איך לא להשמין בחנוכה – מה עושים עם חג השמן הזה

דיאטה בחנוכה

חנוכה נחשב לאויב גדול של הדיאטות. אחרי הכל זהו חג השמן, חג המטוגנים… כשמטוגנים לא ממש מתאימים לתפריט הדיאטה שלנו.
בשבילי חנוכה הוא אתגר. לעבור את חנוכה בלי לסבול ולהתפשר יותר מדי וגם בלי להשמין או לסבול מצרבות (כל כך הרבה שמן!!!) – זה נצחון אחד גדול.
לא בדיוק נצחון המקבים על היוונים, אלא הנצחון שלי על פך השמן המשמין.
ויש לי אסטרטגיות לחימה

איך לא להשמין בחנוכה – קבלו כמה טיפים להתמודדות מוצלחת עם חג החנוכה

קודם כל סופגניות קנויות.

סופגניה קנויה פשוטה, עם ריבה ולא עם קרמים עשירים , שוקולדים ושאר שחיתויות, עלולה לעלות לנו כ- 600 קלוריות.
את הסופגניות הקנויות מגישים לנו בחגיגה בגן או בבית הספר ואנו נתקלים בהן גם בנסיבות אחרות.

סופגניה כזו היא גוש בצק רווי שומן.
דברנו פעם על הבחירות באוכל שאנשים רזים עושים?
אז שימו לב לאנשים הרזים סביבכם.
חלקם הגדול בכלל לא נוגע בסופגניה כזו. הטעם לא שווה את זה.
רזים אחרים לוקחים אולי ביס או שניים ומניחים בצד… לא מספיק טעים כדי לשלם את המחיר הקלורי העצום הזה.
כשמדובר בסופגניות "גורמה" הסיפור אחר.
הטעם שווה את המחיר ואם מחליטים לאכול סופגניית "גורמה" כזו, צריכים לקחת בחשבון את המחיר הקלורי ולקזז מהתפריט באותו יום ואפילו למחרת.

סופגניות

כמה טיפים לקיזוז קלוריות בחג החנוכה יש כאן:

https://www.quickweightloss.co.il/daily-diet-tip/chanuka-weight-loss-and-doughnuts

עכשיו, סופגניות בייתיות.

יש בהחלט דרכים לחסוך במחיר הקלורי של סופגניות שמכינים בבית.

קבלו מתכון לסופגניות בעלות של כ- 110 קלוריות ליחידה
(במקום ה- 500-600 של סופגניה סטנדרטית קנויה)

כאן:

https://www.quickweightloss.co.il/diet_food/diet-doughnut
נעבור ללביבות.
לביבות לא חייבות להיות משמינות!!!
מהי לביבה?
החומר הבסיסי מזכיר פשטידה, רק שבמקום לאפות אנחנו מטגנים אותו.

למה לטגן כשאפשר לאפות?

בדף הפייסבוק שלנו עלו מתכונים טעימים של לביבות אפויות.

הנה:

וגם טיפ הגשה שימזער נזקים באכילת לביבות.

דקה אחת של תכנון ומחשבה יכולה לחסוך שבועות של מאבק במשקל המיותר…
… חנוכה… שעת ערב ומדליקים נרות…
על השולחן ערימה של לביבות.
כל אחד מושיט יד ולוקח לעצמו לביבות כאוות נפשו.

ואם במקום הערימה נקדיש דקה ונכין מראש, במטבח, צלחות אישיות ובכל צלחת רק שתי לביבות?
כל אחד יקבל את הצלחת שלו ולא תהיה ערימה של לביבות מול העיניים…

התוצאה:
רובנו נאכל את שתי הלביבות שבצלחת ולא נקום וניגש שוב למטבח לקחת עוד.
ושורה תחתונה: רווח קלורי עצום!!!

ועכשיו בואו נחשוב "מחוץ לקופסא".
במקום ללבב לביבות… אולי נכין "מיני פשטידות"?
בתבנית שקעים?
זה נראה מדהים, זה טעים ומזין…
וחשבון הקלוריות מצטמצם פלאים.

ראו כאן:

טיפ-דיאטה:

חג החנוכה הוא זמן מצוין לדבר על תרסיס שמן.
לא חייבים לקנות תרסיס שמן, אפשר לשים שמן בבקבוק התזה עדין, וזה עובד בדיוק אותו דבר.

מה עושים עם תרסיס שמן ואיך הוא יכול לחסוך לנו קלוריות?

השף קובי מזרחי מציע מגוון שימושים במטבח:
שימוש כללי – לפני שמניחים בתבנית אפייה, מומלץ להניח נייר אפייה ולרסס אותו בתרסיס, כדי למנוע הידבקות לנייר האפייה או לתבנית
למניעת הידבקותם לתבנית של מאפים, עוגות ועוגיות – לרסס על התבנית טרם הכנסת הבלילה, העיסה או התערובת.
לטיגון חביתות– לרסס על המחבת לפני הכנסת הביצים וכמו כן לרסס על החביתה לפני שהופכים אותה, כדי שהיא לא תידבק למחבת.
להכנת תפוחי אדמה ואנטיפסטי בתנור (חצילים, קישוטים, בטטות, פלפלים, בצלים ועוד – כולם חתוכים לקוביות או פרוסות) – מתבלים בשום, טימין ומלח גס. מניחים על נייר אפייה מרוסס ומרססים על הירקות המתובלים, בתרסיס שמן זית. אופים בתנור בחום של 180 מעלות ל- 30 דקות.
לתיבול עוף – מרססים עוף או חלקי עוף בתרסיס שמן קנולה, ועליו מורחים תבלינים לפי הטעם האישי. כך – התבלינים "יידבקו" לעוף במחיר קלורי זניח. מעל התבלינים מרססים שוב – והפעם עם תרסיס שמן זית, לשם קבלת עוף עסיסי ורב טעמים. 180 מעלות ל- 55 דקות. לאחר כיבוי התנור מומלץ להשאיר את העוף לעוד 10 דקות בתנור החם (כך העוף יהיה פריך ועסיסי יותר).
לשימון פסטה – בתרסיס שמן החמניות, שטעמו נייטראלי מומלץ להיעזר כדי לשמן פסטה לאחר הכנתה, להשבחה של טוסט בתנור – מרססים על 2 פרוסות לחם, על אחת מניחים את הגבינה הצהובה (ותוספות כמו בצל/רסק עגבניות/זיתים… וסוגרים על הפרוסה השנייה). מתקבל טוסט קריספי במיוחד.

להכנת קינואה, אורז או פתיתים – מרססים את הסיר, מוסיפים את האורז/קינואה/פתיתים ומערבבים, על אש גבוהה, למשך דקה. אחרי ה"טיגון" הראשוני – מרססים שוב, מערבבים ורק אז מוסיפים את המים ומבשלים כרגיל. למוצר הסופי לא יהיה טעם של שמן אבל הוא גם לא יידבק.
לסלטי ירקות – מערבבים את כל הירקות של הסלט עם מלח ולימון ורק למעלה, לפני ההגשה, מרססים עם שמן זית או שמן חמניות. כך, הטעם של השמן לא משתלט על הסלט. יש לרסס ממרחק של 30 ס"מ, כדי שהריסוס יהיה אחיד.

להכנת שניצל ללא טיגון – את השניצל המצופה (בביצה ופירורי לחם) מרססים בשמן קנולה משני צדדיו ואופים בתנור בחום של 200 מעלות ל- 12 דקות. יוצא שניצל באותו טעם של שניצל מטוגן – אך כמעט ללא שמן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שינוי גודל גופנים