בית » אוכל דיאטטי » דיאטה מהירה והרזיה בלי לסבול – חטיפים דיאטטים שיש לכולנו במטבח

דיאטה מהירה והרזיה בלי לסבול – חטיפים דיאטטים שיש לכולנו במטבח

כולנו מבינים כבר שדיאטה מהירה להרזיה צריכה להתבסס על אכילה מסודרת של מספר ארוחות מאוזנות ומחושבות ליום. הבנו שצריך לשתות הרבה מים ולהימנע מנשנוש.

העיקרון פשוט.
לאכול בריא עם דגש על הורדה של כמות השומן והסוכר בתפריט היומי.

אבל אצל רובנו הבעיה מתחילה עם הצורך לנשנש, לחטוף משהו מדי פעם, לבלוס משהו מול הטלוויזיה, ליהנות מחטיף תוך כדי קריאה או עבודה מול המחשב.

עבור רובנו אלה הרגלים שבמידה רבה הם האחראיים להשמנה שלנו מלכתחילה, ועדיין אלו הרגלים שקשה לנו מאוד לשבור.

קשה להפסיק לנשנש.

דיאטה מהירה והרזיה בלי לסבול עם חטיפים דיאטטים שיש לכולנו במטבח

אז יש לנו חדשות טובות.

לרובנו במטבח יש חטיפים כיפיים וטעימים שניתן לנשנש על פי רוב תוכניות ההרזיה.

רובנו לא מודעים לכך שהחטיפים האלה בריאים ושניתן ליהנות מהם ללא רגשי אשם, פשוט מפני שאין לנו הידע המתאים. אנחנו פשוט לא יודעים שבריא וטוב לנו לאכול מאכלים אלה.

מה שקורה הוא שמי שנמצא בדיאטה ומרגיש את הדחף לנשנש, נכנס למטבח ובגלל שאין לו מושג במה כדאי לבחור, הבחירה נעצרת על החטיפים הלא נכונים, על שוקולד, עוגיות, או חטיפים מלוחים תעשייתיים.

אז בואו נציין כמה מאכלים שניתן לאכול מהם, ליהנות מהנשנוש ולא בהכרח להשמין.

מכירים את רוטב הסלסה?

רוטב סלסה, העשוי מעגבניות ופלפלים, הפיקנטי והטעים הזה, לא חייב ללכת עם צ’יפס או נאצ’וס. הרוטב עצמו בריא ואינו משמין. נסו לאכול ממנו עם מקלות גזר, עם רצועות מלפפון או פלפל טרי.

לקריאה נוספת >>>  ירקות בתנור מעדן דיאטטי

אוהבים סלרי?

הסלרי הוא ירק שבארץ אינו מקבל את הכבוד המגיע לו. מקלות סלרי (גבעולים) הם נשנוש קריספי, מרענן וטעים. טיבלו אותו ביוגורט, ברוטב סלסה או אפילו בחמאת בוטנים ונשנשו בהנאה.

גזר – טוב לא רק לעינייםגזר לדיאטה מהירה

בגזר כמות סוכר טבעי לא מבוטל. המתקתקות שבגזר מכלילה אותו בקטגוריית הנשנושים הכייפיים. מקלות גזר מעסיקים את הפה למשך זמן (הם דורשים לעיסה מאסיבית) ומעניקים חוויה דומה לאכית חטיף.

מלפפון – שווה המון

רצועות מלפפון עם מעט מלח זרוי עליהן הם חטיף מרענן וכייפי.

אגוזים ודגנים – מצוינים. רק לא להגזים

ערבבו אגוזים, בוטנים, שקדים ופירות יבשים, כמו צימוקים (ללא סוכר) ואיכלו מהם אחד-אחד, לאט ובהנאה.
הערך התזונתי של אגוזים ודגנים הוא גבוה ופירות יבשים מוסיפים את המתוק הנדרש. אבל אסור להגזים פה. מספר הקלוריות באגוזים ופירות ישבים (גם אם הם ללא תוספת סוכר) גבוהה.

חמאת בוטנים וחמאת אגוזים או שקדים

כשהממרח הזה טבעי, ללא תוספת סוכר או שומנים הוא בריא מאין כמוהו.

כמובן שיש להקפיד לא אכול ממנו בכמויות גדולות. כפית או שתיים ביום מספיקות.

על הלחם ניתן לוותר. נסו חמאת בוטנים על פרוסות תפוח. נסו מקלות סלרי עם חמאת בוטנים… טעים.

בננה – פצצת אנרגיה וטעם

בננה טריה, בננה אפויה, פרוסות בננה ביוגורט, שייק בננה בחלב דל שומן…. הבננה מכילה הרבה ויטמינים ומינרלים ומאפשרת מגוון חטיפים מתוקים וטעימים.

לקריאה נוספת >>>  ירקות – לאכול בלי הגבלה ולרזות

שעועית ירוקה ואדממה

שעועית ירוקה חלוטה או אדממה עם מעט מלח מעל הם חטיפים מצוינים אליו מול הטלוויזיה בצפיה במשחק כדורגל סוער.

יוגורט – בסיס מצוין למגוון נשנושים

מתחשק לכם פיקנטי? הוסיפו שמיר קצוץ, מלפפון ירוק ופלפל חריף קצוץ דק לפי הטעם.

רוצים מתוק? קצצו חתיכת בננה והוסיפו כמה צימוקים.

המרחב למשחק בטעמים עם יוגורט הוא עצום. ניתן להוסיף לו מגוון גדול של טעמים: מעט דבש, פירות חתוכים, ירקות קצוצים, עשבי תיבול, גרנולה ללא תוספת סוכר, פירות יבשים, מעט שום כתוש, מלפפון חמוץ… בחרו ותיהנו.

פלחי פרי הדר – חטיף נהדר

פלחי תפוזים, קלמנטינות עם פרוסות בננה, פרוסות תפוח… צלחת של בריאות שכיף לנשנש.

פופקורן – ללא חמאה

חטיפים דיאטטים

פופקורן, במיוחד זה שמוקפץ ללא שומן, במכונה הפועלת על בסיס אוויר חם הוא החטיף האולטימטיבי. דל קלוריות, חם ומפנק.

מי שנמצא בתוכנית דיאטה מהירה המגבילה את סוג המאכלים הנאכלים, אינו יכול לבחור באופן חופשי בין החטיפים הבריאים המצוינים מעלה.

אך מי שנמצא בתוכנית דיאטה הדוגלת באכילה של מאכלים מאוזנים תזונתית, מספר פעמים ביום בכמות מבוקרת – יכול לבחור וליהנות ממגוון חטיפי הבריאות שציינו.

עכשיו נקודה שחשוב להבהיר:

כל הנשנושים האלה, כל החטיפים האלה, למרות היותם בריאים ומומלצים גם בתוכנית דיאטה להרזיה – עדיין מכילים קלוריות.

גם את החטיף שאכלתם מול הטלוויזיה צריך לקחת בחשבון.

לקריאה נוספת >>>  ג'אנק פוד ודיאטה–הרע והלא נורא

את קערת האדממה, את חופן האגוזים והצימוקים, את היוגורט עם המלפפון החמוץ… הכל נחשב.

אחד הגורמים החשובים בכל דיאטה להרזיה הוא להגביר את המודעות למה שאתם אוכלים.

לשים לב לעובדה שאכלתם משהו, כלשהוא ולהתייחס אליו.

אנו נוטים לשכוח שאכלנו משהו תוך כדי עבודה על המחשב, תוך כדי צפיה בטלוויזיה, תוך כדי קריאת ספר או עיתון.

אז אל תשכחו – גם חטיפים, אפילו שהם בריאים ומומלצים – הם חלק מהאוכל שאכלתם היום.

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • חטיפים דיאטטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: