תפוח או שוקולד

בואו נדבר על קלוריות ודיאטה

בואו נדבר על קלוריות.

כולם יודעים מהי קלוריה?

ההגדרה המדעית היא: כמות החום הדרושה כדי לחמם גרם אחד של מים במעלת צלזיוס אחת ובלחץ של אטמוספירה אחת

אנחנו מכירים את הקלוריות בתור יחידות אנרגיה שיש באוכל שלנו. אנחנו אוכלים ומכניסים קלוריות לגוף, אנחנו שורפים אנרגיה (קלוריות) תוך כדי חיי היומיום וכמובן, תוך כדי פעילות גופנית.

אז סיכמנו… באוכל יש קלוריות, ואם אנחנו מכניסים יותר קלוריות לגוף מאשר הכמות שאותה אנחנו שורפים – אנחנו משמינים.

אז מה הפתרון?
ההגיון אומר שכדי לרזות צריך להכניס פחות קלוריות ולהוציא יותר. ליצור “אוברדאפט” קלורי שיגרום לגוף להשתמש באנרגיה השמורה בתוכו (שומן) ובכך לגרום להרזיה.

העניין הוא שחשוב לציין שלא כל הקלוריות נוצרו שוות.

נכון שאנחנו צריכים להכניס כמות קלוריות יומית כדי להתקיים, אבל אין דין קלוריה של שוקולד, למשל, כדין קלוריה של תפוח.

מה ההבדל?

מרכיבים תזונתיים והרכב המזון.
קלוריות

כמובן שבתפוח יש יותר מרכיבים תזונתיים חשובים לגוף. ויטמינים , מינרלים, סיבים תזנתיים…
אבל בנוסף יש בשוקולד כמות שומן ופחמימות (סוכר) שתוך כדי התפרקותם בגוף הם מניעים הצטברות שומן בגוף (בלי שניכנס לפירוט התהליך).
לכן בהחלט מומלץ לאכול מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה, ואם אפשרף בעלי ערך קלורי נמוך. (סלט ירקות למשל).

מסקנה: בחרו לאכול אוכל טרי, בריא, בצורתו הטבעית ככל האפשר, בעונתו… כי אז הערך התזונתי של המזון גבוה במיוחד.
לעומת זאת, אכילה של אוכל מעובד, מתועש, מוכן מראש במפעלים, מכיל הרבה תוספות כימיות, חומרים מהונדסים וזה על חשבון הערך התזונתי של האוכל… לכן, כדאי להימנע מאוכל מתועש.

לקריאה נוספת >>>  מתכון דיאטה – מהנה ומרזה

אוקיי… אז כדאי לדעת מה לאכול חשוב לדעת מה הערך התזונתי והערך הקלורי של מזונות שונים.

לכן, התחלתי בסדרת כתבות באתר המפרטות את הערך הקלורי והתזונתי של סוגי מזונות.

כמה קלוריות בממרחים ורטבים?

המספרים יכולים להפתיע אתכם…

https://www.quickweightloss.co.il/diet_food/calories-in-spreads-and-sauces

כמה קלוריות בחטיפים?

יבהיר לכולנו למה אכילת חטיפים אינה מומלצת…

https://www.quickweightloss.co.il/diet_food/calories-in-snacks
בעניין קלוריות…. בדפי הפייסבוק שלנו יש כמה סטאטוסים המציעים מזונות בריאים בעלי ערך קלורי נמוך…

למשל:

מה אפשר לאכול ב- 200 קלוריות?

חייבים משהו מתוק?
איזה עשרה ממתקים יפתיעו אתכם בערך הקלורי הנמוך שלהם?

ולסיום… קבלו קצת פרופורציות כשתראו

מה אפשר לאכול ב”מחיר” של 500 קלוריות

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

%d בלוגרים אהבו את זה: