הרזיה לילדים בחופש הגדול

דיאטה לילדים

הורים רבים לילדים בעלי עודף משקל מודעים לבעיה שהחופש הגדול מדגיש.
הילדים רובצים שעות מול הטלוויזיה ויותר מזה, לועסים ובולסים חטיפים, ממתקים, גלידות ופירות קיץ עתירי סוכר.

השילוב בין חוסר הפעילות הגופנית לאכילה מתוך שעמום מגביר את המשקל העודף ומוביל הורים רבים לתהות – מה ניתן לעשות על מנת להוביל את הילדים לרזות מעט תוך כדי החופש הגדול, או לפחות לשמור על המשקל ולא לחזור לבית הספר עם משקל עודף גבוה יותר.

מחקרים מוכיחים כי ילדים שצופים בטלוויזיה למעלה מ- 5 שעות ביום  משמינים פי  8 יותר מילדים אשר מעבירים את החופש בפעילות אחרת וצופים בטלוויזיה רק 2 שעות ביום.

אחת הבעיות המרכזיות של התזונה המודרנית היא מזונות עתירי קלוריות. מזון מעובד עמוס פחמימות, סוכרים ושומנים מכל הסוגים. הבעיה היא שמרבית המאכלים האלה אהובים עלינו ועל הילדים במיוחד.
חטיפים מלוחים, מאפים וממתקים שילדים אוהבים כל כך נכנסים לקטגוריה הזו של מזון עתיר קלוריות.
אוכל ביתי בדרך כלל אינו נכלל בקטגוריה זו במיוחד אם הוא מוכן תוך התייחסות לנושא הקלורי של מרכיבי המזון. אבל, ילדים אוהבים צ'יפסים, עוגיות, ופלים, שוקולדים, ביסלי, במבה ושאר דומיהם.

הרזיה לילדים בחופש הגדול

רשמו לפניכם כמה טיפים שיעזרו לשמור על משקל הילדים גם בחופש הגדול.הרזיה לילדים בחופש הגדול

1.    אם אפשר ללכת, אל תתפתו לנסוע. חשוב שלא להקפיץ את הילדים למרחקים אליהם הם יכולים להגיע ברגל בבטחה. ללכת לחבר, לסרט, לקניון, לבריכה. גם אם אתם יוצאים יחד, הורים וילדים זה לא אומר שצריכים לקחת את הרכב המשפחתי. צעדו יחד. עלו במדרגות במקום במעלית…
2.    משחקים פעילים יותר טובים ממשחקים פאסיביים. משחק הדורש תנועה, קפיצה, ריקוד, ריצה וכד' עדיפים על פני משחק מחשב שכל מה שמתנועע במהלכו הן אצבעות הידיים.
3.    אם יוצאים לחופשה משפחתית הקפידו לשלב פעילות גופנית יומית. שחיה, משחק בכדור, צעידה, שייט קיאקים, רכיבה על אופניים וכד'. פעילות גופנית משפחתית היא לא רק שריפת קלוריות אלא גם כיף גדול.
4.    מבחינת תזונה חשוב לשמור על סדר יום מסודר ולאכול ארוחות מסודרות. אם ההורים לא בבית ניתן להכין מראש את הארוחות השונות למשך היום ולהדריך את הילד מה לאכול ובאיזו שעה.
5.    בין המאכלים האהובים על הילדים עדיף לבחור באלה שיש בהם מרכיבים בריאותיים ופחות קלוריות. קרטיב עדיף על פני ארטיק, חטיף גרנולה עדיף על פני שוקולד, פירות טריים עדיפים על פני ממתקים מתוקים עשירים בסוכר, בייגלה מחיטה מלאה ופופקורן ללא חמאה עדיפים על פני ביסלי וחטיפים מעובדים אחרים.
6.    במקום משקאות מוגזים ומתוקים רצוי לשתות מים. זה הרגל מצוין לחיים לכל אחד מאיתנו.
7.    אם יוצאים לנסיעה משפחתית רצוי להכין אוכל לדרך מראש. כרירים פירות וירקות טריים מאשר לעצור בדרך במסעדה לארוחה שתכלול מזון מטוגן, רטבים עשירים בשומן ושתייה ממותקת.
8.    עד כמה שניתן חשוב לאכול ליד שולחן ולא כבדרך אגב מול הטלוויזיה.
9.    אוכל הוא לא דרך לפנק את הילדים. שימוש באוכל כדרך לתגמול או פינוק מוסיף לילדים קלוריות מיותרות. יציאה משותפת, משחק משותף, זמן איכות הוא דרך עדיפה לפנק ותגמל את הילדים.
10.    מה דעתכם לשתף את הילדים בהכנת האוכל? בישול משותף הוא הזדמנות מצוינת להסביר לילד מושגים לגבי אכילה מאוזנת ובריאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שינוי גודל גופנים