בית » אוכל דיאטטי » הדיאטה משעממת? גוונו ותרזו

הדיאטה משעממת? גוונו ותרזו

הרבה אנשים טוענים שקשה להם להתמיד במשטר דיאטה כי האוכל בדיאטה משעמם. שוב אותו סלט, שוב אותו חזה עוף בגריל, שוב אותו יוגורט… נמאס ומחפשים לאכול אוכל מגוון יותר.

מי אמר שאוכל דיאטטי חייב להיות משעמם?
מי אמר שהדיאטה משעממת ולא קיבל רעיונות לגיוון?

קבלו כמה דרכים לגוון את האוכל שלכם בתפריט הדיאטה ליהנות מטעמים, מרקמים וניחוחות ועדיין… לרזות.

הדיאטה משעממת? כך תגוונו

קנו בכמויות קטנות.
את הירקות והפירות כדאי לקנות בכמויות קטנות, כך לא יקרה שתתקעו עם גבעה של תפוחי עץ ש"צריך לאכול אותם" בלי אפשרות לגוון.
קנו מעט ואיכלו את הפירות הוירקות בעודם טריים וכייפיים.
בקרו אצל הירקן לעיתים קרובות והצטיידו בכל פעם בכמות קטנה של ירקות ופירות טריים. כך תוכלו לאכול ביום אחד רימונים וביום אחר אפרסמונים ולא רק סוג אחד משעמם של פירות.
אבל – אל תקנו 2-3 יחידות פרי מהרבה סוגים של פירות. המגוון יפתה אתכם לאכול יותר מדי.
בכל פעם הצטיידו ב- 2 סוגי ירות בלבד וב- 2 יחידות פרי מהסוג הנבחר.
כך תוכלו ליהנות מטעמים חדשים כל יום –יומיים ולא תאכלו יותר מדי.

בצעו שינויים קטנים במאכלים מוכרים.

הסלט הנצחי, למשל.
אין שום סיבה שסלט יכלול רק עגבניה, מלפפון ובצל. גם הירקות ה"רגילים" שאנו נוהגים להוסיף לסלט, כמו חסה, פטרוזיליה או פלפל, מי אמר שאלה כל האופציות שעומדות לרשותנו?
מה דעתכם על 2-3 כפות גרגרי רימון בסלט? מה דעתכם להוסיף פרוסות אגס או אפרסמון לסלט? פלחי פרי הדר, כף אגוזים קצוצים, 2 משמשים מיובשים… חישבו על זה… כל כך הרבה דברים יכולים ליהנת לטבול במעט מיץ לימון ושמן זית ולהיות טעימים בהקשר עם סלט.
היוגורט דל השומן הלבן והמשעמם, למשל. גם הוא יכול ליהנות מפרי חתוך בתוכו, מפרוסות מלפפון, מקוביות פלפל אדום… נסו ותיהנו.

לקריאה נוספת >>>  מה עם עוגיה ליד הקפה?

הדיאטה משעממת

אורז מלא משעמם אתכם? קצצו אל תוכו ירק טרי.
קוביות פלפל טרי, עגבניה קצוצה, אלה יגוונו את טעם האורז וישנו את רמת ההנאה שלכם מהמנה היומיומית המשעממת.

משעמם לכם לשתות מים? פנקו את עצמכם במים משופרים בטעמים.

פרוסות פרי המונחות בתוך כוס מים מעניקות למים ארומה אחרת וטעם עדין ושונה מהרגיל. גם פרוסות ירקות המונחות במים מעשירות את טעמו ומגוונות את השתיה המשעממת של מים.
פרוסות פרי הדר, פרוסות מלפפון, פרוסות אפרסק, שזיף, תות שדה… נסו ותיהנו.

מה עם חזה העוף? נמאס ממנו!
תבלו אותו מעט שונה בכל פעם. ממש בזמן הטיגון במחבת טפלון (כמעט) ללא שמן קצצו מעליו שן שום, פרוסות בצל, פרוסות עגבניה, מרחו אותו בחרדל, קצצו מעליו גבעולי סלרי, טפטפו מעט לימון או מיץ מתפוז… אפשר ליהנות מטעמים שונים של אותו חזה עוף, אז תיהנו.

אותה ביצה קשה בכל ארוחת ערב?
קצצו אותה והוסיפו אותה לסלט, ממש בתוך הסלט, כך שהתיבול של הסלט ייספג בה.
חיתכו לחצי, לאורך הביצה, הוציאו את החלמון ומעכו אותו עם מעט חרדל. החזירו את המחית את תוך שני חצאי הביצה הקשה… מעניין.
אותה חביתה?
תבלו אותו בטבסקו חריף, קצצו בצל , פטריות, סלרי, עגבניה, ואפילו פרוסת אבוקדו אל תוך החביתה.

בקיצור, חברים… הדיאטה משעממת? לא באמת.
להיפך. זה הזמן לנסות ו"לשחק" עם טעמים ומרקמים, לבחון שילובים ולשפר את היצירתיות שלכם בבישול.

לקריאה נוספת >>>  נשנושים דיאטטיים – עד 100 קלוריות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: