אוכלים בריא ומשמינים? מה הבעיה ואיך לפתור אותה

רבים מאתנו כבר הגיעו למודעות ומשפרים את התזונה שלנו למען הבריאות וההרגשה הטובה.
אחוזים נכבדים באוכלוסייה הפכו להיות צמחונים או טבעונים, ועדיין רבים סובלים מעודף משקל.

איך ייתכן שאתם אוכלים בריא ומשמינים?

נתחיל מהבסיס.
אכילה של דברים בריאים אינה בהכרח דיאטטית.
לא כל מה שבריא מתאים להיכלל בתפריט דיאטה להרזיה.
לא כל מה שבריא הוא דל קלוריות.
בהחלט יש מזונות בריאים ואפילו בריאים מאוד – שהם עתירי קלוריות ויכולים לגרום להשמנה.
מזונות כמו טחינה, שקדים ואגוזים, פירות מיובשים, לחם מלא ועוד יכולים לכלול לא מעט קלוריות.
במצב הזה לא פלא שרבים אוכלים בריא ומשמינים.

ספירת קלוריות? זה לא פאסה?

הנטייה כיום היא להתעלם ממספר הקלוריות שיש באוכל שלנו ולהתמקד באכילה בריאה.
אכן כשהמטרה היא להרגיש טוב, לעזור לגוף שלנו לתפקד היטב, למנוע מחלות… הבחירה באוכל בריא, טרי, לא מעובד, לא תעשייתי היא הבחירה הנכונה.

הקדשתי לכך ספרון  שאתם יכולים להוריד אליכם למחשב ולקרוא
מזון ומוצרי מזון – העיקרון הכי חשוב לבריאות ולהרזיה

למי שעדיין לא ברור לו:
לא כל הקלוריות שוות בערכן.
בהחלט חשוב לבחור לאכול אוכל שיכניס לגוף מרכיבי תזונה חשובים במקום קלוריות ריקות מבריאות.
בהחלט אכילה של אוכל בריא תעזור לגוף להתאזן גם בנושא המשקל המיותר ולהגיע למשקל שהגוף מרגיש בו נוח.

ובכל זאת – אכילה של הרבה מזון בריאות – עלולה לגרום להשמנה.
כן, הקלוריות חשובות.
כמויות האוכל חשובות, גם כשהאוכל בריא.

>>>  הג'ינס לוחץ? – בואו לשרוף שומנים

אוכלים בריא ומשמינים

 

אם אתם מבחינת גיל / גובה / מין אמורים לאכול, נגיד, 1500 עד 1800 קלוריות ליום, ותאכלו 2000 קלוריות ליום, העודף הקלורי של 200 קלוריות ליום יתבטא לאורך זמן בהשמנה, גם אם ה- 2000 קלוריות האלה מגיעות רק מירקות פירות, דגנים, קטניות וחלבונים רזים, בל שום סטייה , בלי פחמימות ריקות, ממתקים מטוגנים וחטיפים.

אוכל בריא יכול להיות עתיר שומן, עתיר פחמימות ויגרום לעליה באחוזי השומן בגוף ובמשקל הגוף.
גם אם אתם אוכלים רק אוכל צמחוני, טבעוני, ללא גלוטן וכדומה – אתם עלולים למצוא את עצמכם בעודף קלורי ובהשמנה.
לא פעם תוכלו לראות טבעונים מוצהרים, שיש להם משקל עודף.
זו בדיוק ההוכחה לכך שאוכל בריא יכול להשמין.

לרוב האנשים לא נוח לקבל את העובדה שלא רק איכות האוכל קובעת אלא גם הכמות.
שלא רק מרכיבי התזונה חשובים אלא גם הערך הקלורי.
אנחנו חוזרים שוב לתפיסה הוותיקה והמוכחת של תכנון ארוחות תוך התייחסות בו זמנית גם למרכיבי תזונה וגם לערך קלורי.

לא יתכן פירוק שומן בגוף ללא יצירת מאזן קלוריות שלילי.

איך עושים את זה נכון? איך אוכלים בריא ומצליחים לרזות?

למי שקשה לו להתייחס לערך קלורי של התפריט היומי שלו, שייגש ליעוץ של דיאטנית.
כדאי להביא אתכם רישום מדויק של כל מה שאכלתם במשך שבוע. כל ביס… כמויות מסודרות של האוכל שאכלתם והשעה בה אכלתם.
המיפוי המסודר יעזור לדיאטנית לבנות עבורכם תפריט אישי ומותאם לצרכים שלכם באופן אינדיבידואלי.

>>>  דיאטה אחרי החגים – שיגרה של הרזיה

למי שמעוניין לעשות זאת בעצמם, קבלו כמה מקורות מידע:

תפריט דיאטה לצמחונים – 1200 קלוריות

טבעונות ודיאטה

אכילה נקיה לבריאות והרזיה

אוכל בריא או אוכל דיאטטי