בית » אוכל דיאטטי » המאכלים הדיאטטיים שיגרמו לכם להשמין

המאכלים הדיאטטיים שיגרמו לכם להשמין

יכול להיות שאתם מבינים בתזונה בריאה. יכול להיות שאתם יודעים בעל פה את לוח הקלוריות. יכול להיות שכבר השתתפתם בסדנאות תזונה והרזיה, למדתם את כל הכללים, אתם אוכלים אוכל דיאטטי… ועדיין לא מרזים.

אם זה המצב, אולי כדאי שתבדקו עם עצמכם אם אתם אוכלים את המאכלים הדיאטטיים האלה שעלולים לגרום להשמנה.

 

המאכלים הדיאטטיים האלה מטעים, מבלבלים. קל מאוד להאמין שאתם אוכלים נכון , בריא ודל קלוריות בעוד אתם מכניסים לגוף כמויות של קלוריות משמינות וחסרות ערך.
חלק מהמאכלים האלה בהחלט מומלצים כחלק מתפריט דיאטה מאוזן ובריא. חלקם מומלץ מאוד, אבל יש כמה נקודות שיש להתייחס אליהם ולהבין, כדי שלא ליפול בפח ולחשוב שאתם אוכלים לפי תפריט דיאטטי בעוד אתם חורגים בלי לדעת ולכן לא מרזים.

בואו נבדוק אותם אחד לאחד.

מאכלים דיאטטיים שעלולים לגרום להשמנה

פריכיות אורז
מה יותר דיאטטי מפריכיות אורז? הרי הן עשויות בעיקר מאוויר…
אז כל פריכית אורז מכילה כ- 20 קלוריות, למרות שיש גם כאלה שמכילות כ- 40 קלוריות ליחידה. הערך הקלורי רשום על האריזה בדרך כלל.
אבל אם אתם מורחים על הפריכית כף גבינה, כפית ריבה, כפית דבש, או כל ממרח אחר, קחו בחשבון שאתם מוסיפים לערך הקלורי של הפריכית עוד כ- 50 קלוריות לערך.
יוצא שכל פריכית תכניס לגוף בין 60-100 קלוריות.
כמה פריכיות כאלה אתם אוכלים ביום?
חשבו בעצמכם ותכלילו את התוצאה בחשבון הקלוריות היומי.

מיץ תפוזים

מיץ פירות טבעי
מה יותר בריא ממיץ תפוזים טבעי? מיץ סחוט טבעי מפרי אחר? מלא ויטמינים ובריאות.
אז כוס מיץ טבעי, שסחוט מתוך הפרי, מכילה כ- 100 קלוריות לכוס קטנה.
אם קניתם את המיץ בבקבוק, והוכן בבית חרושת, הוא עלול גם להכיל תוספת של סוכר, מה שמעלה את התכולה הקלורית לכוס.
לכן, מיץ פרי טבעי נחשב לאוכל, לא לשתיה.
כשתיה , כדאי להעדיף תמיד, מים, סודה, תה צמחים בלי סוכר.
אם שתיתם כוס מיץ טבעי, הכניסו אותו לחשבון הקלוריות היומי בתור אוכל.

 ירקות
כן, ירקות. אותם מזונות בריאים שמקובל לחשוב שניתן לאכול מהם ללא הגבלה.
גם בירקות יש קלוריות. אמנם מעט, אך יש, ובחלקם יש לא מעט קלוריות.
למשל – סלק אחד גדול יכול להגיע לידי כ- 100 קלוריות. גזר גדול לכ-50 קלוריות ואפילו עגבניה בגודל בינוני יכולה להגיע לכ- 30 קלוריות.
לעומת אלה אכילה של חסה, מלפפון, סלרי, פלפלים, עלי בייבי מכל הסוגים וכד’ נחשבים אפילו כבעלי קלוריות שליליות, כלומר הגוף שורף יותר קלוריות בעיכול שלהם מאשר הם מכניסים לגוף.
אז כן, איכלו ירקות והרבה אך אל תחשבו ולו גם לרגע שאכילת סלט ירקות אינה מכניסה לגוף קלוריות. כדי למזער את כמות הקלוריות איכלו בעיקר סלטים מירקות ירוקים

לקריאה נוספת >>>  דיאטת הפלאים של יחיאל ספרא

 מעדני חלב
מפנקים וטעימים, קרירים ומתוקים, חלקם עשויים בכלל מיוגורט שזה ‘שיא הבריאות’. מה הבעיה בכלל?
המעדן אולי דל שומן, אולי מכיל פחות מ-3% שומן, אבל יש בו המון סוכר.
למשל, גביע יוגורט עם פרי של 200 מל’ 3% שומן עולה לכם לפחות 130 קלוריות. מעדן חלב 3% עולה כ- 220 קלוריות.
כל נשנושון קטן כזה שווה ארוחת ביניים שלמה.
מעדני חלב אינם “חינמיים” ולמרות שהם קטנים ומחליקים פנימה ברגע, הם שווי ערך קלורי לכריך קטן.
ארוחת ביניים של מעדן חלב או יוגרט עם פרי בגרסת הדיאט שלהם היא אידאלית. תיהנו מהם כחלק מתפריט הדיאטה שלכם.

קפה הפוך
קפה של אחר הצהריים, קפה של בוקר, עשיר בטעמו, מעורר ו… בלי סוכר! מה הבעיה?
גם אם תשתו את הפקה ההפוך שלכם עם ממתיק מלאכותי, אל תכחו שהקפה מבוסס על חלב, ברוב המקרים 3% שומן.
הפוך קטן שווה לנו כמעט 100 קלוריות והפוך גדול כ- 150 קלוריות.
וזה עוד לפני שהוספנו סוכר… למי שמשתמש בסוכר.
אולי תוותרו על ההפוך ותשתו נס קפה פשוט, על מים, עם מעט חלב רזה – במקום?
קפה כזה יעלה לנו רק 20 קלוריות אם לא נכניס אליו סוכר.

ממתקים ללא סוכר
נו מה? הרי כתוב “ללא סוכר”… מה הבעיה?
מנקודת המבט של היצרנים, כשהם מוציאים את הסוכר מהמוצר, הם מכניסים במקומו חומרים אחרים, כדי לשמור על נפח המוצר, מרקמו, וההרגשה שהוא מעניק.
בחלק מהמקרים היצרנים יכניסו לממתק ללא סוכר חומרים כמו קמח או שומן, ואז התוצאה היא … קלוריות, בדומה מאוד לכמות שיש במוצר דומה שכן מכיל סוכר.
במקרים אחרים הם משתמשים בממתיק מלאכותי שנקרא קסיליטול. הקסיליטול אמנם אינו מזיק לחולי סוכרת, ולכן מתאים למוצרים ללא סוכר. אבל בקסיליטול יש כמות דומה של קלוריות לסוכר.
אז במקום לזלול כמה סוכריות בלי סוכר, איכלו סוכריה אחת “אמיתית”, עם סוכר.
במקום לאכול שוקולד ללא סוכר, איכלו שוקולד “אמיתי” רק באריזת מיני.

לקריאה נוספת >>>  סירטפוד – לאכול את המזונות הנכונים כדי לרזות

סושי
נחשב לבריא, קטן וקל, אבל בתוך כל גליל קטן ומעוצב ממתין לנו מוקש.
בחמש יחידות סושי פשוט (לא מטוגן) יש כ- 200 קלוריות, קונוס אחד שווה כ- 150 קלוריות.
עד כאן הכל בסדר, רק שאף אחד לא מסתפק בחמש יחידות סושי… זה באמת לא מספיק משביע.
אז סושי זה לא משה שניתן לאכול ממנו בלי חשבון. חבל…

רוטב ‘לייט’ לסלט
נו מה? הרי כתוב “לייט”…
כשכתוב “לייט” על מוצר פרוש הדבר הוא שיש בו פחות קלוריות מאשר במוצר המקורי.פחות קלוריות – לא ללא קלוריות.
ברוטב סלט “לייט” יש כשליש מכמות הקלוריות שיש ברוטב לסלט רגיל. רוטב “לייט” נוטה להיות מיימי יותר ואנו מותאים את עצמנו מרשים לעצמנו לשפוך ממנו אל תוך הסלט בנדיבות, שהרי זה”לייט”.
התוצאה –   מאות קלוריות מיותרות מסתתפות בסלט שלכם.
שתי כפות רוטב לייט שוות ערך לכף אחת של רוטב סלט רגיל, כלומר כ- 50 קלוריות. כשתשמשים ברוטב לייט מוסיפים לסלט כ- 5-6 כפות, כלומר כ-150 קלוריות שמגיעות בעיקר משמן.
משתמשים ברוטב לסלט? תמדדו כף אחת או שתיים ליום. זה מספיק.

גרנולה
טעימה, בריאה, מעניקה לנו תחושה של בריאות וכיפית לאכילה.
רק מה?
המרכיבים הבריאים בגרנולה, שיבולת שועל, פירות יבשים, נבט חיטה וכדומה, מעורבבים יחד בשומן מוקשה. השומן הזה הוא שיוצר את הגושים הקראנצ’יים האלה. בנוסף בגרנולה יכולים להיות אגוזים שלמים ומרכיבים בריאים אחרים שהם בעלי תכולה קלורית גבוהה.
ב- 100 גרם גרנולה ללא סוכר יש כ-400 קלוריות. כלומר בכחצי כוס גרנולה יש כ- 400 קלוריות.
הוסיפו לזה כוס חלב, כ-100 קלוריות, וקיבלתם ארוחה של 500 קלוריות.
עכשיו תחליטו אם אתם מעדיפים במחיר הקלורי הזה לאכול 2 כריכים קטנים מלחם קל עם פסטרמה או גבינה רזה או את צלחת הגרנולה. תחליטו אם תהיו מוכנים להחליף את הגרנולה מדגני בוקר בשם פייבר1 שהם דלי קלוריות (חצי מכמות הקלוריות שיש בגרנולה פשוטה) והם משביעים מאוד בגלל תכולת הסיבים התזונתיים הגבוהה שבהם.
לפחות תהיו מודעים, כדי שתוכלו להחליט בעצמכם ולשלוט בכמות הקלוריות שנכנסת לגופכם.

לקריאה נוספת >>>  תפריט דיאטה – מה לאכול כדי לרזות

גלידת סורבה
זו לא גלידת שמנת, זה סורבה שעשוי ממיץ קפוא עם סוכר, דל בשומן…
אבל בכדור אחד של גלידת סורבה יש כמות קלוריות דומה לזו של כוס מיץ טבעי, כ- 100 קלוריות.
אין שום בעיה אם כדור אחד בלבד מספיק לכם.
רק שתדעו שהויתור על גלידת שמנת לטובת סורבה אינו מאפשר לכם לאכול ממנו ללא הגבלה.

צ’יפס קפוא אפוי
נו מה? זה לא מטוגן! – זה אפוי!
אז זה לא מטוגן, אתם הכנסתם את הצי’פס לתנור ואפיתם אותו. נכון. אבל לפני שהוא הוכנס לשקית ולהקפאה הוא כבר עבר טיגון. השמן כבר בפנים, ו- 10 יחידות צ’יפס קפוא ואפוי שוות לכ- 75 קלוריות.
כמה יחידות צ’יפס כזה אתם אוכלים ורגועים שזה לא מטוגן, זה אפוי?

פסטה
פסטה זו מנה של אנרגיה. פסטה לא נחשבת משמינה אם לא מטביעים אותה ברוטב שמנוני.
אז ככה… כל כוס פסטה מכילה כ- 150 קלוריות.
כמה כוסות פסטה יש בצלח שלכם? במסעדות מנת פסטה יכולה להגיע בקלות ל-4 כוסות.
מה תשימו על הפסטה?
רוטב עגבניות? – כ- 200-300 קלוריות.
רוטב שמנת? – כ- 300-400 קלוריות
אוהביפ פסטה? איכלו אותה בבית, מדדו את כמות הפסטה במנה שלכם והוסיפו רוטב עגניות בייתי שהכנסתם אליו רק כפית אחת של שמן זית.

מרק
מרק הוא אחד המאכלים הדיאטטים המובהקים. צלחת מרק ירקות כמנה ראשונה מומלצת לדיאטה להרזיה. היא מרגיעה את הרעב, משביעה, מונעת אכילה מיותר במהלך הארוחה. מצוין.
אם יש במרק קטניות, קחו בחשבון שצלחת כזו תעלה לכם כ- 200 קלוריות.
איכלו את המרק, רק הכלילו אותו בחשבון הקלוריות היומי שלכם.

לרשימה הזו ניתן להוסיף עוד מספר לא מבוטל של מאכלים שנחשבים דיאטטיים, המאכלים הדיאטטיים שמומלצים כחלק מתפריט דיאטה מאוזן להרזיה, שמומלצים מבחינה בריאותית, אפילו, רק שרובנו לא מבין את המוקשים הקטנים שהם מציבים בדרכנו להרזיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: