בית » אוכל דיאטטי » ירקות ופירות בחמישה צבעים יעזרו לנו בדיאטה להרזיה

ירקות ופירות בחמישה צבעים יעזרו לנו בדיאטה להרזיה

כולם אומרים לנו לאכול ירקות ופירות בחמישה צבעים, לאכול מגוון גדול של ירקות ופירות בכל יום, על מנת לשמור על הבריאות ולעזור בדיאטה להרזיה.

מה ההבדל בין הירקות בצבעים השונים?

מה המרכיבים החשובים שמעניק כל צבע לתזונה שלנו?

כמה סוכר יש כממוצע במאה גרם פרי?

כמה ירקות מותר לאכול בכל יום, על מנת לשמור על המשקל ואף לרזות?

איזה פירות וירקות לקנות, ולמה?

כל הירקות והפירות הצבעוניים תורמים לשמירה על חוסן הגוף ועל הגנתו מפני מחלות, אולם ניתן לזהות ולייחס לכל צבע “התמחות” מיוחדת:

צבע אדום – הכוח להלחם בסרטן ובמחלות לב.

צבע כתום – הכוח לשמור על תפקוד תקין של מערכת החיסון, ולהלחם בסרטן.

צבע ירוק – הכוח לשמור על ראייה תקינה, ולחזק את העצמות.

צבע לבן – הכוח לשמור על כלי הדם והלב, ולהלחם בחיידקים ובדלקות.

צבע סגול – הכוח להאט תהליכי הזדקנות, ובפרט הזדקנות המוח (ממש “אנטי-אייג’ינג” בפעולה).

אתר דוקטורס מסביר את הכוח של הפיטו כימיקלים (פיטו=צמח)

לפיטוכימיקלים יש כמה מנגנונים אפשריים: פועלים כאנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), גורמים לעלייה באנזימים המנטרלים רעילות, משפיעים על מטבוליזם של כולסטרול ואסטרוגן, משפיעים על המעיים, מסייעים בשמירה ותיקון של דנ”א פגוע, משפיעים על תהליכים דלקתיים המהווים סיכון למחלות לב וכלי דם ועוד.

יש סוגים שונים של פיטוכימיקלים, כל סוג והשפעתו על הבריאות… באתר יש כמה טיפים לשילוב ירקות בצבעים שונים בתפריט היומי:

• ניתן לתבל מזון מבושל וסלטים חיים בצמחי תבלין, כגון: שום, בצל, נענע, כוסברה, פטרוזיליה, בזיליקום ועוד.

• ניתן לשלב בסלטים טריים מגוון פירות, כגון: תותים, תפוחים, גרגרי רימונים, פלחי הדרים וכד’ ולהכין רטבים על בסיס מיץ לימון, מיץ תפוזים, רכז רימונים.

• מומלץ לשלב מרק ירקות ו/או סלט לכל ארוחה עיקרית.

• להעדיף לאכול פירות בארוחות הביניים.

• ניתן לגוון את מנת הפחמימה בארוחה העיקרית בירקות עמילניים כגון: תפו”א, בטטה ותירס.

קבלו המדריך השלם לפירות וירקות, סרטון מטעם בית החולים איכילוב – וידאו המתאר את יתרונות הירקות והיפירות השונים ותרומתם לדיאטה שלנו.

עכשיו אנחנו מבינים למה אני חוזרת ואומרת הירקן הוא החבר הכי טוב שלנו כשאנו מנסים לעדות דיאטה ולרזות?

לקריאה נוספת >>>  מה אומר המקרר שלך על הסיכוי שלך לרזות?

ביקור אצל הירקן והצטידות בשפע ירקות ופירות, הרבה פעמים יהווה את הבסיס לדיאטה מוצלחת ולהרזיה.
כדאי ללמוד ליהנות מירקות טריים בעונתם, מפירות טריים ובכך לא רק לשמור ולשפר את הבריאות אלא גם לתרום לסיכוי שלנו לרזות.

תרצו לקרוא גם על

לאכול הרבה ולרזות

לאכול הרבה ולרזות

אם נמאס לכם לשמוע שכדי לרזות צריכים לאכול פחות יש לי חדשות טובות. אם תבחרו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: