הרזיה בטוחה

לזרז את חילוף החומרים להרזיה מהירה יותר

הרבה אנשים שואלים אותי לגבי זירוז חילוף החומרים בגוף… בואו ניקח רגע ונסביר.
מהו חילוף החומרים?
מה עושה מערכת חילוף החומרים בגוף?
ואיך אפשר לזרז את חילוף החומרים להרזיה מהירה יותר?

חילוף החומרים בגוף הוא המנגנון המאזן את הכנסת הקלוריות והוצאת הקלוריות, במטרה לשמור על קיומנו ובריאות הצערכות השונות הפועלות בגוף.

משקל הגוף שלנו קשור למטבוליזם (מערכת חילוף החומרים), המשקל שלנו מביע את היחס בין הכנסת ארגיה (קלוריות) לבין הוצאתה. ככל  שמערכת חילוף החומרים מאפשרת שריפה זריזה יותר של קלוריות ואנרגיה, אנו נחווה הרזיה מהירה יותר.
חליוף חומרים איטי, שאינו מאפשר שריפת קלוריות מוגברת, ייצור השמנה או אם אנחנו אוכלים לפי תוכנית דיאטה, ההרזיה תהיה איטית יותר.

למטבוליזם (חילוף החומרים) אין שום קשר לפעילות המעיים שלנו, למרות הנטיה של הרבה אנשים לקשר ביניהם. עצירות או פעילות מעיים זריזה אינם ביטוי לקצב חילוף החומרים בגופנו.

עוד נקודה חשובה שיש לציין כאן היא שחילוף החומרים מאט במידה שאנחנו איננו אוכלים, או לא אוכלים מספיק.
זו בדיוק הבעיה עם דיאטות כסאח, דיאטות מהירות בעלות כמות נמוכה במיוחד של קלוריות ליום.
ההאטה בחילוף החומרים עוצרת את ההרזיה ומתסכלת מאוד את מי שאוכל לפי תפריט דיאטה מאוזן ומצפה לראות ירידה מתמדת במשקל.

זו הסיבה שאני חוזרת ואומרת – כדי לרזות חייבים לאכול.
הרעבה עצמית לא מביאה הרזיה אלא מבטיחה השמנה בטווח הרחוק יותר.

לקריאה נוספת >>>  הדיאטה וארוחת החג – איך לשרוד את ארוחת החג ולשמור על המשקל

זירוז חילוף חומרים

נקודה אחרונה לפני שנטפל בדרכים לזירוז חילוף החומרים בגוף היא שיש הבדל בקצב חילוך החומרים בין נשים לגברים.
כיון שלגברים יש מסת שריר גבוהה יותר , חילוף החומרים שלהם מהיר יותר. יחד עם זאת גם נשים שמתאמנות בחדר כושר ומפתחות שרירים ייהנו מקצב מוגבר של חילוך חומרים… אז זה שיוויוני, איכשהוא.
זו הסיבה לכך שכשעושים דיאטה להרזיה מעודדים לעשות כושר ופעילות גופנית. לא רק כדי לשרוף קלוריות, לא רק כדי לחטב את הגוף, אלא גם כדי לשווא שמסרת השריר בגוף לא נפגעת ואפילו גדלה, מה שיעזור להמשך פעילות תקינה של חילוף החומרים בגוף.

ועכשיו… כמה דרכים להניע את המטבוליזם שלנו, לזרז את חילוף החומרים בגוף:

–          לישון.
כשלא ישנים מספיק חילוף החומרים מאט. שינה מספקת של 5 שעות בלילה שומרת על קצב שריפת אנרגיה תקין. אנשים שאינם ישנים מספיק נוטים להיות שמנים יחסית לאלה שכן ישנים מספיק.

–          אכילת פירות וירקות לא מרוססים, או הסרה של חומרי ריסוס מעל הפירות הוירקות שאנו אוכלים.
חומרי ההדברה והריסוס על הפירות והירקות שאנו אוכלים עלולים להשפיע על בלוטת התרסי האחראית על חילוף החומרים שלנו, לרעה ולהאט את קצב חילוף החומרים בגוף.

–          מספיק ברזל.
אנשים בעלי מחסור בברזל בגוף סובלים מהאטה של חילוך החומרים. נשים במיוחד בגיל הפוריות נוטות לסבול מרמת ברזל נמוכה בגוף ולכן מתקשות לרזות.
הקפדה על תזונה המכילה ברזל (בשר, קטניות, ירקות ירוקים) או נטילת תוסף תזונה מתאים יפתרו את הבעיה.

לקריאה נוספת >>>  דיאטה מהירה, ירידה במשקל, שריפת שומנים ומה שביניהם

–          שתיה מספקת של מים.
כשהגוף מתייבש , מצא וחסר נוזלים גם חילוף החומרים בגוף משתבש. שתיה מספקת של מים, בין 8-13 כוסות ליום, תבטיח המשך פעילות תקינה של המטבולזים שלנו.

–          מה עם הסידן? וויטמין D ?
צריכת סידן עוזרת לפעילות תקינה של חילוך החומרים שלנו וגורמת לגוף לשרוף יותר קלוריות.
לכן חשוב לאכול מוצרים המכילים סידן: מוצרי חלב, טחינה, סויה, עדשים, שקדים, ודגים.

–          חייבים לאכול בצורה מסודרת.
לגוף יש שעון ביולוגי פנימי , השעון של המטבוליזם בגוף. כשאוכלים בצורה מסודרת, ארוחות קבועות בשעות קבועות, מערכת חילוך החומרים תפעל במיטבה. אכילה בשעות לא סדירות, דילוג על ארוחות מכניסה את הגוף לסטרס ואת מערכת חילוך החומרים למצב בו היא מגנה על הגוף ומאיטה את קצה שריפת הקלוריות.

כמו שניתן לראות, אורח חיים בריא ומאוזן, אכילה מסודרת, שינה מספקת, פעילות גופנית ואכילה של אוכל נקי מחומרים תעשייתיים, וחומרי הדברה הם הדרך לשמור על תקינות הפעולה של מערכת חילוף החומרים שלנו.
כל כך פשוט… אז למה זה לא פשוט לכל כך הרבה אנשים?

אורח החיים העכשווי, העמוס כל כך, הרחיק את בני האדם מדרך החיים הטבעית.
איש מאיתנו לא אוכל אוכל טבעי בלתי מעובד, קם עם שחר והולך לישון עם שקיעה, כולנו מכניסים לגופנו חומרים כימיים שפשט לא מיועדים להיות שם.
לא פשוט עבורנו לעבור לאורח חיים בריא…. ובכך לשפר את קצב שריפת הקלוריות בגוף, שריפת שומנים ושמירה על משקל גוף תקין.
לשם כך יוצרו תוספי תזונה שיהוו קיצור דרך, פתרון אינסטנט למתקשים, להניע את קצב שריפת הקלוריות בגוף ופירוק שומן בגוף.
שניים מהמובילים בעולם בתחום הם דיאטת הפטל – המאיצה את שריפת השומן בגוף ועוזרת לרזות מהר יותר וקל יותר, והגרסיניה קמבוג’יה שמוסיפי על עידוד שריפת השומנים גם השפעה מדכאת על התיאבון והרגעה של החשק לנשנש.

לקריאה נוספת >>>  אוף, איזה לחץ!!! - על סטרס והרזיה

מרגישים שצריכים קיצור דרך? פתרון מהיר יותר לבעיית חילוף החומרים האיטי?

הקליקו לקרוא על :
דיאטת הפטל

גרסיניה קמבוג’יה

וגם על דיאטת הקפה הירוק העושה פעולה דומה לשניהם.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

%d בלוגרים אהבו את זה: