למה אני לא מרזה? מה אני עושה לא נכון?

מה אני עושה לא נכון? למה אני לא מרזה?

השאלה הזו חוזרת ונשלחת אלי שוב ושוב.
אני אוכלת לפי התפריט, אני משתמשת בתוסף תזונה להרזיה ושומרת על תפריט מומלץ, אני עושה כל כך הרבה פעילות גופנית, שותה המון מים, ועדיין המשקל לא יורד.
מה אני עושה לא נכון? למה אני לא מרזה?

אני עונה שוב ושוב על שאלות כאלה, כך שרק מתבקש שארכז כמה שאלות דומות ואענה עליהן במקום אחד.

תפריט דיאטה

תפריטי דיאטה בנויים בהקפדה. הם משתדלים להיות מאוזנים. הם מחושבים מבחינה קלורית.
לכן מי שבוחר לאכול לפי תפריט דיאטה מחויב להיצמד לתפריט בלי לסטות ממנו.
אם התפריט כולל בחירה – אז ניתן לבחור.
אחרת, יש לאכול לפי התפריט על מנת ליהנות מהתוצאות שתפריט הדיאטה אמור להוביל אליהן.

תפריט דיאטת כסאח

במיוחד כשמדובר בדיאטת כסאח ההיצמדות לתפריט היא חובה. דיאטות כסאח אמורות להוביל לירידה משמעותית במשקל וככאלה הן מחושבות עד הקלוריה היחידה.
כיון שכמות האוכל מצומצמת, הערך התזונתי מחושב בהן בהקפדה.
סטייה מתפריט דיאטת כסאח עלולה לחבל בכל התוכנית ולהפריע להשיג את התוצאה הרצויה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית עושה 2 דברים: הראשון – חיטוב וחיזוק שרירי הגוף, השני – האצת חילוף החומרים בגוף.
שריפת הקלוריות תוך כדי פעילות גופנית שאינה בעצימות גבוהה – אינה משמעותית.
מי שעושה המון פעילות גופנית לא רק מחזק את השרירים ומחטב את הגוף אלא גם בונה שרירים.
שרירים בעיקרון שוקלים יותר משומן. לכן, כשמבצעים המון פעילות גופנית בונים שרירים, וכיון ששרירים שוקלים יותר משומן, משקל הגוף הכללי לא יירד. במקום זה נוכל לראות ירידה בהיקפי הגוף ושיפור המראה הכללי של הגוף.

>>>  איך לרזות בבטן?

הרעבה עצמית – "אני לא אוכלת כלום ולא מרזה".

שוב, כדי לרזות חייבים לאכול. כשלא אוכלים כלום, הגוף מקבל מסר שיש 'מחסור' באוכל ומאט את חילוף החומרים. התוצאה היא שהרזיה נעצרת. הגוף משתמש בפחות קלוריות כדי להתקיים וכך לא מתאפשרת הרזיה.
לעומת זאת, אכילה חכמה של מזון בריא ומאוזן ישמור על קצב תקין של חילוף החומרים ויאפשר הרזיה.
אם לא אוכלים – לא מרזים. (בימים הראשונים כן, אבל אחר כך הירידה נעצרת… ונתקעת)

אבל לא אכלתי כלום…

ההרגשה של 'לא אכלתי כלום' לפעמים ממש לא נכונה. בדיקה יסודית עלולה לגלות שהיתה אכילה לא מודעת. אכילה 'על הדרך', אכילה 'תוך כדי' שהמוח לא רושם לעצמו ולכן ההרגשה היא ש'לא אכלתי כלום'.
לכן מומלץ לאכול רק ליד שולחן, רק עם צלחת סכין ומזלג, תוך כדי התמקדות רק באכילה. לא תוך כדי עבודה, גלישה במחשב או בסלולארי או מול הטלוויזיה.

עליתי את הכל בחזרה

תלונה נפוצה אחרי דיאטת כסאח היא ש'עליתי את הכל בחזרה'.
ברוב הכתבות באתר בהן אנו נדים בדיאטות כסאח אנו אומרים זאת.
מה שיורד מהר עולה מהר חזרה.
דיאטות כסאח מאפשרות ירידה מהירה במשקל. הן מבוססות תפריט המיועד להאיץ את הירידה במשקל, בדרך כלל הירידה במשקל נובעת מדלדול מסת שריר ואובדן נוזלים בגוף.
בדיאטות כסאח לא מורידים בכמות השומן בגוף. על מנת להיפטר משומן מיותר יש צורך בתזונה מכוונת למשך זמן ולא בתוכנית הרזיה מהירה.
התוצאה אחרי דיאטת כסאח היא בדרך כלל האטה בחילוף החומרים בגוף, הגוף נכנס לסטרס ומוריד את צריכת הקלוריות הטבעית שלו, ואז, כשחוזרים לאכול 'כרגיל', הגוף מקבל לפתע 'שפע' של קלוריות, שהוא לא צורך והוא ממהר לאגור אותו שמא ה'מחסר' באוכל (דיאטת הכסאח) יחזור.
התוצאה עליה מהירה במשקל למשקל של לפני הדיאטה ואולי אפילו יותר.

>>>  דיאטה עם פירות קיץ

המסקנה –
הדרך החכמה לרזות ולא רק להוריד במשקל, הדרך הבריאה להגיע אל משקל היעד שלך היא אכילה מאוזנת ושפויה לאורך זמן. אימוץ אורח חיים פעיל ובריא כדרך חיים.
התוצאה היא תמיד ירידה במשקל , הרגשה בריאה וקלילה יותר ויכולת לשמור על המשקל לאורך זמן.

למה אני לא מרזה