טיפים להרזיה ללא דיאטה

5 סודות להרזיה בלי דיאטה

הרזיה בלי דיאטה מבוססת על העיקרון הפשוט והברור של אכילה נכונה ובריאה.
על העיקרון הזה כבר דיברתי המון פעמים באתר ועדיין יש לא מעט קוראים שפונים ושואלים שאלות בנוגע לבחירה באוכל הנכון, זה שאינו יגרום לעליה במשקל ואף יתרום לירידה במשקל, בלי להצטרך להיכנס למשטר אכילה לפי תפריט דיאטה מוגדר.

כיון שיש לא מעט שואלים שמחתי לגלות היום כתבה בYNET המונה 5 טיפים שישפרו את התזונה שלכם, שיהפכו את האוכל שלכם לפחות משמין ובהכרח יסייע להרזיה מהירה וקלה יותר.

המידע הזה חשוב גם לאלה שאוכלים לפי תפריט אכילה מוגדר, ואף עוסקים בפעילות גופנית קבועה ולמרות כל המאמץ מגלים בכל פעם כשהם נשקלים קצב הירידה במשקל איטי או אינו עומד בציפיות שלהם ביחס לרמת ההשקעה.
בהחלט ייתכן שבחירת המאכלים שהם אוכלים מהווה “מוקש” לתוכנית הדיאטה שלהם ומפריעה לירידה יעילה במשקל והרזיה מהירה.

טיפים להרזיה ללא דיאטה

בכתבה נכללו 5 טיפים להרזיה בלי דיאטה:

הימנעות מוחלטת מאכילת שומנים – טעות.

טעות נפוצה אצל אנשים המעוניינים לרזות היא שהם נמנעים לגמרי האכילת מאכלים שיש בהם שומן. שום דבר מטוגן, בלי טיפת שמן בסלט, עוף בלי עור, ללא אבוקדו וכד’.

“לשומנים חשיבות רבה בשימור הסטטוס ההורמונלי בגוף, בהפרשת הורמונים אנאבוליים (בונים) והפחתת פירוק השריר, כמו גם בספיגת ויטמינים מסיסי שומן כמו ויטמין D וויטמיןE , שלהם תפקיד חשוב בתהליכים הקשורים בפעילות גופנית.”
אם אנו ממעיטים באכילת פחמימות ובמקביל נמנעים מאכילת שומנים, התוצאה תהיה האטה בקצב ההרזיה, אובדן מסת שריר, והרגשה פיזית לא טובה.
אחד השומנים הבריאים והמומלצים בהחלט לאכול בדיאטה להרזיה הוא – אבוקדו.
האבוקדו מכיל שומנים “טובים” ולמרות היותו עתיר קלוריות, מומלץ לאכול ממנו גם בדיאטה להרזיה.

לקריאה נוספת >>>  10 טעויות דיאטה נפוצות שאפשר לתקן בקלות

חייבים לאכול יותר מדי – לפעמים.

האכילה לפי תפריט דיאטה כל הזמן עלול לגרום לדיאטה להיתקע. ההקפדה על תפריט אחיד ומוגבל קלוריות מכניס את מערכת חילוף החומרים לקצב אחיד והקצה הזה הוא שיגרום לקצב הירידה במשקל להאט. לכן מומלץ לאכול מנה שבועית עשירה ועתירת קלוריות. החט השבועי הזה הוא שיגרום למערכת חילוף החומרים להתבלבל ולגוף להגיב טוב יותר לדיאטה.
“בנו לעצמכם “ארוחת רמאות” פעם בשבוע, שבה תאכלו כל מה שמתחשק לכם וכמה שתרצו. הגבילו אותה בזמן (עד שעה וחצי) ותיהנו מכל רגע. זה הזמן לאכול את הפחמימות שנמנעתם מהן כל השבוע, לשתות אלכוהול ולקנח במשהו מתוק.”

אוכלים פחות פחמימות? – הימנעו גם ממוצרי חלב.

ככל שהגוף שלנו רגיש יותר ומגיב יותר לאינסולין תצליח הדיאטה שלנו יותר.
האינסולין הוא הורמון האחראי על הזמת החלבונים אל השרירים שלנו, מצד אחד ועל קצב פירוק תאי השומן שלנו, מצד שני. ככל שרמת האינסולין בגוף תהיה נמוכה יותר ישתפר קצב פירוק תאי השומן בגוף.
זו הסיבה שדיאטות להרזיה מכילות פחות פחמימות (המתפרקות לסוכר ומעלות את רמת האינסולין בדם).
הבעיה היא שאכילת מוצרי חלב, במיוחד חלב ניגר (נוזל) מעלים את רמת האינסולין גם הם. לכן מי שרותה לרזות וממעיט באכילת פחמימות, כדי להוריד את רמת האינסולין בגוף, פוגע במטרה אם הוא אוכל הרבה מוצרי חלב.
יחד עם זאת יש לציין כי: “סביב שעת האימון נוכל להרשות לעצמנו רמות אינסולין גבוהות יותר כדי להכניס את הפחמימות והחלבונים לשריר, לכן העדיפו לתעל לשם את הפחמימות ומוצרי החלב.”

לקריאה נוספת >>>  חמישה טריקים פשוטים שיעזרו לכם לרזות

מתאמנים בחדר כושר , שימו לב – תוכנית האימום יכולה לחבל בקצב ההרזיה שלכם.

הנטיה לחשוב כי על מנת לרזות יש לבצע תרגילים עם משקלות קלים יחסית , אך לחזור על הפעולה פעמים רבות, היא טעות.
אימון כזה לא יגרום לאיבוד שומן אלא לאיבוד מסת שריר.
“הקפידו על 15-5 חזרות בכל סט. בחלק מהסטים עבדו עם משקל כבד ומספר חזרות נמוך (7-5) ובחלק עבדו עם משקל נמוך ומספר חזרות גבוה יותר (15-8). כך תשמרו טוב יותר על מסת השריר ועל הכוח שלכם בזמן חיטוב הגוף.”

מתאמנים ועוסקים בפעילות גופנית על מנת לרזות? – שימו לב.

אלה העוסקים הפעילות גופנית מוגברת במטרה לשרוף קלוריות ולרזות צריכים להבין כי עם כל הכבוד לחשיבות הפעילות הגופנית לבריאות, לשיפור הכושר הגופני, לפעילות כלי הדם וההרגשה בכלל, לא הפעילות הגופנית היא שתניע את ההרזיה שלכם בכיוון הנכון אלא תוכנית התזונה שלכם.

“העדיפו להקדיש לפעילות מסוג זה פחות תשומת לב כרגע, והשתמשו בה בעיקר כשנתקעתם ואין יותר איך לבצע שינויים בתזונה.”

אז מה למדנו מחמשת הטיפים להרזיה?

שחשוב לאכול גם שומנים על מנת לרזות. במיוחד שומנים מהצומח , שומן שאינו רווי ומזיק לבריאות.

שחשוב לבנות את תוכנית האימונים בחדש הכושר שתתאים לירידה במשקל.

שאמנם תפריט אכילה דיאטטי מכיל פחות פחמימות, אך במקביל חשוב להגביל גם את כמות מוצרי החלב שאוכלים, על מנת לרזות.

לקריאה נוספת >>>  כדי לרזות - חייבים לאכול

שעם כל הכבוד לפעילות גופנית ותרומתה לבריאות, הפעילות הגופנית היא לא זו שתניע את ההרזיה, אלא התפריט התזונתי שלנו.

ו… שבהחלט מומלץ לאכול ארוחת שחיתות מדי פעם, להתענג על מנה עתירת קלוריות על מנת להניע את מערכת חילוף החומרים בגוף.

לסיכום הרשו לי רק להוסיף… תיהנו מהתהליך. המטרה אינה  לסבול ולהימנע מאוכל, אלא לאכול נכון, לאכול טרי, בריא… ולרזות.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

שינוי גודל גופנים
%d בלוגרים אהבו את זה: