בית » אוכל דיאטטי » לאכול הרבה ולרזות

לאכול הרבה ולרזות

אם נמאס לכם לשמוע שכדי לרזות צריכים לאכול פחות יש לי חדשות טובות. אם תבחרו את המאכלים הנכונים תוכלו ליהנות מקיבה מלאה בלי לפטם את עצמכם בקלוריות מיותרות.

מאכלים בעלי נפח גבוה ממלאים את הקיבה היטב בלי להכניס לגוף קלוריות מיותרות. בעצם יש לנו מלכתחילה נטיה למלא את הצלחת לפי נפח האוכל ולא לפי קלוריות. אנחנו מעמיסים על הצלחת כמות אוכל שנראית לנו מספיקה – ואוכלים אותה.
חלקנו זקוקים לכמות מזון גדולה , למלא את הקיבה – ולכן חשוב להבין איך אפשר לאכול הרבה ולרזות .

מושג שנקרא "צפיפות קלורית" הוא הנושא שלנו בכתבה הזו.
מאכלים בעלי צפיפות קלורית נמוכה מאפשרים לנו לאכול כמות גדולה מהם במינימום קלוריות. הבחירה במאכלים אלה לתפריט היומי שלנו תבטיח לנו קיבה מלאה בפחות קלוריות ומכאן הסיכוי לרזות גבוה יותר.

מה לעשות כדי לאכול הרבה ולרזות?

הוסיפו נוזלים לתפריט

מים ממלאים את הקיבה שלנו ללא קלוריות. אבל מים הם לא אוכל, הם מסוגלים להרוות צמא ואפילו להרגיע רעב אך אין בהם די.
קחו לדוגמא חצי כוס שעועית מבושלת בערך של כ- 120 קלוריות.
אכילה של חצי כוס שעועית תיקח כמה ביסים ספורים.
לעומת זאת אם נכים מחצי הכוס הזו מרק, בתוספת ירקות שהם כמעט ללא קלוריות (בצל, סלרי, פטרוזיליה וכד'), נוכל לאכול צלחת מרק גדולה ב"מחיר" אותה כמות קלוריות, כ- 120.
אכילה של מרק, אפילו פעמיים ביום, מרק העשוי מירקות בעלי צפיפות קלורית נמוכה, תשביע ותאפשר הכנסה של מינימום קלוריות במקסימום שובע.
זו אחת הדרכים הטובות לאכול הרבה ולרזות.

לקריאה נוספת >>>  חומוס עדשים - ממרח עדשים מקור חלבון בריא

העמיסו ירקות

ירקות הם עשירים בסיבים תזונתיים כך שהם ממלאים ומשביעים. אכילה של ירקות בכל צורה שהיא, טריים , מבושלים, צלויים או אפויים מעניקה לנו תחושת שובע מהירה כמעט ללא קלוריות.
הקפדה שבכל ארוחה לפחות חצי מהצלחת תהיה עמוסה בירקות תבטיח לכם שובע במינימום קלוריות וסיכוי טוב לרזות.

איכלו אויר

לא מצחיק. הכוונה היא לאוכל תפוח.
כיון שאנחנו "אוכלים עם העיניים" לא פחות מאשר עם הפה, הנפח של אוכל תפוח ייצור בנו הרגשה שאכלנו. אוכל תפוח מייצר שובע מהיר יותר בפחות קלוריות.
למשל:
איכלו לחם במקום קרקרים, איכלו דגני בוקר תפוחים במקום גרנולה, איכלו פסטה עם חור בתוכה במקום איטריות שטוחות… נשמע מוזר אבל עובד.
מחקר נערך בין שתי קבוצות, האחת אכלה חטיף תפוח והשניה חטיף קראנצ'י. שתי הקבוצות אכלו כמה שהם רצו, אבל בסיכום הסתבר כי הקבוצה שאכלה את החטיף התפוח אכלה פחות קלוריות ביחס לקבוצה שאכלה את הקראנצ'י. הכמות קובעת וכמות החטיף התפוח היתה גדולה יותר בנפחה לעומת כמות החטיף הקראנצ'י. עובדה.

הסירו את השומן

בשומן יש פי שתיים קלוריות מאשר בפחמימות, ביחס לגודל הביס.
לכן ככל שיש לכם בצלחת יותר אוכל שמן, כך תכניסו יותר קלוריות.
אם יש לכם בצלחת עוף וירקות מבושלים, סטייק וסלט… הקפידו שמנת הבשר תהיה דלת שומן: עוף בלי עור, סטייק ללא שומן ושניהם שיהיו עשויים בצליה או אפיה ולא בטיגון.
העצה הזו הגיונית. נכון?
לכן הקפידו על גבינה רזה, ביצה קשה ולא מטוגנת, בשר רזה, וכדומה. חבל על הקלוריות שנכנסות לגוף רק מהשומן.

לקריאה נוספת >>>  כמה ירקות ופירות לאכול כדי לרזות?

הקליקו לעוד מידע על מאכלים (כמעט) ללא קלוריות ומאכלים בעלי ערך קלורי שלילי

לאכול הרבה ולרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: