בית » טיפים להרזיה » ארוחת חג – ליל הסדר – סיכום קלורי

ארוחת חג – ליל הסדר – סיכום קלורי

"מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת", אמרו חז"ל.
מי שתכנן בערב החג לא ישמין במהלך החג, אני אומרת.
כמו רבים אחרים חזרתי מארוחת החג העשירה והמדהימה – ארוחת ליל הסדר.

השאלה היא, כמה מרגישים נפוחים , מלאים ואלי גם… אכולי רגשות אשם?
כמה קלוריות אכלתם הערב?

ליל הסדר – סיכום קלורי
ארוחת חג יכולה בקלות להגיע לכ- 3000 קלוריות!!!

הפתרון, כמו בהרבה דברים אחרים בחיים, טמון בתכנון מראש.
לא, לא ידעתי בדיוק מה יוגש לשולחן ארוחת הסדר, לא יכולתי לתכנן בדיוק מה אני הולכת לאכול.
אבל הצבתי לעצמי עיקרון אחד – אני אוכלת רק מאכלים מיוחדים לחג.
פירושו של דבר שתפוחי אדמה ואורז למשל, אשר נאכלים ביומיום הלא חגיגי של כולנו – אינם מהווים אטרקציה ולכן לא אכפת לי שלא לאכול אותם הערב.
מה אני כן אוכל?
את המאכלים המיוחדים שאנו נזכרים במהם במהלך השנה והמסמנים יותר מכל את החג, בעינינו.
מנה אחת מהדג המיוחד המוגש לשולחן רק באירועים מיוחדים וחגים.
פרוס דקה אחת מהעוגה המיוחדת המוגשת לקינוח.
מנת חלבונים עיקרית (בשר, עוף…) שהכי הכי נראית לי.
אשתה מים, או משקאות דיאט בלבד.
ו… אין צורך לנשנש לאורך קריאת ההגדה… נכון?
פירות טריים
ההתנהגות של רובינו ליד שולחן החג היא דבר נשלט. אם משהו מוצג על השולחן לפנינו, אינננו חייבים לנשנש ממנו. אנחנו יכולים לקבוע לעצמנו חוקים.

לקריאה נוספת >>>  שלושה טיפים להרזיה

מה קורה אם העמדנו גבולות אך לא עמדנו בהם?
אם חזרתי הביתה עם תחושה כבדה של "אכלתי יותר מדי. אני גם כבדה וגם לוזרית שלא הצליחה לעמוד בחוקים שהיא עצמה קבעה לעצמה" – אז מה עושים עכשיו?
ממשיכים הלאה.
תחושת הכישלון אינה יכולה להמשיך ולדבוק בכם, מחר יום חדש והדרך נמשכת…

בכתבה ב YNET הערב, כותב הדיאטן הקליני ד"ר נסטור ליפובצקי, כתבה בנושא שמירה על המשקל ליד שולחן החג.

סדר: על מה לוותר כדי להרגיש טוב יותר למחרת

"הגישה שכדאי לנקוט על מנת לא לעלות במשקל בפסח דווקא לא קשורה לספירת קלוריות, להימנעות מפחמימות או לקילומטרים של ריצה. היא תהיה מבוססת על שליטה עצמית, על מודעות לטעויות שאנחנו עושים ועל יושרה פנימית" – הוא כותב.
ומסכם – "נקיטת גישה חיובית לאורך כל הדרך, מההחלטה על יושרה פנימית, דרך תכנון ההתנהגות בארוחה העתידית ולבסוף בלקיחת אחריות במקרה של אי עמידה בתוכנית, תגרום למניעת עלייה במשקל ולשליטה, כיוון שאנו שולטים באוכל – ולא הוא בנו. בנוסף היא תעזור לנו ללמוד מטעויות כדי "לעלות כיתה" בצורת האכילה וההתנהגות שלנו. ומעל הכל, נהנה מהרגשה נהדרת של חיוניות."

הרזיה אינה ספירת קלוריות, הרעבה עצמית, הימנעות מטעמים ומטעמים.
בהרבה מקרים הכל תלוי בגישה.

חיפושים רלוונטיים לכתבה:

  • ארוחת ליל הסדר 2013
  • ארוחת חג פסח 2013
  • ארוחת ליל הסדר במסעדה 2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

%d בלוגרים אהבו את זה: