלאכול ג’אנק פוד זה בסדר… לא.

בהחלט חשוב להימנע מכל המאכלים המצוינים בכתבה כאן, פשוט כי הם משמינים…. אבל אם צריך לבחור, בואו נעשה את הבחירה הבריאה יותר.

חשוב לציין שלא בכל פעם שנעשה את הבחירה הבריאה נעשה גם את הבחירה שהיא דלת קלוריות יותר.
לפעמים הבחירה הבריאה תהיה בעלת יותר קלוריות, אבל גם יותר מרכיבים וערך תזונתי.
לכן אני רושמת כאן גם את הבחירה הבריאה בין שני מאכלים דומים וגם את מספר הקלוריות.
כך תוכלו להחליט בעצמכם, האם לבחור במאכל המזין יותר או זה שיש לו פחות קלוריות.
כמובן שבמקרים בהם הערך הקלורי של שני המאכלים דומה, יהיה קל לבחור… ונבחר את המאכל הבריא והמזין יותר.

בכל מקרה כשנתקלים בבחירה בין סוגים שונים של ג’אנק פוד, נוכל לדעת במה לבחור.

כתבה מצוינת בפורסמה השבוע ב YNET   מציבה אחד מול השני סוגים שונים של מאכלי רחוב וחטיפים ובוחרת בין כל זוג את זה שאם בכלל… עדיף לבחור דווקא בו.

כך, למשל,  הם משווים בין גלידת סורבה לפרוזן יוגורט וקובעים כי הפרוזן יוגורט עדיף.
הסורבה הוא מיץ קפוא ועתיר סוכר, בעוד הפורסן יוגורט עשיר בחלבונים וסידן ויחסית דל בשומן.
כמובן שתוספות של פירות אגוזים ושוקולדים לפרוזן יוגורט יוסיפו הרבה קלוריות מיותרות…

לקריאה נוספת >>>  הדיאטה וארוחת החג – איך לשרוד את ארוחת החג ולשמור על המשקל

והקלוריות ל- 100 גר’?
סורבה – 70
פרוזן יוגורט – 100

במבה ביסלי

לאחר מכן משווים בין המבורגר ונקניקיה בלחמניה, ובוחרים את ההמבורגר כעדיף ולו רק בגלל שבנקניקיה יש חלקי עוף טחונים, בין השאר עצמות וגידים בתוספת חומרי טעם וצבע, חומרים משמרים ושאר כימיקלים. ההמבורגר, לעומת הנקניקיה, גם הוא מכיל תוספות מלאכותיות אך פחות שומן.

והקלוריות ל- 100גר’?
המבורגר- 345
נקניקיה – 372

ההשוואה השלישית היא בין במבה לביסלי כשהבמבה נבחרת כעדיפה.
אמנם יש כמות שומן לא מבוטלת בבמבה, אך השומן מבוסס על חמאת בוטנים שהשומן בה הוא בלתי רווי ולכן נחשב לשומן בריא המוריד את רמת הכולסטרול הרע בגוף. בבמבה יש גם תוספות של ויטמינים, בעוד הביסלי מכיל שומן מוקשה הנחשב “רע” לבריאות.

והקלוריות ל100 גר’?
ביסלי – 246
במבה – 273

בהמשלך להמבורגר ולנקניקיה משווים שם בין שווארמה לקבב.
השווארמה נבחרת כעדיפה כיון שהיא עשויה בדרך כלל מבשר עוף והודו הרזים יותר ודלים יותר בשומן, כמובן שמומלץ לבקש להוריד מהמנה את השומן שהרבה שווארמיות מוסיפות כשכבות ביניים בין שכבות בשר ההודו.
הקבב לעומת השווארמה עשוי מבשר בקר רוי שומן שלא ניתן לשלוט בכמות השומן שבו.

והקלוריות ל100 גר’?
שווארמה – 90
קבב – 209

חומוס או פלאפל בפיתה?
הזוכה הוא החומוס בפיתה. החומוס נחשב למזון בריא המכיל סיבים תזונתיים ומסייע להורדה של רמת הכולסטרול בדם. הפלאפל למרות שגם הוא עשוי מחומוס, מטוגן בשמן עמוק אשר את איכות השמן אין ביכולתנו לקבוע. ככל שהשמן ישן יותר הוא משחרר יותר רדיקלים חופשיים אל תוך המזון המטוגן בו.
מומלץ למלא את הפיתה בעיקר בסלטים טריים בכל מקרה.

לקריאה נוספת >>>  סלט לדיאטה - זה אוכל אידאלי?

והקלוריות למנה?
חומוס בפיתה – 600-700
פלאפל בפיתה – 600-700

ולסיכום – בירה קרה או קולה קרה?
הבירה עדיפה כיון שהיא עשויה מחומרים טבעיים ולמרות שהיא מכילה אלכוהול שנחשב לא בריא, שתיה מדודה של כוס בירה יכולה אפילו להועיל לבריאות בעוד הקולה מכילה רק כימיקלים והמון סוכר, ללא שום יתרון בריאותי.

והקלוריות ל330 סמ”ק (כוס)?
בירה 4.5% אלכוהול – 135
קולה (רגילה) – 138

מקווה שההשואה תועיל ותעזור לעשות את הבחירה הנכונה בין הרע לבין הלא נורא.

תרצו לקרוא גם על

לאכול הרבה ולרזות

לאכול הרבה ולרזות

אם נמאס לכם לשמוע שכדי לרזות צריכים לאכול פחות יש לי חדשות טובות. אם תבחרו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: